Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

pappa har en `98 modell w210 220diesel (sugemotor).

han har hatt bilen i 4år no og har ikke hatt noen (mekaniske) problemer med den overhodet.

personlig så liker jeg den ikke. det jeg digger på den er svingradiusen. bilen er skikkelig undermotorisert (blir jo selvfølgelig noe annet med turbodiesel), girkassa er veldig treg, setene føles feil,dårlig støydempet (pappa klager tilogmed på det) osv osv.

har også kommet godt med rust på den mens han har hatt den. i alle hjulbuer,bunn av skjermer i front, bunn av dører,litt under lista på topp av døra, rundt låsen på bakluka, eksosanlegget var helt opprusta nylig, jekkfestet forsvant oppi kanalen når vi la om til sommerdekk sist ++ han har vært inn på oljebehandling annet hvert år.

så mitt tips er: styr unna.

jeg villet kjøpt meg en annen e39 istedet.

e39 har en annen kvalitetsfølelse syns jeg,6 sylinderet motor,bedre støydempet, ser penere ut,behageligere aut.gir syns jeg, ligger bedere på veien, og (tror jeg) kanskje ett mindre verditap. de mercene raser jo nedover.

ok, da er 10 000kr-spørsmålet til dere to, fredrik og space ace, hvordan kan det ha seg at Mercedes blir mest brukt som taxi, hvis det er dårlig kvalitet OG de faller så mye i verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok, da er 10 000kr-spørsmålet til dere to, fredrik og space ace, hvordan kan det ha seg at Mercedes blir mest brukt som taxi, hvis det er dårlig kvalitet OG de faller så mye i verdi?

Ja, blir de det? Her jeg bor så er det mest Volvo og Toyota som blir brukt som taxi. Før i tiden så hadde så og si alle Mercedes, men pga. alt for mye problemer med de, så har de aller fleste byttet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt Mercedes w210 vel og merke som stasjonsvogn, og jeg kan si såpass som at plassmessig en den enestående! er det plassen som teller så kommer du bedre ut med denne kontra e39! tro meg, vi har sammenliknet, og differansen er stor. min var en E280 4-matic, så jeg hadde både sekser og firehjulstrekk. bilen var kjapp (til å veie 2 tonn) og fremkommeligheten upåklagelig, så ja, 4-matic er løsningen om man er redd for vinteregenskapene til mercedes! vi har også en w210 sedan E240 i familien, denne med bakhjulstrekk, og makan til bedritne kjøreegenskaper vinterstid har jeg aldri vært borti! den tar seg forsåvidt frem og funker å kjøre med, den sporer lite selv på dårlige veier, eller på slapseføre, men driten stopper jo ikke! jeg tror det er feil dekk til denne bilen da, for så ille kan de umulig være.

når det er sagt, denne E240'en ble kjøpt ny hos BOS i 2001, og har til nå vært inne til stor rustreperasjon TO ganger, og bilen har i dag rullet 95.000km! den har kun hatt en eneste eier, og vedkommende har vært flink med vedlikeholdet, samt at den står i garasje når den ikke brukes. forklar den...

jeg driver selv et skade/lakkverksted, og kommer det en w210 inn på plassen, så er det i 29 av 30 tilfeller dette som er første spørsmålet jeg får når døra går opp: "kunne du blitt med ut og sett på noe rust på denna her?"

så ja, hva gjelder w210 så ruster de mye mer enn andre merker. mitt inntrykk er at w211 er noe bedre, men også disse kommer gjerne rusten på etter bare noen få år. når det er sagt, (og bekreftet av trofaste mercedes-eiere) w124 er den siste høykvalitets mercedesen.

Men en ting skal mercedes ha, jeg trives godt med å kjøre de, min w210 var nydelig å kjøre, støysvak, myk giret nydelig, etc. jeg likte den godt, men den er ikke verdens vakreste og setene var ikke helt min stil, der scorer BMW mye MYE høyere!

min w210 endte sine dager i en fjellvegg (ikke jeg som kjørte men en kamerat som lånte den imens hans BMW var på verksted for å reparere defekt servo) og han svingte unna et rådyr, og mista kontrollen på bilen i rundt 70 km/t og smalt i fjellveggen med et brak. og skal si deg den merca var solid! knuste en felg, rev av drivakslingen foran, bøyde bærebruer, hele høyre side foran var ødelagt, men dørene gikk fint opp og igjen, ikke var den slått over (skakk) og sjåføren hadde ikke et blåmerke. så min vurdering etter å ha hatt og kjørt både merce og BMW:

Mercedes får pluss for:

-Komfort

-Plass

-Sikkerhet

-solide motorer

-generell kvalitetsfølelse

minus:

-Rust!

-dyre deler

-seter

-utseende

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er 10 000kr-spørsmålet til dere to, fredrik og space ace, hvordan kan det ha seg at Mercedes blir mest brukt som taxi, hvis det er dårlig kvalitet OG de faller så mye i verdi?

Jeg har aldri påstått at motorene i en Mercedes er dårlige, de går som regel til du må skyte dem :wink: Men teknikken, karosseri og alt det andre er ikke allverdens lengre og det må du innse.

Nå har det seg også sånn at stadig flere og flere drosje eiere går over til andre merker(Toyota og Volvo som nevnt over her) fordi Mercedes ikke tilfredstiller lengre. Jeg kjørte seinest i går bak en Mercedes drosje som begynte å slite litt i den ene bakken, kunne ikke annet en smile

Her hvor jeg bor så er faktisk E60 520D blitt brukt mye til drosje, og en av disse fikk vi inn i fjor, hadde da gått 420 000 feilfrie km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 er penere enn w210 ja, jeg ville mye heller hatt e39 enn w210(mest pga interiøret, det er STYGT i w210, men w211 eier det meste BMW noensinne har laget! Den er smellvakker rett og slett, men nå var det ikke det trådstarter skulle ha? men hvor mye er trådstarter villig til å gi for en bil da? du får brukbare w211 for 150-200 000, litt over budsjett kanskje? men det er en av tidenes vakreste biler med rette detaljene, w210 er etter min mening den dårligste Mercedesen bortsett fra a og b-klasse etter min mening, men fram til w124 og fra w211 og til nå er det så ubeskrivelig vakre biler med senk og felger som parkerer alt BMW har laget de siste årene etter e38 utseendemessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok er E39 en finere bil enn W210 og W211 er en finere bil enn E60/61. Tilsvarende er E46 en finere bil enn W203 og W204 er en finere bil enn E90/91.

På den annen side er F01 en finere bil enn W221 og F10 ser også ut til å være en finere bil enn W212. Så 4-2 til BMW... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kaste meg på her.. :roll:

Fredrik, det er synd at den kjære faren din og hans naive sjalusi ovenfor MB har smittet over på hans håpefulle sønn..

Nei, kom deg ut av redet, skaff deg en hybel uten bredbånd eller annen mulighet for internett så vi slipper disse sidrumpa, ignorante kommentarene dine..

De kan du holde for deg selv når du sitter aleine i bilen din i intens og panisk sjalusi-angst og ler av alle MB´ene som ikke kommer opp eller fram noen steder..

Nok om det..

Kompis har en ´00 E240T - 215.000km, fin bil, ikke penest, men syk plass og komfort, bra teknisk (ingen verksted besøk på 2 år, annet enn service), men som sagt her tidligere, pass på at rust er tatt!

Har selv en ´10 C-Klasse stv. som firmabil med 225-45-17 Conti piggfri og AMG styling (senket), funker som bare det, hverken stått fast eller hatt større utfordinger med fremkommelighet i år..

Kan ikke uttale meg om min E92´s kjøreegenskaper på vinter, for den får holde fortet i garasjen så lenge det er snø, salt og annen skit på veien :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok er E39 en finere bil enn W210 og W211 er en finere bil enn E60/61. Tilsvarende er E46 en finere bil enn W203 og W204 er en finere bil enn E90/91.

På den annen side er F01 en finere bil enn W221 og F10 ser også ut til å være en finere bil enn W212. Så 4-2 til BMW... 8)

Mitt synspunkt er at w212 og w211 er penere enn f01 og f10, men det er jo en smakssak, fine biler de du henviser til også, så absolutt :) Men Mercedes er ganske mye finere, men uansett, om Mercen er original og BMW har senk og felger, så er BMWn mye finere, samme gjelder omvendt, men om begge har samme stuk, så er Mercen finere, originale biler er frastøtende etter min mening, dvs aller biler bør være ordentlig senket i det minste, ellers så ser det uproporsjonalt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

Skaff deg litt erfaring før du utbasunerer en haug med umodent tull.

W210 er, foruten rust, en kvalitetsmessig topp bil. Komfort og kjøreegenskaper er helt i toppklasse. De som har problemer med kjøring på vinter, må takke seg selv, W210 er helt på linje med BMW om vinteren. Jeg har hatt 2 stk W210, begge utmerkede biler med omtrent null teknisk tull. På BMW har jeg hatt både E39 og E34 som jeg også har vært svært fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappa har en `98 modell w210 220diesel (sugemotor).

han har hatt bilen i 4år no og har ikke hatt noen (mekaniske) problemer med den overhodet.

personlig så liker jeg den ikke. det jeg digger på den er svingradiusen. bilen er skikkelig undermotorisert (blir jo selvfølgelig noe annet med turbodiesel), girkassa er veldig treg, setene føles feil,dårlig støydempet (pappa klager tilogmed på det) osv osv.

har også kommet godt med rust på den mens han har hatt den. i alle hjulbuer,bunn av skjermer i front, bunn av dører,litt under lista på topp av døra, rundt låsen på bakluka, eksosanlegget var helt opprusta nylig, jekkfestet forsvant oppi kanalen når vi la om til sommerdekk sist ++ han har vært inn på oljebehandling annet hvert år.

så mitt tips er: styr unna.

jeg villet kjøpt meg en annen e39 istedet.

e39 har en annen kvalitetsfølelse syns jeg,6 sylinderet motor,bedre støydempet, ser penere ut,behageligere aut.gir syns jeg, ligger bedere på veien, og (tror jeg) kanskje ett mindre verditap. de mercene raser jo nedover.

ok, da er 10 000kr-spørsmålet til dere to, fredrik og space ace, hvordan kan det ha seg at Mercedes blir mest brukt som taxi, hvis det er dårlig kvalitet OG de faller så mye i verdi?

som jeg sa. pappa har ikke hatt ett eneste problem med bilen, så det er MEGET holdbart. det er desverre rusta som tar knekken på de.

han ler bare når noe feiler på bmw`n:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...