Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Kule politibiler er noe vi ikke kan få nok av synes jeg. I England har de mye rått, det råeste i Norge er vist Passat 2,0 TFSI og 3,2 FSI med 255 hk 8)

Det skal vist gå en sivil Cayenne her i landet en plass også har jeg hørt, og det er vist ikke en SMK bil

vw kan aldri blir bra eller rått, eneste vw som er tøft er golf 2 vr6, ellers så fins det ingen råe, elendig kvalitet og stygt utseende

Da synes jeg du skal ta deg en tur i en nyere Volkswagen og se kvaliteten der, dessuten så sa jeg det råeste! jeg mente ikke at Passat var en rå bil selv om en 3,2 liter i en Passat er bøst. Du vet, en Lada Niva er råere enn en T-ford men jeg sier ikke at Laden er rå :wink:

Golf 2 VR6 fikk man ikke, det var først i Golf 3 og 4 man fikk VR6. Videre så er jo Golf R32 og Passat R36 ganske råe synes jeg da, og sist men ikke minst Golf GTI. Polo GTI med 180 orginale hester kan jo også være en gøyal sak, så har vi Phaeton W12, Passat W8, Touareg V10 TDI. Mye rått har rullet ut av samlebåndet i Wolfsburg ja, i allfall til å ikke være et Premium merke :)

aha, men da kjørte jeg en sjeldent rå bil for noen år siden, trimma golf 2 vr6, ombygd isåfall da ja, det var en gøyal sak, råeste fwd jeg har kjørt, ja, r32 og r36 passat er tøffe ja, jeg er litt enig i det ja, touareg v10 turbodiesel også, hehe, ja okey da, jeg syns det er flere enn golf 2 som er rått, men ville bare se om du fyrte deg opp, det er vel lov å prøve seg? hehe, men kvaliteten har dessverre vært et problem, det er udiskuterbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aha, men da kjørte jeg en sjeldent rå bil for noen år siden, trimma golf 2 vr6, ombygd isåfall da ja, det var en gøyal sak, råeste fwd jeg har kjørt, ja, r32 og r36 passat er tøffe ja, jeg er litt enig i det ja, touareg v10 turbodiesel også, hehe, ja okey da, jeg syns det er flere enn golf 2 som er rått, men ville bare se om du fyrte deg opp, det er vel lov å prøve seg? hehe, men kvaliteten har dessverre vært et problem, det er udiskuterbart

Hehehe! Det er alltid lov å prøve seg :wink: Jeg har sett Golf 2 VR6 jeg også men det har jo som sagt vært ombygde biler ja. Men Golf 3 VR6 med 177 hk er en herlig sak, særlig med tanke på at samme motoren drar en svær Audi 100 2,8 ganske bra!

Og jeg er enig at kvaliteten var ikke allverdens før nei, de slet litt da! Særlig på 90 tallet og litt utpå 2000 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, men da kjørte jeg en sjeldent rå bil for noen år siden, trimma golf 2 vr6, ombygd isåfall da ja, det var en gøyal sak, råeste fwd jeg har kjørt, ja, r32 og r36 passat er tøffe ja, jeg er litt enig i det ja, touareg v10 turbodiesel også, hehe, ja okey da, jeg syns det er flere enn golf 2 som er rått, men ville bare se om du fyrte deg opp, det er vel lov å prøve seg? hehe, men kvaliteten har dessverre vært et problem, det er udiskuterbart

Hehehe! Det er alltid lov å prøve seg :wink: Jeg har sett Golf 2 VR6 jeg også men det har jo som sagt vært ombygde biler ja. Men Golf 3 VR6 med 177 hk er en herlig sak, særlig med tanke på at samme motoren drar en svær Audi 100 2,8 ganske bra!

Og jeg er enig at kvaliteten var ikke allverdens før nei, de slet litt da! Særlig på 90 tallet og litt utpå 2000 tallet

ringte på vr6 golf 3 i stad jeg, men med forbruk på 1,5l på FIN kjøring slo jeg fra meg den tanken, etter min mening er lyden i en frisert vr6 noe av det råeste som har vært laget noensinne, spesielt med sugetrim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt gamlingen sin w210 et par ganger men synes ikke den var noe særlig og skryte av.. men smak og behag ;)

off-topic til politibiler som ble nevnt lenger opp.. jeg ble stoppa av en e46 m3 sivil politibil i oslo for et års tid siden... det var litt morro ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, men da kjørte jeg en sjeldent rå bil for noen år siden, trimma golf 2 vr6, ombygd isåfall da ja, det var en gøyal sak, råeste fwd jeg har kjørt, ja, r32 og r36 passat er tøffe ja, jeg er litt enig i det ja, touareg v10 turbodiesel også, hehe, ja okey da, jeg syns det er flere enn golf 2 som er rått, men ville bare se om du fyrte deg opp, det er vel lov å prøve seg? hehe, men kvaliteten har dessverre vært et problem, det er udiskuterbart

Hehehe! Det er alltid lov å prøve seg :wink: Jeg har sett Golf 2 VR6 jeg også men det har jo som sagt vært ombygde biler ja. Men Golf 3 VR6 med 177 hk er en herlig sak, særlig med tanke på at samme motoren drar en svær Audi 100 2,8 ganske bra!

Og jeg er enig at kvaliteten var ikke allverdens før nei, de slet litt da! Særlig på 90 tallet og litt utpå 2000 tallet

ringte på vr6 golf 3 i stad jeg, men med forbruk på 1,5l på FIN kjøring slo jeg fra meg den tanken, etter min mening er lyden i en frisert vr6 noe av det råeste som har vært laget noensinne, spesielt med sugetrim

kvaliteten på nyere VAG produkter er fortsatt ikke noe å skryte av faktiskt. Mye problemer fortsatt. Kjenner en med a4 2005 modell som måtte bytte vindusviskerramma på en bil som ikke hadde passert 100.000 engang. DYRT. Forstillingsdeler, elektronikk osv. er det fortsatt mye rart med. Kjenner en familie som er VAG nerder og de har i dag 4 nyere VAG (fra 6mnd til 4 år)og alle har vært jevnlig innom Møller for div problemer.

Morsomste var når det ble klart at Passat skulle ta over som utrykningsbil, en høyt oppe i Vag systemet uttalte, det skal bli morro å se en Passat kjøre 300.000 km, det hadde han aldri noe tro på.

Ellers så har de jo noen kule biler. Volvoene de har er ofte utstyrt med 2.5t bensin. MB er ofte 420 cdi. De har jo noen Forrester turbo osv, så så dårlig stilt med parken deres kan det jo ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd mye på nyere VAG på jobben (uavhengig verksted). Mye feil og helt idiotiske løsninger på mange ting...

Kjørte seinest i dag en W210 290TD og man merker at fokuset er på comfort og ikke sportslighet.

Utrolig ueffektiv automatkasse i kombinasjon med slapp diesel er noe av det mest bedalelige jeg har kjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaliteten på nyere VAG produkter er fortsatt ikke noe å skryte av faktiskt. Mye problemer fortsatt. Kjenner en med a4 2005 modell som måtte bytte vindusviskerramma på en bil som ikke hadde passert 100.000 engang. DYRT. Forstillingsdeler, elektronikk osv. er det fortsatt mye rart med. Kjenner en familie som er VAG nerder og de har i dag 4 nyere VAG (fra 6mnd til 4 år)og alle har vært jevnlig innom Møller for div problemer.

Nå er jo Audi A6 C6 (2005-) på lista over en av verdens mest feilfrie biler, en liste med utgangspunkt i dokumenterte reklamsjoner. Her deler den plass med BMW E60, Lexus RX400h og Porsche Cayman.

Men 2,5 TDI motorene har vist vært et sørgelig kapittel for VAG, men som sagt så ble denne utviklet i de tunge åra på 90 tallet. De nye TFSI motorene skal vist være riktig så gode, noe jeg har hørt gjennom bilbransjen som jeg jobber i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste oppattes som gode fordi alle feila ikke har dukka opp enda :roll:

De halv-gamle passatene o.l er som du sier mye værre.

Neida... De lager mye bra, men er jo en grunn til at de ofte ligger langt nede på autoindex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste oppattes som gode fordi alle feila ikke har dukka opp enda :roll:

De halv-gamle passatene o.l er som du sier mye værre.

Neida... De lager mye bra, men er jo en grunn til at de ofte ligger langt nede på autoindex...

Joda det er sant det at TFSI motorene er ganske nye ennå, men 2,0 TFSI har vi jo hatt med oss i 6 år nå alt og den har klart seg bra den. 1,8 TFSI er jo ny men den bygger jo på den geniale 1,8T som kom allrede i 1995, en motor som har vist seg å være som poteten, kan brukes til alt. Alt fra Polo GTI til Audi A6, VW Sharan, og Skoda Superb den har også tjenestegjort i 225 hesters versjon under panseret på Audi TT og S3 samt i 180 hesters versjon i Skoda Oktavia RS og Seat Leon Cupra. Også alle de vanlige versjonene da med 150 hk i Golf,Passat, Oktavia, A3, A4, A6, Superb osv

Men som sagt det skal bli spennende å se dagens VW modeller om 5-10 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd mye på nyere VAG på jobben (uavhengig verksted). Mye feil og helt idiotiske løsninger på mange ting...

Kjørte seinest i dag en W210 290TD og man merker at fokuset er på comfort og ikke sportslighet.

Utrolig ueffektiv automatkasse i kombinasjon med slapp diesel er noe av det mest bedalelige jeg har kjørt...

ikke kom her å påstå at din 323i er særlig mer sportslig, det vil som å bæsje i sitt eget rede :) hakket mer tenker jeg, men jeg vil like å se at du kjører i fra min gamle 300 turbodiesel sedan, den går som en original sierra cosworth, helt likt, nå veit jeg ikke hvordan din går i forhold til en cosworth men? men en ting er sikkert og det er at ingen av bilene våres er i nærheten av sportslige, hverken din 323 e46 eller min gamle 00 300dt, hvis man er opptatt av sportslig bil så må man ha minimum 500hk i en middels tung bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste jeg feil eller påstår du Just turbodiesel at en W210 290TD er like sportslig som en E46 323I? :shock:

En W210 er like sportslig som en loff! 290TD maskinen går som en 80 åring med rullator, har faktisk kjørt en W210 290TD.

E46 coupe er faktisk en sporslig bil hva angår kjøreegenskaper og design. En Corvette er nok mer sportslig ja! men ikke kom og fortell at en W210 er like sportslig som en E46

En E46 318CI hadde kjørt fletta av en 290TD, både rett fram og i svingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46n min er skamdau, men sportslighet måles ikke bare bare i hk og 0-100 selv om det har mye å si for kjøreopplevelsen. En gammel Mazda Mx-5 er også sportslig selv om den har 100hk og du mener det er en homo frisørbil...

Men en Mercedes uten AMG på bakluka er ikke sportslig selv om den har en del hk. De duver, og krenger alt for mye for det.

Så jo jeg vil si min BMW coupe er sportsligere enn din taxi...

0-100 skiller 0,1 sek til MBens fordel om du absolutt må vite det...

Cosworthen skal klare det 2,5sek raskere. Det var en nok sliten cosworth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46n min er skamdau, men sportslighet måles ikke bare bare i hk og 0-100 selv om det har mye å si for kjøreopplevelsen. En gammel Mazda Mx-5 er også sportslig selv om den har 100hk og du mener det er en homo frisørbil...

Men en Mercedes uten AMG på bakluka er ikke sportslig selv om den har en del hk. De duver, og krenger alt for mye for det.

Så jo jeg vil si min BMW coupe er sportsligere enn din taxi...

0-100 skiller 0,1 sek til MBens fordel om du absolutt må vite det...

Cosworthen skal klare det 2,5sek raskere. Det var en nok sliten cosworth...

min var ikke original, men nok om det, hverken fjortissleden din eller taxiene mine er i nærheten av sportslige, det er jo derfor man bytter fjærere/dempere/dekk/felger osv for å få et bedre veigrep, jeg kjører ikke originale mercedes-båt heller da, det er bare livsfarlig, når man kan legge en original 300tdt i sladd i 130 uten å gi gass, da kan vi begynne å snakke om myke understell :lol: uansett så handler sportslig kjøring om drifting, det er overhode ikke sportslig å pine en trøtt 200hk rundt tørr bane uten sladding hvis du trur det, en mx-5 med 100hk er så langt unna sportslig du kan komme, faller innunder kategorien taxi, fjortisserien(3-serie) eller frisørvogn, akkurat like trist til herjing, hvis man påstår at en mx-5 er sportslig så har man ikke lappen eller sitti bak rattet på noe annet enn 1,3 litere på 50hk, så enkelt og greit er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå påstå at drifting er den minst sportslige "kjøremåten" på bane. Sladde o.l fikk eg til med min gamle Sierra 1.8 turbodiesel også,men fikk den aldri til å oppføre seg verken sportslig eller inspirerende ettersom den var Übertreg og knapt klarte 130km/t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...