[space] Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 BMW har kostet på seg å bruke den firesylindrete og effektive dieselmotoren med to turboladere også i X1. Denne motoren er forholdsvis sjelden i BMWs modellrekke, og finnes kun i 1-serie. Bilene med denne motoren heter 123d, men vi snakker fortsatt om en toliters blokk. Testbilen er den eneste bilen med denne motoren og firehjulsdrift. http://www.dinside.no/830714/bmw-x1-mikroversting Jeg har nå selv sett en slik X1 med tilsvarende utstyrsnivå, og må si jeg synes det ser ut som en flott bil! Om du har folk i baksetet er jo derimot ikke bagasjeplassen spesielt mye større enn i min z4
Fredrik Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 X1 er egentlig et relativt fornuftig konsept iom. at den på mange måter kun er en 3-serie Touring på testosteron. Egenvekten er ikke totalt absurd med ca. 1600 Kg (i motsetning til X5 med ca. 2100 Kg) og den begrensede størrelsen gjør den ikke til et monster. Designet er etter min mening rimelig vellykket og hvis man allikevel er i markedet for en E91 320d xDrive kan X1 utvilsomt for noen være et alternativ. Jeg hadde imidlertid valgt en E91...
Ron Jeremy Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 X1 er egentlig et relativt fornuftig konsept iom. at den på mange måter kun er en 3-serie Touring på testosteron. Egenvekten er ikke totalt absurd med ca. 1600 Kg (i motsetning til X5 med ca. 2100 Kg) og den begrensede størrelsen gjør den ikke til et monster. Designet er etter min mening rimelig vellykket og hvis man allikevel er i markedet for en E91 320d xDrive kan X1 utvilsomt for noen være et alternativ. Jeg hadde imidlertid valgt en E91... Jeg har denne bilen i siktet mitt. Har pr idag en 318D E91, og tror X1 kan være et utmerket og moderne alternativ, til f.eks X3 og E91 facelift. Sammenlikningen med en 7 seter mht vekt og denne relativt kompakte og ikke minst lave SUV'en blir vel feil Fredrik. Skal ta en prøvetur med en av disse en av dagene, og gjøre en liten write-up av det, om det er ønskelig? Selv syns jeg slike er veldig morsomme å lese om. Så til et spm, hvorfor er denne motoren, twin turbo 2 literen kun brukt i 1 serie og nå i X1?!? Går jo litt i "veien" for 325/525 med 3 literen ser jeg jo men... Har selv hørt at den er litt pinglete ifht effekten på papiret? Og at det går andre veien mht I6 dieselen i 325/525d utgaven.
[space] Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Skriv gjerne litt om prøvekjøringen ja! Har hørt andre si X1 er veldig fin å kjøre.
Fredrik Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Sammenlikningen med en 7 seter mht vekt og denne relativt kompakte og ikke minst lave SUV'en blir vel feil Fredrik. Mitt poeng med denne kommentaren var mest for å fortelle at jeg ikke er en bastant motstander av X-serie konseptet som sådan. Det er tyngden og størrelsen/volumet jeg ikke liker, men X1 er langt mer sympatisk på dette området enn X3/X5/X6. Derfor faller X1 mer i smak for min del, men jeg holder allikevel en knapp på E91 med xDrive hvis det først skal være.
hagenisse Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Det som overrasket meg mest når jeg traff på en X1 på veien er hvor liten den faktisk var. I forhold til gamle dager hvor man lurer på hva slags utenjordisk romskip det er som har landet når man møtte en suv var jo det en gledelig overraskelse. Ellers er jeg i litt suv-land om dagen da mine foreldre skal ha seg ny bil. 4WD og høy sittestilling er greia, så da har man jo prøvd GLK og rav4. Rav4'en var godt utstyrt, men var fryktelig ukomfortabel - fjæringskomforten var jo ikke stort bedre enn i Z3n med justerbart understell og r-dekk. GLK-en derimot imponerte og selv om jeg egentlig hater suv, så er det vel bare å innrømme at man skal kjøre greit hardt før tyngden (og tyngdepunktet) blir noe problem. Det betyr jo ikke at en lavere bil ikke er enda bedre, men.
knut_olestad Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Den er nydelig i marrakeshbrun Sitter leker meg litt på bmw.no`s konfigurator nå
Ron Jeremy Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 ":2u1efoxn]Da blir det aldri billig... Det er sant Space, blir gjerne krysset av både her og der hehe. Marrakesh brun ser faktisk ennå bedre ut live enn på bilder, den gjør seg virkelig, litt positivt overrasket faktisk. Mitt poeng med denne kommentaren var mest for å fortelle at jeg ikke er en bastant motstander av X-serie konseptet som sådan. Det er tyngden og størrelsen/volumet jeg ikke liker, men X1 er langt mer sympatisk på dette området enn X3/X5/X6. Derfor faller X1 mer i smak for min del, men jeg holder allikevel en knapp på E91 med xDrive hvis det først skal være. Der er vi enige, men jeg skulle svært gjerne sett at du prøvde en slik en en dag også Fredrik, for hittil bærer ditt syn på at du har lest specs på papiret og ikke like mye hvordan en slik doning er i RL, mtp vekt og str tenker jeg på. @ Hagenisse, GLK ser så firkantet stram og gammeldags ut i mine øyne. Tviler ikke på at den er vesentlig bedre å kjøre enn en Rav4 riktignok. Ser frem til nye X3, sies at denne blir betraktelig bedre å hvile øynene på. 1 serie kommer snart vel også, mye som skjer fremover hos vårt kjære merke, morsomt å like et slikt progresivt merke.
Fredrik Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Der er vi enige, men jeg skulle svært gjerne sett at du prøvde en slik en en dag også Fredrik, for hittil bærer ditt syn på at du har lest specs på papiret og ikke like mye hvordan en slik doning er i RL, mtp vekt og str tenker jeg på. Jeg har faktisk kjørt en lengre tur med X5 (E53) i Frankrike og jeg var absolutt imponert over hvor bra kjøreegenskaper den hadde i forhold til vekten og størrelsen. Det er allikevel bare tullball å påstå at X-seriene har bedre kjøreegenskaper enn BMW´s mer alminnelige modeller. X-seriene er meget bra i forhold til forutsetningene, men heller ikke mer. Kanskje X1 imponerer mer siden den f.eks veier over 500 Kg mindre enn en X5 (E70)? En X3 veier forøvrig 200-250 Kg mer enn en X1.
hagenisse Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 @ Hagenisse, GLK ser så firkantet stram og gammeldags ut i mine øyne. Av disse suvene synes jeg den ser klart best ut, men så liker jeg at suv'ene ser ut som suv og ikke prøver se ut som noe annet (tenk X6..). Range rover er den peneste av de i klassen over.
[space] Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Jepp, lur på foreldrene dine en Range Rover Sport! Er ikke GLK mye større enn Rav4? Hva med en Mitsubishi Outlander?
hagenisse Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Mye større er vel å ta i. Vi prøvde (en eldre) Range Rover, og der hvor GLK og Rav4 overrasker og føles veldig personbil, føltes Range Roveren ut som en skikkelig båt.
Ron Jeremy Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg har faktisk kjørt en lengre tur med X5 (E53) i Frankrike og jeg var absolutt imponert over hvor bra kjøreegenskaper den hadde i forhold til vekten og størrelsen. Det er allikevel bare tullball å påstå at X-seriene har bedre kjøreegenskaper enn BMW´s mer alminnelige modeller. X-seriene er meget bra i forhold til forutsetningene, men heller ikke mer. Kanskje X1 imponerer mer siden den f.eks veier over 500 Kg mindre enn en X5 (E70)? En X3 veier forøvrig 200-250 Kg mer enn en X1 Aha, det er hyggelig å høre. Ikke minst at du likte det. Og jeg tror det er enkelt å tenke seg til at en lavere og lettere bil er bedre å kjøre enn sine høybeinte tyngre søsken. Mitt lille poeng var imidlertid at i SUV klassen, som jeg sammenlikner med andre SUV'er, kjører BMW SUV'ene særdeles anstendig. Vi får se om vi ikke begge får ratte litt med E70 snart da Fredrik, tror ikke det er noen kjedelig affære det heller, tiltross for endel volum og vekt. Mht RR, er det ikke endel trøbbel med disse? Ville heller kjøpt en ML, Cayenne eller X5 da.
Fredrik 90 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Designet på X1 blir bare bedre og bedre synes jeg for hver gang jeg ser den. 23d motoren er en gøyal sak men jeg synes nå de kunne ha puttet inn en rekke sekser diesel også, f eks en 30d som et alternativ til 28I. X1 ser veldig puslete ut ved siden av en X5, med ved siden av en E91 så er ikke forskjellen stor, vil nok mene at den har ørlite gran mer plass enn E91 men ikke fullt så god plass som E61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå