Gå til innhold

e61 530d - motorhavari - pris? 200.000,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjør meg vesentlig mer betenkt med å kjøpe chippa bil heretter.

Og ser jo poenget til BMW også. Chip er chip, er den ikke godkjent bryter man garanti.

Så enkelt kan det sies... jeg kjøper ikke en bil som er chippet.

Hvordan stiller du deg til biler som har en motorprogrammering fra f.eks Hartge eller AC-Schntizer som..? :)

Skrevet

Og ser jo poenget til BMW også. Chip er chip, er den ikke godkjent bryter man garanti.

Hvordan stiller du deg til biler som har en motorprogrammering fra f.eks Hartge eller AC-Schntizer som..? :)

Tja... hvis BMW uten videre aksepterer evt. reklamasjoner... som om det handler om deres egne produkter/deler bør det vel egentlig være OK. Utfordringen er alle disse 3. parts firmaene som tlbyr x-antall hestekrefter og dreiemoment for nesten ingen kroner... :roll:

Skrevet

De leverer vel med litt mer garantier mtp motorhavari enn hva bakgårdstunerne gjør? Samtidig som det er normalt at en tunet bil fra Hartge har byttet de svakeste delene til forsterkede versjoner?

Skrevet

Tja... hvis BMW uten videre aksepterer evt. reklamasjoner... som om det handler om deres egne produkter/deler bør det vel egentlig være OK. Utfordringen er alle disse 3. parts firmaene som tlbyr x-antall hestekrefter og dreiemoment for nesten ingen kroner... :roll:

Hartge (el ACS) overtar nybilgarantien på de delene som blir berørt av et slikt inngrep så sum a sumarium ivaretas nybilgarantien.. Men om Stenshagen eller Autozentrum vil ta i bilen eller om den må til Strandveien Auto (Hartge) er jo en annen sak.. Jeg er forøvrig helt enig med deg i dine synspunkter og fortstår virkelig ikke hvorfor eiere av biler til 3-4-5 og faktisk 6-7 og 800.000kr kjøper jallachip til 3000kr... istede for å kjøpe noe som er av kvalitet, les: Hartge el. ASC... :roll:

Skrevet

Hartge (el ACS) overtar nybilgarantien på de delene som blir berørt av et slikt inngrep så sum a sumarium ivaretas nybilgarantien.. Men om Stenshagen eller Autozentrum vil ta i bilen eller om den må til Strandveien Auto (Hartge) er jo en annen sak.. Jeg er forøvrig helt enig med deg i dine synspunkter og fortstår virkelig ikke hvorfor eiere av biler til 3-4-5 og faktisk 6-7 og 800.000kr kjøper jallachip til 3000kr... istede for å kjøpe noe som er av kvalitet, les: Hartge el. ASC... :roll:

Ja... poenget må være at BMW står inne for hva f.eks Hartge eller AC-Schntizer finner på... alt annet er tullball. Så langt er det kun Alpina BMW virkelig har et nært og konkret samarbeide med, men har du hørt om en dieselchip fra ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG ?...

Skrevet

Ja... poenget må være at BMW står inne for hva f.eks Hartge eller AC-Schntizer finner på... alt annet er tullball. Så langt er det kun Alpina BMW virkelig har et nært og konkret samarbeide med, men har du hørt om en dieselchip fra Alpina ?...

Både Hartge og ac-s er like annerkjent av bmw som Alpina vel?

Skrevet

Kan vel nesten bare vente på hva som skjer når chippa diesel biler begynner å fuske og feile..... Tror det kommer til å skje mye når bilene passerer 150' ++ og deler har blitt mer slitt en normalt. Sikkert mye mørke tall der BMW gir goodwill som kanskje ikke skulle vært det også.. Ikke vet jeg, men har over tid blitt meget skeptisk til chipping. Uansett hvem leverandør er.

Skrevet

Ja... poenget må være at BMW står inne for hva f.eks Hartge eller AC-Schntizer finner på... alt annet er tullball. Så langt er det kun Alpina BMW virkelig har et nært og konkret samarbeide med, men har du hørt om en dieselchip fra Alpina ?...

Kanskje, men samarbeidet mellom BMW og Alpina er utvilsomt mer tett og konkret enn med Hartge og AC-Schntizer. Mitt inntrykk er at BMW bruker Alpina som et slags forsøkslaboratorium... f.eks motoren i den første D3 utgaven i relasjon til motoren i 123d... eller E39 D10 BiTurbo vs. dagens E60 535d... eller E34 B10 BiTurbo vs. dagens E60 535i

Skrevet

det var en sak her i bergen for noen år siden hvor en kar som var meget misfornøyd med bilene han hadde kjøpt hos en mercedes forhandler. Snakker selvsagt om Vito, og de ble benyttet som arbeidsbiler. Han dekorerte bilen med allslags kjellsord og parkerte i grøften på e16 like ved forhandleren. Store avisoppslag ble det også! Tror nok dette var en stor ripe i lakken for forhandleren og salgsverdi for vito-biler her i bergen.

Bilen ble forøvrig beordret fjernet fra ukjent hold, men den stod noen uker!

Skrevet

Kanskje, men samarbeidet mellom BMW og Alpina er utvilsomt mer tett og konkret enn med Hartge og AC-Schntizer. Mitt inntrykk er at BMW bruker Alpina som et slags forsøkslaboratorium... f.eks motoren i den første D3 utgaven i relasjon til motoren i 123d... eller E39 D10 BiTurbo vs. dagens E60 535d... eller E34 B10 BiTurbo vs. dagens E60 535i

Det har du sikkert rett i. Glem for øvrig ikke M62B46 som er en Alpina-motor implementert i E53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...