Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehehe... litt uflaks hadde dere jo... jeg har vel kjørt rundt 200000 Km så langt i Danmark og aldri blitt tatt i en kontroll på motorveiene. Heldigvis er de danske fartsbøtene rimelige humane i forhold til de norske. I Norge er man jo direkte kriminell hvis man kjører litt for fort.

Det inntrykket jeg sitter med er det at bøtene er mer tilpasset forholdene i Danmark. som f.eks denne hendelsen på motorveien, hadde vi hatt 25-30km\t over i f.eks en 50 sone så ville vel boten sett anderledes ut. Tror jeg da? Håper også faktisk...

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har aldri skjønt poenget med å råkjøre. Den første tiden etter jeg fikk lappen var det riktignok vanskelig å si nei til å kappkjøre med folk, men den tiden er over.

De eneste gangene jeg er over 100 på speedometeret er enten da jeg foretar en forbikjøring fordi bilene foran meg ligger langt under fartsgrensa, eller da jeg kjører på motorvei... Ellers ligger jeg i fartsgrensa + 5-10 ettersom hva slags fartsgrense og hvordan trafikksituasjonen er.

Hadde dog en rimelig hard kjøretur i fjor, fra Nyland i Oslo til Tynset sykehus. Jeg brukte 3 timer med bensinfylling i Elverum og stopp på Koppang for å fylle olje. Det var en nødsituasjon, og det kommer aldri til å gjenta seg. Kjørte med varselblinkere på til tider, i svært høye hastigheter. Innså selvfølgelig ganske fort i ettertid at det var en idiotisk og livsfarlig kjøretur, men da det sto om livet til nære familiemedlemmer ser jeg absolutt ingen grunn til å angre.

Fatter hadde en nogenlunde tilsvarende tur på vinterføre for over 30 år siden fra Hamar til Ullevål Sykehus i Oslo fordi min lillebror fikk en akutt allergisk reaksjon... han fikk ikke puste og det sto om døden. Sykebilen først og fatter på hjul etter i vår Volvo 240 stasjonsvogn. Dette var før dagens motorveier og over den gamle Minnesundsbroen... typiske gammeldagse norske landeveier.

Fartsgrensene er såpass strenge i Norge at jeg aldri kjører fortere enn 110 Km/t på motorveiene... og på landeveiene holder jeg konsekvent lovlig hastighet.

Skrevet

Det inntrykket jeg sitter med er det at bøtene er mer tilpasset forholdene i Danmark. som f.eks denne hendelsen på motorveien, hadde vi hatt 25-30km\t over i f.eks en 50 sone så ville vel boten sett anderledes ut. Tror jeg da? Håper også faktisk...

Denne PDF´en er typisk dansk... borgerservice kaller danskene dette... :wink:

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9 ... t_0409.pdf

Skrevet

Pent og pyntlig med unger i bilen kjører jeg fartsgrensen på den nye riksveien da det plutselig kommer en E36 rett opp i rumpa på meg. Han ligger kun et par meter i fra meg og irriterer meg noe sinnsykt - særlig da dette er fire felts vei og han kan ta forbi meg på venste side... Jeg fortsetter i samme fart da han plutselig kommer opp på siden og ligger helt likt med meg ganske lenge. Noen fjortiser i baksetet vinker og gjør grimaser til meg uten at jeg gidder å bry meg særlig med det.. Da vi etter hvert kommer til rundkjøringen hvor det går an å svinge inn til Voll, så gir jeg GODT på ut av rundkjøringen! Han har ikke sjangs til å følge meg og jeg er oppe i ca 150/160 km/t opp bakken på et lite øyeblikk.

Tøft å kjøre så fort med unger i baksetet, bare for ødelegge for en annen idiot....

Skrevet
Du er ikke alene. Mye politi på Nord-jæren. Jeg har vert uten lappen siden April. jeg Kan ta ny oppkjøring i feb/mars. Så 3 mnd virker jo som en drøm.

Det er ufattelig surt. Tror polti driver "BMW Hunting" :P

tror de driver BMW hunting jeg å!! ble stoppa 2 ganger fra bergen til oslo uten å ha gjort noe galt.. (senka e30)

Skrevet

Syns det er ganske kraftige bøter i Danmark jeg. Helt i tråd med hva jeg syns står i forhold til forseelsen man har gjort seg skyldig i. Ser lite til Lensmann Larsson i svigers sitt distrik, men av og til dukker MC politiet opp. Virker som om de nesten har null toleranse. Spes på blinking og plasering i rundkjøringer og når det er sykkelister i veibanen. Heldigvis aldri tatt igjen og håper og tror jeg ikke blir det.

Rister på hodet når jeg ser folk som slår ned noen i en drosjekø får 1500 3000 i bot, mens ett par arbeidkolleger av meg som jobber skift alle skal/ har vært på Hoff en palle runde for å dra på i Lierbakkene om natten i 120 130+ med bøter på 7 til 15000. tørr ikke tenke på hva jeg hadde fått med AMGen, Problemet/dilemmaet da er om jeg hadde stoppet? Ikke lagd mange mondeoer som drar en S55.

Kompis ble stoppet, men fikk som fortjent? da han ble tatt av siviler opp Lierbakken i ++160 mitt på natten ca 03. Satt eplekjekk og spilte Van Halen drithøyt med solbriller og rullet bare vinduet ned 3 cm å sa JA? til mannen da han kom opp på siden av bilen. Trur du at du er tøff eller er det noe annet med deg??

Kompisen min som er naturlig gira og litt småfrekk/munter sa. Dette er drittøft.

Resultat. Borttauet bil(fikk ikke engang flytte den inn til siden), 35 dager på Ilseng, stor bot og 24 mnd inndragning med full oppkjøring. Haiketur fra Gamle Drammensveien på natt til Kalbakken :cry:

Merkelignok en historie han aldri drar i gode lag.

Men ekskona husker den enda! De hadde ikke penger til å hente bilen ut fra Bryn? eller Sognsveien før han fikk lønn og det ble dyrt. Han har siden hverken farts eller Pbøter? Rart

Pedro

Skrevet

Jeg hadde 250 km/t i ei 50 sone !

Kjørte en Ford KA! FIKK 11200 kr av politiet fordi dem aldri hadde sett en sånn bil kjøre så fort...

Dem lurte på om jeg visste hvor fort jeg hadde kjørt, men det kunne jeg ikke svare på, for spedometere stoppa på 200............

Skrevet

Hvordan kan du mene at en KA kommer opp i 250?Og hvordan klarer man det i en 50-sone?

Hvis det er et ironisk innlegg så skjønner jeg det,har ikke lest hele tråden :)

Skrevet

Tenker meg til at du hadde fått besøk av Fords Motorsport avdeling

En KA i 140 er nifst Leverte en KA til kunde i Oslo. Blikkasse Første og siste gang jeg blir sett i noe sånt! Regner med de ikke engang pådrar seg parkeringsbot :D

250 er teoretisk mulig i fritt fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...