Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal installere CD-spiller i E46n da det originale har begynt å tulle og ser forferdelig gammeldags ut. Skal i første omgang installere Pioneer CD-spiller.

Ser det selges "fakra" ledningssett til Dynavin for biler med org. navi. Noen som vet om det funker på vanlig CD-spiller eller om man får tilsvarende kit til vanlig CD-spiller? (ISO)

Spilleren som står der i dag er en business navi/kasett. Har hifi-anlegg og cd-veksler bak (som funker når den selv vil) :wink:

zs9v5nnj5vwujfkqh5sc.jpg

Bak på spilleren

bft03qvtbn0xx72tt6em.jpg

Skrevet

Pluggen du leter etter som sitter i vanlige radio/CD spillere sitter på radio/forsterkerdelen i bagasjerommet. Lykke til med trekking av en drøss kabler ;)

Skrevet

Da vet e ikke om e gidder.

Hvor ligger forsterkeren da?

Har en CD jeg gjerne skulle fått ut av spilleren :wink:

Skrevet

Forsterker ligger bak bekledningen i bagasjerom på venstre side. Rett bak cd-skifter og navigasjons-cd-spilleren om du har det.

Viss du har HiFI-Soundsystem med egen forsterker i bilen, men vil ha bedre lyd, vil jeg anbefale deg en Blaupunkt TH475 Pnp. Da kobler du deg bare inn på originalforsterkeren med en adapter du kjøper sammen med forsterkeren. Den er så liten og avgir lite varme så den kan gjemmes bak bekledningen. Slipper å strekke noen kabler fram, alt ligger bak bekledningen.

Dette har jeg gjort selv og fikk et betydelig løft i lyden :)

PS: den har også RCA Line out, så du kan koble til en forsteker til sub e.l. om du vil også :)

Skrevet

Har man radio bak ved business-navigasjon?

Jeg trodde dette kun var når man har professional.

Skrevet

Viss man har pakken HiFi Soundsystem så tror jeg alt ligger bak. Iallefall tilkobling til den Blaupunkten viss det var det du tenkte på awt? Det er bare å ta vekk bekledningen å sjekk i så fall..

Skrevet

Var masse rart baki der. Tilkoblinga til spilleren fant jeg på radiomodulen. Fikk strøm, men ingen lyd.

Får bare ha det som det er foreløpelig. Bryr meg ikke så mye om lyd egentlig...

• 2 years later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Takk for linkene. Får undersøke litt mer ang. den løsninga.

Fikk ihvertfall bytta CD-veksler i dag så nå funker det ihvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...