Gå til innhold

Thomas (20) mistet lappen fordi han fester for mye (BMW)

316
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene "sjefene" har. Eksempel:

Hvis en ungdom har kjøpt seg e36 sedan som han skal sette rieger styling og kromfelger på, legger ut en prosjekt tråd vil han få utallige kommentarer på hvor stygg bilen er og direkte stygge meninger.

ikke rart bimmersforumet har det ryktet det har fått. Hvis admin mener dette innlegget er feilpost eller generelt helt offtopic får dere slette det..

Nå blir man ikke automatisk "sjef" her inne med mange innlegg og for min egen del forsøker jeg å slå ned på innlegg som ikke er konstruktive. Det er imidlertid mange ganger en vanskelig balansegang iom. at dette er et diskusjonsforum. Det er derfor ikke et poeng i seg selv at vi alltid skal ha de samme meningene, men meningene bør fremsettes på en skikkelig måte. Vi kan som moderatorer helt sikkert bli flinkere til å følge opp diskusjoner som sporer helt av pga. støtende innlegg og innlegg som er direkte usakelige. Dette er iallefall et erklært mål om ikke annet.

Jeg tror ikke at bimmers har et spesielt dårlig rykte i så måte... forumet vokser dag for dag og diskusjonene er mye mer fornuftige idag enn de har vært noen gang tidligere. Vi kan imidlertid bli bedre og det er også målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig med deg i ditt siste innlegg Fredrik.

Angående det andre der:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar seg nær av at originalpolizei uttaler seg, de har jo mindreverdighetskomplekser fordi de ikke er fingernemme nok til å modifisere bilen sin, så de har jo ikke stemmerett på barnas dag engang.. Originaler biler skulle blitt putta i ei huggeri-presse og klemt flate.. mens coilovere justert i bunn, sterk motor, lett soting helt fram og svære og breie hjul skulle vært påmontert fra fabrikken på alle biler utenom arbeidsbiler(pick up og sånt skulle vært arctic trucker/fjallasport originalt).

Defenisjonen av et forum:

"A public meeting or assembly for open discussion"

Alle skal få si sin mening, uansett om de kjører en wolla kebabtralle eller en dritkul m3. Var bare det jeg ville fram til. Greit nok at folk syntes en bil er stygg, men det er da virkelig ikke nødvendig å slenge drit og få folk til å føle seg dårlig. Dette kan jo være en grunn til ryktet forumet har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene folk har. Eksempel:

Hvis en ungdom har kjøpt seg e36 sedan som han skal sette rieger styling og kromfelger på, legger ut en prosjekt tråd vil han få utallige kommentarer på hvor stygg bilen er og direkte stygge meninger.

ikke rart bimmersforumet har det ryktet det har fått. Hvis admin mener dette innlegget er feilpost eller generelt helt offtopic får dere slette det..

Hva er egentlig dette ryktet? Og er det derfor forumet har så mange aktive medlemmer?

Er enig i at kritikken ofte kan være mer konstruktiv, men er da jammen dette såkalte politiet ditt som pleier å si fra at nok er nok når personangrepene blir for grove, og det må fortsatt være lov å si sin ærlige mening når noen spør!

Ryktet sier vel at det er en indre kjerne, hvor de som er så "heldige" og er inne, bestemmer. Gjerne de som har fetest biler og er mest "riktige" (les: orginal polizei). Alle utenfor den indre kjernen har som oftest ikke noe å si, og blir trykket ned. Jeg er ofte innom her og leser, gjerne hver dag. At det er aktive medlemmer er vel og bra, men jeg føler at det er mange her inne som ikke tørr å komme med sin mening på ting, fordi de er "redd" for hva folk vil tro eller svare.

At adminsa/moderatorene sier ifra når ting går over streken skal de gjøre uansett? At det er lov å komme med ærlige meninger når folk spør er jeg helt enig i, men man trenger ikke tråkke på folk av den grunn.

Da er vi ihvertfall enige om at man ikke skal trakke på folk, men synes samtidig at folk må tørre å stå for egne meninger, selv om de er på tverrs av flertallet.

Vil også si at det er nok av unike bygg på bimmers som har fått mye positiv omtale, og mange som har høstet delte meninger. Hadde jo og vært forferdelig kjedelig hvis alle var enige om alt og (noe jeg antar vi og er enige om)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defenisjonen av et forum:

"A public meeting or assembly for open discussion"

Alle skal få si sin mening, uansett om de kjører en wolla kebabtralle eller en dritkul m3. Var bare det jeg ville fram til. Greit nok at folk syntes en bil er stygg, men det er da virkelig ikke nødvendig å slenge drit og få folk til å føle seg dårlig. Dette kan jo være en grunn til ryktet forumet har fått.

Debattantene her inne er ikke en koordinert samlet gruppe... så alt vi egentlig kan gjøre er å oppfordre folk til å vise god diskusjonsskikk. Vi slår ned på opplagte usakeligheter, men det er ikke et mål at moderatorene skal gripe inn i samtlige diskusjoner. Vi har en relativt stor takhøyde her inne og det er noe vi i den beste norske tradisjonen fortsatt ønsker å ha... selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene folk har. Eksempel:

Hva er egentlig dette ryktet? Og er det derfor forumet har så mange aktive medlemmer?

Er enig i at kritikken ofte kan være mer konstruktiv, men er da jammen dette såkalte politiet ditt som pleier å si fra at nok er nok når personangrepene blir for grove, og det må fortsatt være lov å si sin ærlige mening når noen spør!

Ryktet sier vel at det er en indre kjerne, hvor de som er så "heldige" og er inne, bestemmer. Gjerne de som har fetest biler og er mest "riktige" (les: orginal polizei). Alle utenfor den indre kjernen har som oftest ikke noe å si, og blir trykket ned. Jeg er ofte innom her og leser, gjerne hver dag. At det er aktive medlemmer er vel og bra, men jeg føler at det er mange her inne som ikke tørr å komme med sin mening på ting, fordi de er "redd" for hva folk vil tro eller svare.

At adminsa/moderatorene sier ifra når ting går over streken skal de gjøre uansett? At det er lov å komme med ærlige meninger når folk spør er jeg helt enig i, men man trenger ikke tråkke på folk av den grunn.

Jeg tror ikke du har nok erfaring med forumet til at du har fått med deg hvordan ting foregår her inne, eller kanskje ikke gammel nok til å forstå at alle meninger som ikke er politisk korrekte er feil.

Både jeg, og spesielt bmw-745ia +flere har hatt mange (enkelte mer usaklige enn andre) diskusjoner, med mer eller mindre alle (for min del mest Fredrik i diskusjoner som omhandler andre ting enn bmw)

Diskusjonene er kanskje kjempe aktive i 1uke, også blir det stille,- ofte i tråder med mindre interessante tema. (som feks rasisme diskusjonen i tråden om "ali som selger dekk") Ellers er det mange diskusjoner som foregår på msn++ også. Ellers så er det selvsagt at et entusiast forum (som bimmers.no i motsetning til bilforumet.net er) liten takhøyde for å montere andre deler på bilen enn hva som er orginalt design, så det er egentlig ikke rart at du reagerer på dette hvis du er vant til andre bilforum. Derfor føler gjerne "uorginale mennesker" seg mer velkommen på andre forum.

Jeg syns ikke at moderatorene tråkker på folk selvom de har forsjellige meninger når det kommer til valg av styling eller samfunnsproblem.

Ellers så blir man vel mer i "inne" gjengen jo fler poster man har. Jo flere meninger fra en spesiell person en leser, jo bedre kjenner man vedkommendes meninger og holdninger. Jeg for min del, har ikke bmw, og heller ikke egen bil for tiden,- selvom jeg er aktiv på forumet, og jeg føler jeg blir respektert for meningene mine. Jeg påsto du ikke har nok erfaring med forumet her, dette gjorde jeg delvis også pga du tydeligvis ikke fikk med deg tråden om en sølvgrå e39 med 500hk, som kunne vært temmelig pen,- men ble ødelagt av custom utskjæringer på frontfangeren og uorginal styling.

At noen er redde for å ytre sin mening får være deres problem mener jeg, bimmers er vel omtrentlig det forumet jeg har hatt størst tilhørighet til. Og når en blir mer voksen (enn gjennomsnittet på mopedportalen) så hører det med å ha litt mer voksne meninger og diskusjoner og. Dette innebærer at du risikerer å møte sterke reaksjoner selv om du hevder at snut er ut,- fordi meningene til folk er mer voksne og. Dessuten, hvis du er redd for å ytre dine personlige meninger om ting- så anbefaler jeg deg til å holde deg på andre inndelinger av forumet enn "annet bil og motorprat",- jeg har hørt at den tekniske biten skal være bra her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen gode referanser.

Flere har både fortalt meg om hendelser her på forumet og jeg har hørt noe selv.

Har selv sett prosjekt-tråder der biler som er "stygge" har blitt ødelagt av "opplagte usakligheter".

Og ja, jeg vet dette er basert på vage argument, men det er da min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere har både fortalt meg om hendelser her på forumet og jeg har hørt noe selv.

Har selv sett prosjekt-tråder der biler som er "stygge" har blitt ødelagt av "opplagte usakligheter".

Legger man ut bilder der man spørr om meninger så får man meninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter oppfordringer fra div. trådeiere redigert ganske kraftig i forskjellige prosjekttråder og salgstråder fordi trådene har blitt tildels ødelagt pga. usakelige innlegg og i mange tilfeller spamming. Jeg har ikke tid til å lese samtlige tråder og innlegg her inne så hvis noen mener at tråderne sklir ut er det mest effektivt å sende meg og/eller de andre moderatorene en PM vedr. sakens anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmers har rimelig lav status hos en del BMWCCN-medlemmer ihvertfall... Om det skyldes misunnelse eller noe anna vet jeg ikke...

Ja, det er mye rart her inne men det er utrolig mye positivt også!

Bl.a har glere tyverier er blitt oppklart pga brukere her på forumet.

BMW er originalt stilfulle luksusbiler så når folk begynner å hive på all mulig jalla-plast blir det gjerne slått hardere ned på enn på Bilforumet.net eller hondaklubben... At dette noen ganger kan ta litt overhånd er jeg enig i.

Uten medlemmsavgift får man mange medlemmer som ellers ville holdt seg utenfor. Mange av disse kjører ikke engang BMW og skriver her kun på pur f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har nok erfaring med forumet til at du har fått med deg hvordan ting foregår her inne, eller kanskje ikke gammel nok til å forstå at alle meninger som ikke er politisk korrekte er feil.

Både jeg, og spesielt bmw-745ia +flere har hatt mange (enkelte mer usaklige enn andre) diskusjoner, med mer eller mindre alle (for min del mest Fredrik i diskusjoner som omhandler andre ting enn bmw)

Diskusjonene er kanskje kjempe aktive i 1uke, også blir det stille,- ofte i tråder med mindre interessante tema. (som feks rasisme diskusjonen i tråden om "ali som selger dekk") Ellers er det mange diskusjoner som foregår på msn++ også. Ellers så er det selvsagt at et entusiast forum (som bimmers.no i motsetning til bilforumet.net er) liten takhøyde for å montere andre deler på bilen enn hva som er orginalt design, så det er egentlig ikke rart at du reagerer på dette hvis du er vant til andre bilforum. Derfor føler gjerne "uorginale mennesker" seg mer velkommen på andre forum.

Jeg syns ikke at moderatorene tråkker på folk selvom de har forsjellige meninger når det kommer til valg av styling eller samfunnsproblem.

Ellers så blir man vel mer i "inne" gjengen jo fler poster man har. Jo flere meninger fra en spesiell person en leser, jo bedre kjenner man vedkommendes meninger og holdninger. Jeg for min del, har ikke bmw, og heller ikke egen bil for tiden,- selvom jeg er aktiv på forumet, og jeg føler jeg blir respektert for meningene mine. Jeg påsto du ikke har nok erfaring med forumet her, dette gjorde jeg delvis også pga du tydeligvis ikke fikk med deg tråden om en sølvgrå e39 med 500hk, som kunne vært temmelig pen,- men ble ødelagt av custom utskjæringer på frontfangeren og uorginal styling.

At noen er redde for å ytre sin mening får være deres problem mener jeg, bimmers er vel omtrentlig det forumet jeg har hatt størst tilhørighet til. Og når en blir mer voksen (enn gjennomsnittet på mopedportalen) så hører det med å ha litt mer voksne meninger og diskusjoner og. Dette innebærer at du risikerer å møte sterke reaksjoner selv om du hevder at snut er ut,- fordi meningene til folk er mer voksne og. Dessuten, hvis du er redd for å ytre dine personlige meninger om ting- så anbefaler jeg deg til å holde deg på andre inndelinger av forumet enn "annet bil og motorprat",- jeg har hørt at den tekniske biten skal være bra her..

Jeg har da vært her lenger enn deg, og jeg er ofte innom her og leser.

Forumet i seg selv finner jeg veldig interessant og mye bra lesestoff.

Er delvis enig i det du skriver, men at du indirekte prøver å henvise meg til et annet forum grunnet litt motstand fra noe som faktisk er aktivt og fornøyd medlem skjønner jeg ikke. Etter flere år med lesing ville jeg bare få kommet med en ytring.

Jeg ønsker ved dette å trekke meg tilbake, grunnet flere hendelser der folk har blitt trua med bank eller torpedo.

Alle skal få, takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett rykte hadde jeg aldri kunne holdt BMWen min på veien uten bimmers.no.

Teknisk delen er utrolig bra, en veldig fin "spirit" og svært hjelpsomme folk. Annet prat har en tendens til å gå utpå de vide vidder snarere enn å nå de store høyder, men ofte opplysende og ikke minst underholdende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmers har rimelig lav status hos en del BMWCCN-medlemmer ihvertfall... Om det skyldes misunnelse eller noe anna vet jeg ikke...

Ja, det er mye rart her inne men det er utrolig mye positivt også!

Bl.a har glere tyverier er blitt oppklart pga brukere her på forumet.

BMW er originalt stilfulle luksusbiler så når folk begynner å hive på all mulig jalla-plast blir det gjerne slått hardere ned på enn på Bilforumet.net eller hondaklubben... At dette noen ganger kan ta litt overhånd er jeg enig i.

Uten medlemmsavgift får man mange medlemmer som ellers ville holdt seg utenfor. Mange av disse kjører ikke engang BMW og skriver her kun på pur f...

De aller fleste av de mest aktive her inne er også medlem av BMWCCN... og flere skriver aktivt i deres forum også. Jeg har faktisk skrevet der inne siden 2001 og jeg kjenner derfor mange av de mest aktive brukerne der inne også (iallefall så kjent man kan bli på et forum).

Jeg oppfatter BMWCCN´s forum som litt mer "voksent" enn bimmers... på godt og vondt. Det er fordeler og ulemper ved begge foraene. Jeg oppfatter derfor ikke foraene som motsetninger, men derimot at de utfyller hverandre på en god måte. Trolig er det flere originalfetischister i BMWCCN´s forum enn her inne, men jeg opplever ikke dette som et problem... snarere som en berikelse. Noen liker moren, noen liker datteren og noen liker begge to... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...