Gå til innhold

Ett innblikk i det norske råne-miljøet?


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Syns det er meget bra at oslofolk får juling jeg, synd det ikke er mer utbredt.. hadde de kanskje blitt litt mer intelligente.. de er jo totalt smakløse og må få inn litt med teskje i blant, makan til arrogante og arbeidsskye folk!

Men men, hva skal man forvente av oslofolket som har hatt en vond oppvekst i 99% av tilfellene..

Men det var da til makan til utskjelling av oss som bor i byen.

Siden Fredrik går som by-beboer mener jeg at han viste ganske stor intelligens ved å stikke av når bønda kom for å lage bråk.

Smakløse ??? bare fordi vi ikke kjører rundt med tre tusenmetre, laksetrapp og svær vinge bakpå?

Arrogante fremstår vi sikkert som, av den enkle grunn av prater vi med dere blir det jo bråk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... siden jeg kommer fra Oslo og vokste opp i byen da den var ganske rolig for 20 år siden lærte jeg aldri å sloss. Ergo tok jeg med meg de fineste damene og stakk av det forteste jeg hadde lært når de lokale rånegutta kom for å ta meg da jeg var på besøk på Rena, Kvam og andre steder på landet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er råner(i Notodden og Bø) :) Lagde film selv denne kvelden, her er mitt bidrag:

Flere fine mercer der. Ser ut som om det er dit man skal henvende seg når man skal selge :wink:

Tror dog ikke jeg hadde vært mest fornøyd om de ansatte hadde råna med firmabilen (Hiace 6:45 ut i filmen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en bra laga video da selv om budskapet er litt missvisende.

Tenker jeg og mine kamerater skulle fått pryl hvis vi kom og parkerte langs etter rånerene i en eller annen sånn bygd. Vi pleier av og til å møtes på Essostasjonen og prate piss om biler og løse verdensproblemer. Greit å slippe unna kvinnfolk-maset en stund også, men mye til rånebiler kjører vi ikke der vi står med min BMW 520, en 05 Audi A3 sportback, 06 Chevrolet Tahoe, 03 Golf GTI, 07 VW Passat stv, 98 BMW 523 og 99 Golf 1,6. De fleste av oss har dristet seg til 18" orginale felger men der stopper stylinga også. Rundt oss surrer det gamle ombygde golfer, E36er og opler av forskjellige slag.

Men likevel så blir vi kalt rånere gitt, prøv å spinn runder med 140 hesters passat diesel med firehjulstrekk :wink: det er rånebilen sin det :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en bra laga video da selv om budskapet er litt missvisende.

Tenker jeg og mine kamerater skulle fått pryl hvis vi kom og parkerte langs etter rånerene i en eller annen sånn bygd. Vi pleier av og til å møtes på Essostasjonen og prate piss om biler og løse verdensproblemer. Greit å slippe unna kvinnfolk-maset en stund også, men mye til rånebiler kjører vi ikke der vi står med min BMW 520, en 05 Audi A3 sportback, 06 Chevrolet Tahoe, 03 Golf GTI, 07 VW Passat stv, 98 BMW 523 og 99 Golf 1,6. De fleste av oss har dristet seg til 18" orginale felger men der stopper stylinga også. Rundt oss surrer det gamle ombygde golfer, E36er og opler av forskjellige slag.

Men likevel så blir vi kalt rånere gitt, prøv å spinn runder med 140 hesters passat diesel med firehjulstrekk :wink: det er rånebilen sin det :lol: hehe

Jeg vet ikke helt om bilen er avgjørende for hvorvidt man er en råner eller ikke... man kan være pokker så rånete selv i en ny Porsche med 500 hestekrefter også. Det er heller ingen garanti for ikke å være en råner selvom man kommer fra Oslo´s vestkant eller Bærum og bl.a kjører en svindyr bil. Alt for mange fra disse områdene vet dessverre ikke hvordan de skal oppføre seg mot folk selv som godt voksne... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rånerkulturen som vi kjenner den er noe utdødd/utvanna, ihvertfall her i området. Sjelden mer enn 5-10 biler på "stripa" i en by på 20 000 innbyggere. Sikkert annerledes på bygda, men der er det jo ikke så mye anna å finne på...

Slutta å råne etter 1 år med lappen. Fatta aldri poenget. Mye gøyere å kjøre i 200 enn i 20 :D

Men kul film. Ser ut som de har det gøy, og det er jo det viktigste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert annerledes på bygda, men der er det jo ikke så mye anna å finne på...

Slutta å råne etter 1 år med lappen. Fatta aldri poenget. Mye gøyere å kjøre i 200 enn i 20 :D

hva er så kult med å kjøre i 200? alle klarer det, hvis du sladder på vinterføre i 200 så er det moro ja..20km er cruising, det er lang mer gøy for oss som har forstått poenget. Vi setter ingen i fare, noe man i større grad gjør om man kjører i 200km, selv om det også kan være sikkert på de rette stedene.

Jeg råner i helgene i distriktet som er vist i filmen, kan si som så at alle de feiteste bilene ble jo IKKE vist. Bortsett fra den første MB 124 turbodieseln til Ole Halvor på starten.

Herregud så jalla når corolla fwd burner og audi a4. Det er IKKE representativt akkurat..bilene er heller ikke fra dette distriktet men folk som kom fra Skien.

Ingen tvil om at de råeste felgene og de laveste bilene går i disse distriktene, men får vi se noe til dem i filmen? neida! :roll: Jeg vil påstå at han som har redigert filmen bevisst henter ut de verste poengene..

Kan si som så at råning er en del av meg og livet mitt, når det er bra oppmøte i Storgata, cruise noen runder, prate med venner og likesinnede om alt mulig rart, treffe nye folk og vise fram bil/se på bil. Det er fantastisk synes jeg. Det er en del av bygdekulturen på både godt og noen ganger vondt, men 95% av oss er ålreite og seriøse i bunn og grunn. Jeg har gjort det meste og vært sammen med alle samfunnsgrupper, men savner råning og bilfolk når jeg blir for lenge med de ikke-interesserte. Kan si det som så at vi ekte rånere er sterkt i mot fyllekjøring, narkotika og sex med mindreårige), altså poeng som alltid blir assosiert med rånermiljøet. Har hatt et par tilfeller hvor vi har fått vite at noe slikt har hendt og etter det så har vedkommende blitt "utestengt" fra rånermiljøet.

Jeg syns forøvrig at bil og alkohol hører sammen, sålenge det ikke er overstadig bruk eller tilstander som setter andre i fare(fyllekjøring osv)

Få ting er bedre enn sjåfør på egen bil, få med noen flere kompiser i bilen og smådrikke litt og høre på musikk, det er meget avslappende etter en stressende uke.

Mange er negative til rånermiljøet, men hvis man ser hvilke begrunnelser som kommer fra deres side, så er det som følger: jeg har hørt at en kompis sa at en råner fyllekjørte eller liknende... de klarer aldri å komme med konstruktiv kritikk, evt så har de trangsynte nok til å si at ALLE er slik etter å ha sett en eller annen tilbakestående klovn gjøre noe som er drøyt og uakseptabelt.

Kan med hånd på hjertet si at de fleste ikke finner en eneste grunn til å kritisere meg og rånerne jeg har som kompiser, hvis de treffer oss.

Har sett at en del også ikke skjønner poenget med råning, da siterer jeg yrkesfisker Sig Hansen: "If the world could see the life through my eyes, they might be understand"

I likhet med disse personene så ser ikke jeg helt poenget med metal-heads eller rap-musikk.. men generaliserer ikke alle selv om det er en del som er narko-misbrukere og har hatt kompiser som er typisk for disse kategoriene, det gjelder å fjerne fordommer uansett hvem man menger seg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange kompiser på denne filmen, nydelig med turing og råning..litt negativt bilde de lagde ja, kjenner mange av de i filmen..

Rånebertene i Telemark er SÅ strøkne, ikke mange steder de kommer kjørende i laurel eller 240 uten fjærer og har stilen, hehe..de kunne jo filmet dem når de først var i gang med titties-filming.

Syns det er meget bra at oslofolk får juling jeg, synd det ikke er mer utbredt.. hadde de kanskje blitt litt mer intelligente.. de er jo totalt smakløse og må få inn litt med teskje i blant, makan til arrogante og arbeidsskye folk!

Men men, hva skal man forvente av oslofolket som har hatt en vond oppvekst i 99% av tilfellene..

Var forøvrig på treffet, alltid like gøy hva du har klipt inn i filmen.. hvorfor kunne de ikke filmet absolutt ALT utenom det de har i denne? var mye tøft de kunne filmet den kvelden, men som ikke bli det.

Forøvrig er det INGEN tvil om at gammel volvo er mye tøffere enn bmw hvis det er bensin vi snakkar om.

MEN kan legge til at den strøkneste rypa i HELE Telemark uten tvil, kjører BMW, ikke nok med at det er en nydelig e28 524td, men den er senka og har fine hjul og er HELT strøken! Da snakker vi dame!

Jeg er råner(i Notodden og Bø) :) Lagde film selv denne kvelden, her er mitt bidrag:

Ja, du er fortsatt noe for deg selv du! - Spesielt her på bimmers..

Hvor i denne grenseløse tolleransen din for andre passer banking av Oslofolk inn?

Ut i fra det du skriver tror jeg de bilene/folkene du ville hatt med i videoen bare hadde gjort vondt verre overfor folk utenfor ditt fantastiske miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er fortsatt noe for deg selv du! - Spesielt her på bimmers..

Hvor i denne grenseløse tolleransen din for andre passer banking av Oslofolk inn?

Ut i fra det du skriver tror jeg de bilene/folkene du ville hatt med i videoen bare hadde gjort vondt verre overfor folk utenfor ditt fantastiske miljø.

Hehehe... han sier jo selv at han er en råner og det var jo folk som ham som også skulle banke meg da jeg hygget meg med de lokale damene på Rena og Kvam... :lol:

Spesielt episoden på Rena ler jeg godt av når jeg tenker tilbake på den idag. Det var svært langt fra Rena til Oslo på midten av 80-tallet og det kan ikke ha vært morsom for de lokale heltene å først se at de lokale skjønnhetene var mest interessert i oss fra Oslo... for deretter å bli frakjørt noe så de grader av en splitter ny E28 M535iA... BROOOooom... \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er fortsatt noe for deg selv du! - Spesielt her på bimmers..

Hvor i denne grenseløse tolleransen din for andre passer banking av Oslofolk inn?

Ut i fra det du skriver tror jeg de bilene/folkene du ville hatt med i videoen bare hadde gjort vondt verre overfor folk utenfor ditt fantastiske miljø.

Hehehe... han sier jo selv at han er en råner og det var jo folk som ham som også skulle banke meg da jeg hygget meg med de lokale damene på Rena og Kvam... :lol:

Spesielt episoden på Rena ler jeg godt av når jeg tenker tilbake på den idag. Det var svært langt fra Rena til Oslo på midten av 80-tallet og det kan ikke ha vært morsom for de lokale heltene å først se at de lokale skjønnhetene var mest interessert i oss fra Oslo... for deretter å bli frakjørt noe så de grader av en splitter ny E28 M535iA... BROOOooom... \:D/

Husk på at det ikke er alle som satser på damer man kan få for et kontantkort, men noen har jo sikkert interesse av det også. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så gutter.. alle kan se at det er litt vennskapelig mobbing fra begge sider..

Men underholdningsverdien er upåklagelig.

BMW-745iA: Jeg mener bestemt du sa du var fra Drammen/Lier området i en annen tråd? Mulig jeg surrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...