steiney Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Hei! Jeg skal nå kjøpe meg en ny bil. Bilen skal være 5-serie e39 touring med automat til maks 80 000. Men er litt usikker på om jeg skal kjøpe bensin eller diesel. Hørte med verksted og de sa at BMW diesel var nokså problemfrie, men så leser jeg her og for en følelse av det motsatte. Noen som har noe formening om hva jeg bør kjøpe?
Tore Diesel Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Ikke for å gjøre deg ennå mer usikker, men for 80 000,- kan du nok møte på diverse problem uansett om du velger diesel eller bensin, så lenge du skal ha en E39 touring med automat. Dette kan bli begynnelsen på nok en lang diskusjon om det er diesel eller bensin som er best å satse på i dette tilfellet. Personlig er jeg ganske usikker, selv om jeg stort sett er tilhenger av diesel, ettersom det er 80 000,- det er snakk om. Vil tro utvalget er noe større i bensin, i den prisklassen du er ute etter. Da også større mulighet å finne et bra eksemplar.
PIIIPower Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 til 80 lapper snakker vi gjerne mange km og da blir turbo til diesel og automat dritne greier. Dette gjelder stort sett alle "nyere" biler.. en gammal MB kasse på en D blir noe annet Dersom du kjøper noe slik ville jeg satt bilen hos noen som kan bmw og fått gått igjennom kassa for å bytte deler før den ryker, er mye billigere.. Min 96 520 bensin/manuell er det det ikke noe feil med motor messig. Litt kjip, men går altid
Otis Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 En kompis av meg kjøpte seg en 523i 98 modell med ferdig bulka høyre bakdør, den hadde gått 250000km og var egentlig ganske så grei, litt småplukk, men ikke noe alvorlig. Betalte da 75000,- den bilen vil jeg nesten si var et godt kjøp. Der var mange slitedeler ferdig byttet, siden den var gått så langt, og bilen er veldig tight og fin. Det gjenstår å se hvor bra den er når han har eid den i 6-12 mnd da... Men en 525tds er nok ikke så dumt det heller. Desverre så vet man aldri hvordan bil man burde ha kjøpt. Det er jo et sjansespill.
nimitz Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 For og si det enkelt. Er det noe BMW kan så er det og lage bensinmotorer. Dette har de drevet med fra dag 1. Dieselmotorer er de ganske fersk på. Siden det også er stor mulighet for at dieselprisen pr ltr vil stige en god del så mener jeg at valget burde være enkelt.
Lars89 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Risikosport å kjøpe halvgammel BMW diesel, ihvertfall i den prisklassen. Ville funnet meg en 523i eller 528i. 520i blir for slapp etter min smak. Automatenkasse til BMW holder ikke evig så ville sjekket den nøye før evt kjøp. Reversen går først... Les denne før evt kjøp http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
Bonden Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 For og si det enkelt. Er det noe BMW kan så er det og lage bensinmotorer. Dette har de drevet med fra dag 1. Dieselmotorer er de ganske fersk på. Siden det også er stor mulighet for at dieselprisen pr ltr vil stige en god del så mener jeg at valget burde være enkelt. BMW sine Diesel motorer er produsert av en av di beste Diesel motor produsenter i verden .STEYR. (Dette er kun en informasjon til alle intereserte ikke direkte svar på innlegget.) BMW was once restricted to its town of origin. Today it enjoys production centers in significant countries all around the world. The drive to popularize the BMW production plants began in 1979. It is this drive that led to the opening up of BMW’s Engine Plant in the town of Steyr. In fact it is regarded as an elementary part of the company’s world wide production network. BMW Steyr The particular manufacturing plant at Steyr is of immense importance. It is by far the largest plant within the whole Group which is quite an honor for the Austrians. Furthermore the entire stock of BMW’s diesel engines is developed at the BMW manufacturing plant in Steyr. It is considered as the competence center with the responsibility to develop the diesel engines. The foundations for the BMW plant in Steyr were laid down in 1979. It was not until 1982 that the plant began production. Much to the amazement of most of the people who find out about the BMW manufacturing plant in Steyr more than half the entire lot of BMW engines are built in Steyr. This is what makes the plant an elementary part of BMW’s network. The particular plant at Steyr is into producing both four cylinder and six cylinder diesel engines along with which it specializes in producing six cylinder petrol power units. These are then shipped to the BMW group of car producers situated all over the world. The BMW production plant in Steyr is one that is renowned for producing high quality engines. Over the course of time that it has been in producing the power units it has won many prizes and has been lauded on an international level. In fact many experts world wide regard the power plant in Steyr to be the benchmark when it comes to advanced engine technology. It is the BMW manufacturing plant in Steyr that is responsible for the pleasure drives of the various Beamers around the world
Fredrik Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 For og si det enkelt. Er det noe BMW kan så er det og lage bensinmotorer. Dette har de drevet med fra dag 1. Dieselmotorer er de ganske fersk på. Siden det også er stor mulighet for at dieselprisen pr ltr vil stige en god del så mener jeg at valget burde være enkelt. Vel... BMW har da hatt dieselmotorer siden M21D24 (rekkesekser) og den kom på markedet allerede i 1983. Når dette er nevnt ville jeg også ha satset på en bensinmotor i dette tilfellet iom. at 80 festblanketter ikke er mye når det gjelder en relativt ny modell som E39. Touringen kom på markedet et år etter sedanen i 1997 og en 520iT eller en 523iT med relativt lang kjørelengde burde kanskje være mulig å få tak i innenfor budsjettet.
paukri Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 her har du ett greit eksemplar... tror jeg også hadde gått for bensin når vi snakker 80 tusen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19654539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå