Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare kaste meg på her.. :roll:

Fredrik, det er synd at den kjære faren din og hans naive sjalusi ovenfor MB har smittet over på hans håpefulle sønn..

Nei, kom deg ut av redet, skaff deg en hybel uten bredbånd eller annen mulighet for internett så vi slipper disse sidrumpa, ignorante kommentarene dine..

De kan du holde for deg selv når du sitter aleine i bilen din i intens og panisk sjalusi-angst og ler av alle MB´ene som ikke kommer opp eller fram noen steder..

Skal si meningene virkelig treffer ømme punkt hos noen, det liker jeg. Men noe må jo ha kortslutta i toppen på denne karen når man ser hans reaksjon, vandrene psykriatisk tilfelle vil nå jeg si :roll: eller bare en stakkarslig kar som har sunket litt dypt :wink:

Tåler du ikke kommentarene mine så er det ingen som tvinger deg til å være her på forumet heller, men så lenge det er yttringsfrihet her i landet så har du værsågod å holde kjeften din å respektere andres meninger...!

Utrolig tøffe noen blir bak et tastatur og et nick navn, er du like tøff i trynet ute blandt folk! BMW bølla?

Hva min far mener om MB får han stå for men jeg er sikker på at hadde han hatt lyst på en så hadde han kjøpt en.

Ute av rede er jeg også selv om det spiller liten rolle, det som spiller en rolle er at selvtilliten til dere MB eiere er så svak at dere tåler ikke det minste negativ omtale, er dere kanskje litt usikkere på Mercedes vidundrene deres likevel?

(Til dere andre, det er ikke meningen å være useriøs men useriøse innlegg fortjener dertil svar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri påstått at motorene i en Mercedes er dårlige, de går som regel til du må skyte dem :wink: Men teknikken, karosseri og alt det andre er ikke allverdens lengre og det må du innse.

Teknikken?

Mercedes er veldig langt fremme med teknikk i bilene sine...da jeg kjøpte min W124, som jeg forøvrig er enig i er den siste skikkelige Mercedes, ble jeg positivt overrasket over de mange små finessene som fantes på bilen...til å være en bil utviklet på 80-tallet, synes jeg Mercedes var langt fremme da. Og grunnen til at MB har mistet grepet som taxi, har ikke med kjøreegenskaper å gjøre, men rustproblemet...2 ting avgjør fremkommelighet i stor grad; apa bak rattet og dekkvalg/vedlikehold.

Fra en liten tråd hos det andre luksusbilmerket fra Tyskland:

http://www.mercefreaken.com/forum/viewt ... f=6&t=2832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg bumper denne tråden igjen, men temaet MB vs BMW blir aldri for gammelt.

Ville valgt E39 framfor 210 pga utseende og interiør. 210 er nok en billigere bil å eie over tid hvis man ikke flikker på all rusta. 300TDT er nok bedre enn CDI, men de bruker litt mer diesel.

211 er en fin bil, men også de sliter med rust dessverre. Ikke i samme skala, men det er nok.

Jeg eier min første MB nå, og jeg valgte 204 framfor E90 fordi 204 er mye stiligere og at jeg ville at arbeidsbilen hadde mer enn 2 dører. Skulle jeg hatt coupe er jo E92 helt sjef.

Angående generell dissing av MB - samfunnet går rundt takket være MB. Jeg tok en tur ut i Oslo natt til søndag, og det var kun MB på veiene. Utrolig mange taxier, minibusser, busser, avisbud og til og med politi. Samtlige bud- og transportfirmaer bruker MB, og hvis det brenner i huset kommer det som regel en MB for å slukke. Gjett hva som kjører deg til sykehuset med brannskader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Samtlige bud- og transportfirmaer bruker MB, og hvis det brenner i huset kommer det som regel en MB for å slukke. Gjett hva som kjører deg til sykehuset med brannskader?

Hehehe! Brenner det i mitt hus så kommer nok en Scania eller en stein gammal Volvo, må jeg til sykehuset så blir det i en VW Transporter eller Volvo S80. Trenger jeg Legehjelp så kommer enten en Toyota RAV4 eller VW Tiguan og blir jeg ført bort av politiet så er det enten i en Toyota Hiace, Volvo V70 eller VW Passat. Slik er det for det meste her hvor jeg bor, eneste er jo da kommunen som bruker en MB Sprinter buss til å frakte rundt asylsøkere og psykisk utviklingshemmede :wink: Men MB drosjer har vi nok av selv om bestanden minker til fordel for E60, V70/XC70 og Toyota Avensis, men vi har jo en ny ML drosje gående rundt i byen her da :)

Jeg klarte bare ikke holde meg her altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Brenner det i mitt hus så kommer nok en Scania eller en stein gammal Volvo, må jeg til sykehuset så blir det i en VW Transporter eller Volvo S80. Trenger jeg Legehjelp så kommer enten en Toyota RAV4 eller VW Tiguan og blir jeg ført bort av politiet så er det enten i en Toyota Hiace, Volvo V70 eller VW Passat. Slik er det for det meste her hvor jeg bor, eneste er jo da kommunen som bruker en MB Sprinter buss til å frakte rundt asylsøkere og psykisk utviklingshemmede :wink: Men MB drosjer har vi nok av selv om bestanden minker til fordel for E60, V70/XC70 og Toyota Avensis, men vi har jo en ny ML drosje gående rundt i byen her da :)

Det er en del regionale forskjeller rundt omkring. F.eks har det gått veldig mye Mondeo taxi i mitt nærområde siste 10 år. Men i Stor-Oslo er det stort sett bare MB fortsatt. MB har jo veldig gode serviceavtaler i Oslo, tar sikkert endel taxieiere på det.

Har hørt at endel taxisjåfører har vært misfornøyde med V70 faktisk, så har ikke helt trua på Volvo. Dog virker det som VW Touran gjør det bra i bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo sleit med 2005-modellen sin, men det er nå rettet opp og den nye virker å være bunnsolid til å være såpass ny og avansert, vw er i hvertfall det mest tvilsomme når det gjelder kvalitet man kan finne, selv om det er lite som er tøffere enn en gamal sugetrimma golf 2 vr6, hvertfall helt i toppen av forhjulstrekkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del regionale forskjeller rundt omkring. F.eks har det gått veldig mye Mondeo taxi i mitt nærområde siste 10 år. Men i Stor-Oslo er det stort sett bare MB fortsatt. MB har jo veldig gode serviceavtaler i Oslo, tar sikkert endel taxieiere på det.

Har hørt at endel taxisjåfører har vært misfornøyde med V70 faktisk, så har ikke helt trua på Volvo. Dog virker det som VW Touran gjør det bra i bransjen.

Ja det varierer veldig fra region til region! Både hva gjelder kommunale kjøretøy, utrykningskjøretøy og drosjer. Det finnes jo enkelte Politi distrikt som fortsatt kjører rundt i Volvo 240 og 940. Her hvor jeg bor så er MB forhandleren en veldig liten bedrift i forhold til Toyota og Volvo, vi er også så heldige å ha Bavaria kjedens minste og stusseligste butikk.

Men vi har mange fine drosjer her, som MLen nevnt over her, et par helt nye E60er 520D med M-sport, Audi Allroad, MB E320 CDI AMG og E250 CDI. Jeg vet også at Bavaria her har laget en spesial avtale med drosjeierene og kjøreskolene i området,for selvfølgelig å dra flere kunder.

Så det avhenger nok av hva slags avtaler de har på service og salg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg bumper denne tråden igjen, men temaet MB vs BMW blir aldri for gammelt.

Ville valgt E39 framfor 210 pga utseende og interiør. 210 er nok en billigere bil å eie over tid hvis man ikke flikker på all rusta. 300TDT er nok bedre enn CDI, men de bruker litt mer diesel.

211 er en fin bil, men også de sliter med rust dessverre. Ikke i samme skala, men det er nok.

Jeg eier min første MB nå, og jeg valgte 204 framfor E90 fordi 204 er mye stiligere og at jeg ville at arbeidsbilen hadde mer enn 2 dører. Skulle jeg hatt coupe er jo E92 helt sjef.

Angående generell dissing av MB - samfunnet går rundt takket være MB. Jeg tok en tur ut i Oslo natt til søndag, og det var kun MB på veiene. Utrolig mange taxier, minibusser, busser, avisbud og til og med politi. Samtlige bud- og transportfirmaer bruker MB, og hvis det brenner i huset kommer det som regel en MB for å slukke. Gjett hva som kjører deg til sykehuset med brannskader?

Hehehe! Brenner det i mitt hus så kommer nok en Scania eller en stein gammal Volvo, må jeg til sykehuset så blir det i en VW Transporter eller Volvo S80. Trenger jeg Legehjelp så kommer enten en Toyota RAV4 eller VW Tiguan og blir jeg ført bort av politiet så er det enten i en Toyota Hiace, Volvo V70 eller VW Passat. Slik er det for det meste her hvor jeg bor, eneste er jo da kommunen som bruker en MB Sprinter buss til å frakte rundt asylsøkere og psykisk utviklingshemmede :wink: Men MB drosjer har vi nok av selv om bestanden minker til fordel for E60, V70/XC70 og Toyota Avensis, men vi har jo en ny ML drosje gående rundt i byen her da :)

Det er en del regionale forskjeller rundt omkring. F.eks har det gått veldig mye Mondeo taxi i mitt nærområde siste 10 år. Men i Stor-Oslo er det stort sett bare MB fortsatt. MB har jo veldig gode serviceavtaler i Oslo, tar sikkert endel taxieiere på det.

Har hørt at endel taxisjåfører har vært misfornøyde med V70 faktisk, så har ikke helt trua på Volvo. Dog virker det som VW Touran gjør det bra i bransjen.

Tror du må ta av deg MB brillene eller vaskesiderutene på bilen din altså. Sitter i en del drosje i helgene og bare MB er vel litt å ta i. Politiet kjører vel som regel V70 eller Volkswagen Passelat. Passaten er de så fornøyd med at de har startet et prosjekt på å pusse opp de gamle V70N bilene sine. Ny motor og drivlinje blir satt i :lol:

Ellers så kan jeg jo si at dyrebeskyttelsen nektet Politiet å bruke Passaten til hundepatruljebiler siden det var for liten plass til hundeburet bak.

En av grunnene til at Volvo tok over en del av Taximarkedet var fordi de opprettet et eget drosjeverksted, hvor drosjene kom først i køen og dermed ble det atraktivt å velge Volvo foran MB, i tillegg så ble de aggresivt priset for å ta en stor del av markedet. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men det tusler å går da noe annet en MB som nye drosjer i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som en skriver, regionale forskjeller...I oslo er det masse mb...her på stovner i Oslo har lokale politistasjonen en E400 CDI 4MATIC, G400 CDI, tre stk MB vito, en sprinter, samt en eldre c klasse..men det er tross alt på stovner :P

E400CDI 4MATIC finnes vel ikke men..

Rimelig greie politibiler ellers ja! :)

Går jo en helt ny, uniformert ML med facelift som patruljebil i oslo sentrum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule politibiler er noe vi ikke kan få nok av synes jeg. I England har de mye rått, det råeste i Norge er vist Passat 2,0 TFSI og 3,2 FSI med 255 hk 8)

Det skal vist gå en sivil Cayenne her i landet en plass også har jeg hørt, og det er vist ikke en SMK bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule politibiler er noe vi ikke kan få nok av synes jeg. I England har de mye rått, det råeste i Norge er vist Passat 2,0 TFSI og 3,2 FSI med 255 hk 8)

Det skal vist gå en sivil Cayenne her i landet en plass også har jeg hørt, og det er vist ikke en SMK bil

vw kan aldri blir bra eller rått, eneste vw som er tøft er golf 2 vr6, ellers så fins det ingen råe, elendig kvalitet og stygt utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule politibiler er noe vi ikke kan få nok av synes jeg. I England har de mye rått, det råeste i Norge er vist Passat 2,0 TFSI og 3,2 FSI med 255 hk 8)

Det skal vist gå en sivil Cayenne her i landet en plass også har jeg hørt, og det er vist ikke en SMK bil

vw kan aldri blir bra eller rått, eneste vw som er tøft er golf 2 vr6, ellers så fins det ingen råe, elendig kvalitet og stygt utseende

Da synes jeg du skal ta deg en tur i en nyere Volkswagen og se kvaliteten der, dessuten så sa jeg det råeste! jeg mente ikke at Passat var en rå bil selv om en 3,2 liter i en Passat er bøst. Du vet, en Lada Niva er råere enn en T-ford men jeg sier ikke at Laden er rå :wink:

Golf 2 VR6 fikk man ikke, det var først i Golf 3 og 4 man fikk VR6. Videre så er jo Golf R32 og Passat R36 ganske råe synes jeg da, og sist men ikke minst Golf GTI. Polo GTI med 180 orginale hester kan jo også være en gøyal sak, så har vi Phaeton W12, Passat W8, Touareg V10 TDI. Mye rått har rullet ut av samlebåndet i Wolfsburg ja, i allfall til å ikke være et Premium merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...