Marius2002 Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Report: BMW readying MINI-based 0-Series10/08/2009, 6:15 PMBy Drew Johnson The MINI brand is vitally important to BMW’s business plan to pass more stringent upcoming emissions and fuel economy regulations, but a new report indicates the German automaker will take things into its own hands. According to Car Magazine, BMW is planning a new 0-Series model range, set to be based on the third-generation MINI platform. The new model is intended to bridge the gap between the MINI and the BMW 1-Series, and will also go a long way in helping BMW pass more stringent regulations. Because of its MINI roots, the 0-Series is set to adopt a front-wheel drive setup – a first for the BMW brand. However, like the current MINI range, the 0-Series will have a serious emphasis on road-handling ability. Power for the 0-Series will likely come from a range of new 3 and 4-cylinder powerplants. Efficiency will take priority over all-out power, although forced induction should ensure lively performance. According to Car, the 0-Series will be available in three and five-door hatch configurations, as well as a two-door roadster. Despite its MINI roots, the 0-Series’ interior will be thoroughly BMW, complete with all the brand’s technologies. No launch date was given, but the 0-Series will be available in Europe and the United States. Kilde: http://www.leftlanenews.com/report-bmw- ... eries.html Meninger ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Dette har jo ryktes om i mange år, men har jo aldri vært bekreftet av BMW selv. Men det er jo garantert ett marked for disse by-bilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Forhjulsdrift, og 3-sylindra turbomotorer? Ja, akkurat det jeg venter på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Den så tøff ut, Deep Dish. Hadde gjort seg med bakhjulstrekk og 135 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Den dagen BMW kommer med forhjulstrekk er den dagen sola slukker... Sett heller et ISETTA-merke på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Forhjulsdrift, og 3-sylindra turbomotorer? Ja, akkurat det jeg venter på! Jeg vet ikke med en 0-serie (tvilsomt så lenge BMW har Mini), men tresylindrede bensinmotorer med turbo er bekreftet i forbindelse med den nye 1 og 3-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 hvorfor ikke? jeg skal ikke svartmale'n.. synes den såg litt føff ut jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Er "redd" vi kommer til å få også rene bybiler fra bmw..Av åpenbare grunner til dette tenker jeg med en gang på markedsføring i nye marked/kundegrupper, markedsandeler og avgiftssatser/krav. Slike biler er kanskje ikke sammenlignet med "kjøreglede" eller "tysk kvalitet", som BMW tradisjonelt har villet identifisere seg som, men også disse er jo nødt til å tenke business...Og det var nok det de i stor grad gjorde med en 1-serie, som til dels kan tenkes som en litt større bybil med kjøreegenskaper. Ellers har jo BMW allerede mini som kan dekke ett slikt marked, så det gjenstår jo å se om de vil "sverte" imaget sitt ved å sette BMW-logoen på en bybil med forhjulstrekk og tre sylindre - så kan andre diskutere hvor objektivt der er å kalle det "sverting". Jeg er ikke i tvil, subjektivt sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Ellers har jo BMW allerede mini som kan dekke ett slikt marked, så det gjenstår jo å se om de vil "sverte" imaget sitt ved å sette BMW-logoen på en bybil med forhjulstrekk og tre sylindre - så kan andre diskutere hvor objektivt der er å kalle det "sverting". Jeg er ikke i tvil, subjektivt sett Jeg tror at BMW istedenfor velger å gjøre 1-serien (og 3-serien) mer økonomisk... bl.a ved å tilby små 3 sylindrede bensinmotorer (bl.a 1,3 liter med turbo) med varierende effekt. Det er snakk om 140 til 170 HK og det kan jo bli interessant... spesielt i 1-serien. Bensinmotorer med 3-sylindre har forøvrig et morsomt lydbilde på høyere turtall og jeg tror at BMW gjør det rette ved å velge dette alternativet fremfor å utvanne BMW´s tradisjonelle konsept. En lettere 1-serie (og 3-serie) kombinert med lette og mer effektive motorer er utvilsomt veien å gå fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Ja, det tror jeg du fort kan få rett i Fredrik, og på samme årsaker som nevnt ovenfor...økt mulighet for å dekke ett bredere kundefelt, henge med i avgiftsbegrensingene med lettere og mer effektive biler/motorer og holde seg konkurransedyktige ovenfor andre bilmodeller - kort sagt: profitt. Det bryter (som mye av det andre BMW allerede har gjort, f. eks turbo og fler 4-syl, 1 serien osv) med det mange har tradisjonelt forbundet med BMW og de selv også har identifisert seg med - seks-sylindre, "tysk stål" som blir gradvis mer plastikk, kjøreglede, you name it - men som du sier, det er veien å gå fremover. Vi har vel en spesielt en billeverandør som nekter å vike fra sine konsepter (les: Alfa Romeo), og importørene av disse bilene kan vel ikke sies å gjøre det direkte bra (deverre eller ei?), uten at jeg her går inn på alle de forskjellige årsakene til det, OT... edit: æsj, dette ble kanskje litt rotete skrevet..men jeg er trøtt og legger meg heller Tror essensen kom fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Vi har vel en spesielt en billeverandør som nekter å vike fra sine konsepter (les: Alfa Romeo), og importørene av disse bilene kan vel ikke sies å gjøre det direkte bra (deverre eller ei?), uten at jeg her går inn på alle de forskjellige årsakene til det, OT... Hmmm... ja...nei... Alfa Romeo har jo stort sett konvertert fra fabelaktige V6´ere til rekkefirere og fra bakhjulstrekk til forhjulstrekk. Den siste interessante Alfa´en er etter min mening GTV6 2.5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Måtte bare lese meg selv om igjen en gang til.. Ang alfa romeo: se det, det visste jeg virkelig ikke..trodde de sto nok så standhaftig jeg, men det var vel mest ett inntrykk jeg hadde og slengte inn i farten Likefullt virker det ikke som barebare å drive med A-R nå for dagen! Når jeg leste de siste innleggene ovenfor ser jeg at vi egentlig bare er veldig enige ang. hva BMW (bør - kanskje du er enig?) gjør(e) rundt temaene "0-serie" og nedskalering av motorvolum/sylindre i 1-og 3-serie. Understreker at jeg mener det ville være noe rart å "ødelegge" BMW-identiteten med en minibil, når de har, ja akkurat MINI fra før av til å dekke denne biten! Dette mener ja til tross for at mini ikke skal være en ren bybil, men "stor gocart på 4 større gokarthjul"...Men jeg ville likefullt ikke satt hele formua på at ikke BMW smeller til med en bybil likefullt - kanskje fordi gutta i toppen av bygget i Mûnchen vet bedre enn meg hvordan lage profitt, når det kommer til sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Når Aston Martin kommer med denne "skjønnheten" med hele 68hk og en pris på noen skarve hundretusener er det kanskje ikke så ille alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 14, 2009 Share Skrevet Oktober 14, 2009 Dette har jo ryktes om i mange år, men har jo aldri vært bekreftet av BMW selv. Men det er jo garantert ett marked for disse by-bilene.. Haha den var sø... eh, tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Oktober 15, 2009 Share Skrevet Oktober 15, 2009 Den dagen BMW kommer med forhjulstrekk er den dagen sola slukker... Sett heller et ISETTA-merke på den Da slukker sola for deg, for den nye x1'n kommer med forhjulstrekk eller 4x4... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå