Gå til innhold

E46 supersport coilovers knetter når jeg svinger


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvd litt skruelim først? Er de strammet nok da? Siden de løsner... Er ikke normalt..

Ja jeg har vært inne på tanken med å prøve loctighte men jeg har jo strammet med muttertrekker så det burde jo holde... Når mutterene er løse knetrer fjærene ikke like mye.. Så det er noe som ikke stemmer her ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å stramme med riktig moment kontra dure på med muttertrekker (som visstnok ikke er lurt på den bolten uansett)?

Men uansett er det noe muffins her..

Ja jeg har strammet med moment men di bare løsner.. Så derfor har jeg tydd til drastiske metoder....

Å ja det er rett mutter.

Men uansettt skal ikke mutteren løsne.... Den skal bli med lageret rundt så det er vel lagerene som ikke vil da?? Pussig siden det skjer på begge sidene.. Det skjedde også med di orginale lagrene... Det jeg finner merkelig er att jeg tidligere hadde FK sine coilovers med samme lagrene å da var det ikke noen lyder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har mest sannsynlig glemt den store skiva som ligger mellom fjærskåla og lagre som snur på dempertårn feste.

glemte det på den ene sia på min bil å fikk akkorat samme problem.skrudde opp,satt på skia,alt ok:)

er nok dette som er grunnen! har gjort det selv en gang i tiden :wink:

jeg vil også tro det er feilen. har gjort akkurat samme feil selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er garantert det som er feilen,når jeg svingte hørte jeg at det ble spenn i fjæra og den kneppet rundt..

det skal ligge en stor skive mellom topplagre og fjærskåla.ellers vil ikke lagre snurre rundt.

da vil toppfeste trekke med seg fjærskåla siden muttern er strammet fast.

skru opp å se selv:)

kjedeli vist du har tadd forstillingskontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut att demperene er for tynne for feste nede ved spindelen så den klarer ikke å klemme rundt demperene godt nok.... Da spretter demperene rundt fritt pga stabilisator stagene som gir motstand.. Hva skal jeg gjøre med di dritt demperene? Levere di tilbake? Støv beskyttelse hettene ser også ut dom di er tygd å utspytta igjen.... Er det virkelig mulig og få tüv gokjent å solgt slik dritt som ikke engang passer på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut att demperene er for tynne for feste nede ved spindelen så den klarer ikke å klemme rundt demperene godt nok.... Da spretter demperene rundt fritt pga stabilisator stagene som gir motstand.. Hva skal jeg gjøre med di dritt demperene? Levere di tilbake? Støv beskyttelse hettene ser også ut dom di er tygd å utspytta igjen.... Er det virkelig mulig og få tüv gokjent å solgt slik dritt som ikke engang passer på bilen?

Supersport er flinke til å tüvgodkjenne søppel. ;)

Jeg kjøpte et sett med supersportdempere til en e34. Der var foringene på bakdemperene feilkonstruert.

Tappen på foringen var lengre enn hullet den skulle inn i. Og foringen tålte ikke bilens vekt, så bilen ble ett par cm lavere bak, og føltes livsfarlig å kjøre.

Fikk to nye dempere da jeg tok det opp med GSbildeler, men de hadde samme feilen fra dag 1.

20022009038.jpg

Det hele endte opp med at jeg arkiverte dem og monterte bilstein sprint istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...