Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men 350hk var ikke noe å juble for.

Hvorfor må "alle" biler ha "1000 hk" for at de skal bli godkjent? Hadde denne fått mer hk, så hadde den kommet alt for nærme M3 effektmessig, og det ønsker selvsagt ikke BMW. De fleste av oss har mer enn nok med 350 hk.. Det går bra i en vanlig gatebil.

Men det hadde vel sett litt dumt ut hvis en 335i hadde gått bedre enn M3 ? :)

En M bil skal være barsk, det skal være mye effekt, stramt understell og velkjente lyder :D

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Uff, ble skuffa jeg å, trodde virkelig det var en ny (skikkelig) M1 på vei :(

Uansett, blir sikkert en morro bil dette, og effekten er vel bare spekulasjoner og rykter ennå. Men håper virkelig ikke de kaller den M1 !

Skrevet

Syntes det er et kult konsept jeg! Er iallefall mye mye mer fornuft over en M-merket 1-serie enn disse x5-x6 greiene..

Hva som er en skikkelig M1 da? En supersportsbil med midtmontert v10-v12 med startpris på et sted over 3millioner? Tviler på at noen her på forumet er potensielle kjøpere for noe slikt, så da blir i hovedsak snakk og debatt omkring tekniske data og da sammenlignet med tilsvarende biler fra Pagani, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Mclaren et... I en slik sammenheng så er jeg ikke helt sikker på om en tilsvarende modell fra bmw hadde vært noe bra. Men den hadde jo hatt bmw-emblem da...

Skrevet

Den bilen ser jo veldig artig ut den, bare synd at den kommer til å koste like mye som en stor og romslig cabincruiser :shock: I Norge er jo alt som er gøy forbudt, takket være alle disse gråhårede f....kjerringene på stortinget :evil:

Men når det gjelder navnet så er jeg både enig og uenig. M1 passer bra i forhold til resten av modell rekken, M3, M5 osv men det blir litt feil med navnt M1 på en 1-serie. Særlig med tanke på M1 sine aner tilbake til superbilen fra 70 og 80 tallet :roll:

Skrevet

Her kommer bilen "alle" har venta på, men "ingen" har råd til å kjøpe! :roll:

Håper de får denne skikkelig til og at den blir litt enklere enn sine større søsken...

Trenger ikke 7-8 gir, 20 innstillinger på kassa og 10 elmotorer i setet for at det skal gå fort :roll:

Skrevet
Ja bilen er veldig feil på flere måter og ville aldri kjøpt den selv, men det er utrolig gøy at noen tør å tenke annerledes og skille seg ut fra "mengden" av Cayenner, Panameraer, M5er, ML63er o.l

Jeg tipper 2,7mill ikke er en stor sum for kjøperne av disse bilene :wink:

Hmm.. En liten feilpost vil jeg tro, regner med kommentaren var til X6M-tråden.!?

Skrevet

Hehe, artig med alle kommentarene rundt navnet M1 :)

Si at BMW lager en ny M1 (som i superbilen), hvem vil da kjøpe den?

Om jeg hadde hatt de pengene skulle den vært priset rimelig godt for at jeg ville valgt en BMW over en Lamborghini / Ferrari / Porsche GT.

Poenget er kanskje at de som har råd til slike biler allerede har flere superbiler i garasjen fra før...

Skrevet
":3or0zlmg]Hehe, artig med alle kommentarene rundt navnet M1 :)

Si at BMW lager en ny M1 (som i superbilen), hvem vil da kjøpe den?

Om jeg hadde hatt de pengene skulle den vært priset rimelig godt for at jeg ville valgt en BMW over en Lamborghini / Ferrari / Porsche GT.

Poenget er kanskje at de som har råd til slike biler allerede har flere superbiler i garasjen fra før...

Tatt kjøpere fra typisk Audi R8 og slike biler. Hvorfor tror dere ikke at BMW kan greie det, når folkevogn har greid det? Det finnes markeder UTENFOR dette landets grenser!

Skrevet
syns den nye 760'n skulle hett M7 jeg da :P har jo bedre aks. enn e60 m5 så, hvorfor ikke

Det sier mye om kraftressursene i 760 ihvertfall. Vanvittig å få det flaket opp i 100km/t på 4,6sek.

Men det gir oss også ett lite håp vedrørende F10 M5 :) Den blir kanskje enda kjappere og selvsagt noen hakk vassere å kjøre, som bringer oss over på M3 som, tør vi håpe, blir enda kjappere og ENDA kvassere å kjøre en F10, og toppen: 1 serie i M som ryktet sier skal hete M1 :( men hvor ryktet også, jeg må få si, sier nærmest beskjedne 5,5sek 0-100. Håper begge disse ryktene er feile, og vi får en 1 serie med langt mere futt og ett annet navn kanskje? Tror kanskje den ryktebilen er nærmere noe jeg ville kalt en 1-serie M-sport bil? Mulig dem bevist også holder seg til M3 som den orginale M-bilen og det er derfor vi "bare" får se disse resursene på 1-serien. Men den kan virke å være laget for enkel videre tuning nærmest da kanskje. Uansett, forholda bør i utgangspunktet ligge til rette for at 1-serie tar over heggemoniet til M3 som den nye "orginalen". M3 begynner å bli vell stor og tung for den klassen bilen prøver å representere nå kanskje?

Skrevet

Tatt kjøpere fra typisk Audi R8 og slike biler. Hvorfor tror dere ikke at BMW kan greie det, når folkevogn har greid det? Det finnes markeder UTENFOR dette landets grenser!

Det er vel mer interessant å spørre hvorfor BMW ikke har deres alternativ til nettopp Audi R8, Porsche Carrera GT samt diverse modeller fra Lamborghini, Ferrari etc.?

For å være helt ærlig tror jeg forklaringen er at BMW ikke kan strekke merkenavnet BMW til også å inkludere en ny M1 vis a vis 116d

BMW brant seg kraftig økonomisk på den originale M1... som faktisk var designet av Giugiaro og skulle bygges av Lamborghini. Lamborghini var imidlertid praktisk talt konkurs så det ble tyske Baur som tilslutt bygget bilen i et mye mindre antall enn planlagt. Dette medførte at BMW ikke klarte FIA´s homologiserings krav for sportsbiler og dermed endte M1 med å konkurrere mot seg selv. Dette var naturligvis ikke den helt store suksessen for BMW og M1 eventyret var derfor også over etter knapt tre år.

Skrevet

Det er vel mer interessant å spørre hvorfor BMW ikke har deres alternativ til nettopp Audi R8, Porsche Carrera GT samt diverse modeller fra Lamborghini, Ferrari etc.?

Jeg mente det du sa.

Var nok litt dårlig formulert fra min side. Mente at når vag får til å ha en slik bil, hvorfor kan ikke BMW?

Skrevet

Første jeg tenkte på var at de hadde gjort noe alvorlig med M1-konseptet de lanserte for en god stund tilbake...Det var det desverre ikke :(

Blir sikkert en kul bil, bare ikke kall den M1!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...