Gå til innhold

Hva er den beste Ipod/USB løsingen på org. stereo?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå fått meg 530dat 03 mod. Så nå funderer jeg på dette med ipod/usb.

Jeg har lest forumet opp og ned, frem og tilbake, søkt på A-Å og lest alt jeg har kommet over. Ganske mye egentlig! Samt jeg har kikket en god del på youtube, og søkt på google.

Har funnet en del løsninger, som har vært postet her på forumet, samt på google. Men jeg vet ikke helt hvilken av alle disse jeg bør satse på.

Har liksom ikke fått den infoen jeg vil ha ut i fra alle poster og slikt jeg har lest her.

Det som står i min bil er følgende:

MK4 Navigasjon Professional, med 6 cd-veksler.

Helt standard høytalersystem uten DSP, og uten sub.

Vet ikke om dette systemet har forsterker på seg, da det er ingen forsterker i venstresiden bak der navi og cd-veksler ligger. Leste noe om at den kanskje ligger under et deksel nedi reservehjulsbrønnen, stemmer dette? I så fall, så har jeg da sikkert forsterker :)

Det jeg er ute etter:

Et Ipod/usb adapter som kan kobles til, og brukes sammen med orginal anlegget. Ønsker gjerne at cd-veksleren og fungerer når ipod/usb adapteret er montert. Så jeg kan velge cd-veksler, eller ipod/usb. Med andre ord så jeg og kan spille cd-er i bilen :)

Ønsker ikke noe der jeg må montere ekstra knapper for å "slå på" boksen for eksempel.

Når det gjelder pris, så tar jeg det som det kommer :)

Har sett på Dice, Grom og Dension, men vet liksom ikke helt om disse fungerer på den måten jeg skulle ønske. Det er selvfølgelig ikke sikkert det er mulig helder.

Men MÅ jeg fjærne cd-veksler for å kunne bruke ipod/usb adapter?

Vil og kunne styre alt fra navi/ratt kontroll :)

Håper noen har noen anbefalinger, og fortell gjerne hvordan løsningen fungerer, og hvordan du styrer den, hvilke knapper som gjør hva osv. :)

Grunnen til at jeg starter min egen tråd, er at jeg syns infoen er spredt over alt. Så jeg prøver å få samlet alt på en plass :)

På forhånd takk for anbefalinger/forklaringer/hjelp :)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her hadde jeg bare valgt den billige løsningen..

Bak på din skjerm er det en utgang med 3 ledere. Gå på clas ohlson og kjøp deg krympestrømpe (isolasjon), ledning, og overgangsmuligheter til 3,5 jack plugg.

Da har du rett og slett klargjort en AUX inngang på spilleren din.

Denne overfører kun lyd og må betjenes fra Ipod/mp3 spilleren/lydkilden...

Du får heller ikke opp hva som spilles i displayet, men det er hvertfall en rimelig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Intravee sin løsning, denne mener jeg er best i kombinasjon med navigasjon.

Her er litt informasjon fra når jeg monterte dette.

Dessverre kan man ikke bruke den originale CD-veksleren i tillegg (på e46 har man cd-spiller bak navigasjonen, så dette er ikke et stort problem), men man kan ha en Alpine cd-veksler i tillegg som vil fungere slik du vil. Problemet er at ting begynner å koste når man kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Intravee sin løsning, denne mener jeg er best i kombinasjon med navigasjon.

Her er litt informasjon fra når jeg monterte dette.

Dessverre kan man ikke bruke den originale CD-veksleren i tillegg (på e46 har man cd-spiller bak navigasjonen, så dette er ikke et stort problem), men man kan ha en Alpine cd-veksler i tillegg som vil fungere slik du vil. Problemet er at ting begynner å koste når man kommer så langt.

Blir nåk Intravee jeg går for og.

Men fant en boks fra Alpine, med USB. Prøver og finne ut om denne vil fungere på Intravee, da vil jeg helder ha usb en Ipod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Intravee sin løsning, denne mener jeg er best i kombinasjon med navigasjon.

Her er litt informasjon fra når jeg monterte dette.

Dessverre kan man ikke bruke den originale CD-veksleren i tillegg (på e46 har man cd-spiller bak navigasjonen, så dette er ikke et stort problem), men man kan ha en Alpine cd-veksler i tillegg som vil fungere slik du vil. Problemet er at ting begynner å koste når man kommer så langt.

Bra valg, Intravee er beste løsning på biler med Navi. iPod er god som fjell. Tror nok ikke du får styrt sang valg via ren USB disk/minnepenn like lett som med en iPod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Intravee sin løsning, denne mener jeg er best i kombinasjon med navigasjon.

Her er litt informasjon fra når jeg monterte dette.

Dessverre kan man ikke bruke den originale CD-veksleren i tillegg (på e46 har man cd-spiller bak navigasjonen, så dette er ikke et stort problem), men man kan ha en Alpine cd-veksler i tillegg som vil fungere slik du vil. Problemet er at ting begynner å koste når man kommer så langt.

Bra valg, Intravee er beste løsning på biler med Navi. iPod er god som fjell. Tror nok ikke du får styrt sang valg via ren USB disk/minnepenn like lett som med en iPod.

Det var som pokker #-o

Liker ikke helt det med at den ikke kan vekke ipod om den er i hibernate eller såve modus :? Da må den kobles opp i hanskerommet eller noe, en plass den er lett tilgjengelig for å slå på igjen i så fall :)

Og begynde og lodde inn i alpine boksen vet jeg ikke helt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det med at den ikke kan vekke ipod om den er i hibernate eller såve modus :? Da må den kobles opp i hanskerommet eller noe, en plass den er lett tilgjengelig for å slå på igjen i så fall :)

Såvidt jeg vet (har lest meg til) er Intravee det eneste oppsettet som klarer å vekke en iPod. Jeg bruker iPhone sammen med docking-sak i askebegeret foran, så jeg har aldri testet dette i praksis.

Den eneste ulempen med Intravee (bortsett fra prisen) er at de egentlig ikke lader nyere iPod/iPhone. Jeg har kjøpt en liten dings som plasseres mellom iPod og Alpine-enheten som løser dette problemet. Har man eldre iPod/første generasjon iPhone er ikke dette noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det med at den ikke kan vekke ipod om den er i hibernate eller såve modus :? Da må den kobles opp i hanskerommet eller noe, en plass den er lett tilgjengelig for å slå på igjen i så fall :)

Såvidt jeg vet (har lest meg til) er Intravee det eneste oppsettet som klarer å vekke en iPod. Jeg bruker iPhone sammen med docking-sak i askebegeret foran, så jeg har aldri testet dette i praksis.

Den eneste ulempen med Intravee (bortsett fra prisen) er at de egentlig ikke lader nyere iPod/iPhone. Jeg har kjøpt en liten dings som plasseres mellom iPod og Alpine-enheten som løser dette problemet. Har man eldre iPod/første generasjon iPhone er ikke dette noe problem.

Står noe annet på Intravention.co.uk, i quote :mrgreen:

"When an iPod has entered Deep Sleep or Hibernation the KCA-420i cannot wake it up, the iPod must have a button pressed or be disconnected and reconnected in order to wake it up. The KCA-420i detects if the iPod is connected by monitoring the accessory power line, this line is powered down when the iPod enters deep sleep or hibernation. A deadlock exists in this situation as the iPod is waiting for it's charging line to be powered up in order to wake it up and the KCA-420i is waiting for the accessory line to be come live before it will charge the iPod. It is possible to modify the KCA-420i to enable it to wake up an iPod from Deep Sleep or Hibernation, please send a PM to RichardP if you would like details.

"

Sitat slutt.

Det jeg har lest og sett av videoer på youtube ang. Dice, er at du får ikke valgt sanger like bra som på Intravee, får liksom ikke opp en liste med sanger som du kan bla nedover i. Og det virket litt tungvint.

Så Intravee virker helt konge, bortsett fra dette at den ikke kan vekke ipoden fra deep sleep osv. Men er mulig å fikse, men må lodde noe styr i alpine adapteret #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal gi meg jeg. :) Jeg leste på e46fanatics.com en gang i tiden at Intravee var eneste adapter som kunne dette, det var da jeg begynte å sjekke opp i hva dette egentlig var for et produkt.

Jeg er uansett veldig fornøyd med min Intravee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker noe sånn på business navi også?

Cd-veksleren min har gitt opp og bruker heller penger på noe sånn en en ny veksler.

Kan man bare koble til en vanlig Mp3 med mini-jack utgang eller m man ha ipod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir Intravee på meg og. Men dumt med dette at den ikke kan slå på osv.

Men får bare legge kabelen så den ligger i hanskerommet eller i midtkonsollen så den er lett tilgjengelig :)

Går an å lage "reminders" også, noe som gjør at den vil holde seg på konstant så og så lenge eller noe.

Står mye på forumet til intravee :) Mange gode FAQ'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dice har både aux og ipod. Og ja får ikke browset låtene via skjerm med Dice. Men igjen den er nok best på de uten navi.

Lars89 : du har vel den bitte lille? da ville jeg valgt Dice.

Har den ekstremt lille navien ja. Takker for tips :wink:

Noen som vet om det funker å bytte den ut med en vanlig CD-spiller med samme type kontakt på baksiden? (type bitte liten).

Å legge opp nytt ledningsnett til vanlig spiller frister lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...