Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må få gratulere deg Just-turbodiesel med kveldens mest underholdene tråd.

popcorn1.gif

I diskusjonen om sportslighet er du så langt ute på jordet at jeg lurer på om du i det hele tatt er seriøs eller om du sitter å skriver for å fyre opp de andre her inne, noe du isåfall lykktes med

Til den egentlige diskusjonen,

MB er gode biler, fattern har en 86'mod (w124?) 250d og den er jo en evighetsmaskin med godt vedlikehold (og om man holder rusten unna). Den føles trygg å kjøre da den sporer lite på vinterveiene og er forholdsvis nøytral i kjøreegenskapene.

Tar seg greit fram noe som nok er mye takket være motoren som ikke akkurat byr på noen overaskelser hva effekt anngår men drar jevnt hele veien uten for stort bunndrag samt girkassa som girer mykt og raskt oppover i girene.

Bruker lite diesel og starter like lett hver dag.

Kunne godt ha hatt en sånn som arbeidsbil/vinterbil. MEN den er ca like lite sportslig og innspirerende som en traktor.

Joda man kan gi en MB ett sportsunderstell og den vil bli sportsligere enn før, men gir du en tillsvarende BMW også sportsunderstell så er BMW'n ett hav forran igjen. Men dette er vel egentlig ikke noe problem da MB sikter mer mot komfort mens BMW styrer mer mot kjøreegenskaper.

For meg står kjøreegenskaper og sportslighet i fokus. Dermed er ikke MB ett alternativ. Går så lang som å påstå at min gamle 90'mod e34 520i med de enkle modifikasjonene i understell den har er laaangt mer sportslig enn en kammerat sin MB (E klasse ett eller annet med diesel) Avantgarde 2007mod sedan.

Og ja, jeg har tilbringt mange timer bak rattet i den MB'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo dere som har misforstått, som påstår at z3, e30 m3 med standardmotor er i nærheten av sportslig! Det er fritidsproblem å kjøre runde på runde på runde me den motorsvak bil på tørr bane, en sportslig bil har 300hk eller mer og ofte holder ikke det heller, kjørt m3 3,0gt(går dritdårlig til å være "sportsbil"), impreza med 380hk(akkurat like kjedelig siden den var bygd for veigrep og omtrent ikke ville sladde, vinterbil er det utvilsomt nr 1 på, men på asfalt var det lite interessant), mens ascona b turbo 16v som slipper i de fleste gira, da snakker vi sportslig bil som man kan leike seg med og som faktisk gir kjøreglede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få gratulere deg Just-turbodiesel med kveldens mest underholdene tråd.

popcorn1.gif

I diskusjonen om sportslighet er du så langt ute på jordet at jeg lurer på om du i det hele tatt er seriøs eller om du sitter å skriver for å fyre opp de andre her inne, noe du isåfall lykktes med

+1

Vi får egneteli bare la være å bry oss om idioten! Her er det virkelig snakk om barnehagestadie over innlegene hans, om det så ble bevist at det han sa var feil så ikke pokker om han hadde gitt seg med det. Man får se underholdnigs verdien i en slik skrue som han

Jammen godt han ikke kjører BMW, hadde blitt flau jeg om han hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få gratulere deg Just-turbodiesel med kveldens mest underholdene tråd.

popcorn1.gif

I diskusjonen om sportslighet er du så langt ute på jordet at jeg lurer på om du i det hele tatt er seriøs eller om du sitter å skriver for å fyre opp de andre her inne, noe du isåfall lykktes med

+1

Vi får egneteli bare la være å bry oss om idioten! Her er det virkelig snakk om barnehagestadie over innlegene hans, om det så ble bevist at det han sa var feil så ikke pokker om han hadde gitt seg med det. Man får se underholdnigs verdien i en slik skrue som han

Jammen godt han ikke kjører BMW, hadde blitt flau jeg om han hadde gjort det.

da er det bare å bli flau, for har flere BMWr også jeg :) ellers så må jeg si at innlegget ditt er meget representativt for tankene jeg gjorde meg rundt dine innlegg i denne tråden tidligere :) Hvor du blant annet påpekte at en 318i e46 var en rakett i forhold til 290 turbodiesel E-klasse, men nå får jeg gi meg, har ikke tid eller ork til å diskutere med folk som fortsatt er i puberteten, men følte at jeg måtte kommentere deg, for du har utvilsomt gitt meg god latter når du påstår at Mercedes er dårlig kvalitetet, at en 318 er en rakett i forhold og det som verre er, man kan jo lure på hvordan landet skal gå rundt i framtida når folk med slike erfaringer kommer til makta, neppe bedre enn i dag :lol: Du har selvsagt til din fulle rett til å elske 318i og at du syns den går bra, samt at du hater Mercedes, men når du påstår at VW er bedre enn Mercedes kvalitetsmessig(noe jeg får inntrykk av da du hater Mercedes og følte trangt til å svi meg litt når jeg uttalte meg negativt om vw), så blir det litt som å velge Sossen Krogh framfor Triana Iglesias i en ONS.

Takk for i kveld Fredrik! Kan være lurt å spare seg for kommentarer som at andre er idioter, det blir fort en useriøs tone når man får slike kommentarer og i tillegg at erfaringene dine tilsier at bmw 318i er en ganske rask og sportslig bil, det unnskylder deg vel for alle rare fremtidige innlegg, som måtte komme din ip-adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bare å bli flau, for har flere BMWr også jeg :) ellers så må jeg si at innlegget ditt er meget representativt for tankene jeg gjorde meg rundt dine innlegg i denne tråden tidligere :) Hvor du blant annet påpekte at en 318i e46 var en rakett i forhold til 290 turbodiesel E-klasse, men nå får jeg gi meg, har ikke tid eller ork til å diskutere med folk som fortsatt er i puberteten, men følte at jeg måtte kommentere deg, for du har utvilsomt gitt meg god latter når du påstår at Mercedes er dårlig kvalitetet, at en 318 er en rakett i forhold og det som verre er, man kan jo lure på hvordan landet skal gå rundt i framtida når folk med slike erfaringer kommer til makta, neppe bedre enn i dag :lol: Du har selvsagt til din fulle rett til å elske 318i og at du syns den går bra, samt at du hater Mercedes, men når du påstår at VW er bedre enn Mercedes kvalitetsmessig(noe jeg får inntrykk av da du hater Mercedes og følte trangt til å svi meg litt når jeg uttalte meg negativt om vw), så blir det litt som å velge Sossen Krogh framfor Triana Iglesias i en ONS.

Takk for i kveld Fredrik! Kan være lurt å spare seg for kommentarer som at andre er idioter, det blir fort en useriøs tone når man får slike kommentarer og i tillegg at erfaringene dine tilsier at bmw 318i er en ganske rask og sportslig bil, det unnskylder deg vel for alle rare fremtidige innlegg, som måtte komme din ip-adresse.

Føler du deg ikke helt bra Just Turbodiesel? Snart kommer det to snille menn i hvite frakker og henter deg, da får du bo på et fint sted hvor ingen slemme bimmersfolk kan komme å være slemme med deg.

Kanskje du også lærer å lese ordenlig også, for jeg har aldri påstått at VW har bedre kvalitiet en MB. Har heller aldri påstått at 318 er en rakett av en sportsbil, bare at den er mer sportslig enn en 290 TD.

Får du tilgang til internett i cell... unnskyld! i værelset ditt så kan du gå inn på Broom.no og der vil du se at 318CI gjør 0-100 på 10,2 sek, og det med 118 hk. 143 hesteren klarer sprinten på 9,3 sek og det er jaggu stor forskjell med tanke på E290 TD som tar hele 12,2 sek til 100. Det i seg selv sier sitt om at BMWen er mer sportslig, og når BMWen passerer MB som ligger og presser i 195 km/t så stopper ikke 318 før 218 km/t.

Dumme dumme Mercedes folk i Stuttgart! klarer ikke å lage bedre biler enn de teitingene i Munchen en gang :mrgreen:

Skjønner dere hva jeg mener med barnehagestadiet? Vi må rett og slett behandle ham som han er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg ikke Just-td, vel denne diskusjonen er da bortkastet for det er klart at det er du som har rett og alle vi andre tar feil :stupid:

Vil kommentere din påstand om at M3GT er en lat sportsbil.

Hadde det ikke stått i signaturen min at jeg har en GT ville du aldri navnt M3GT i posten din, dermed konkluderer jeg raskt med at det er intet annet enn ett barnslig personangrep.

Videre er det ingen her som har påstått at M3GT er en sportsbil, den er en sportsligere utgave av en allerede sportslig bil (M3). Og som sagt over her så er heller ikke M3 noen sportsbil, men en sportslig bil.

Du får tro og mene hva du enn vil, men her inne (og på andre forum for den slags skyld) vil du ikke få mye gehør for din oppfattning av definisjonen av sportslig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om BMW egentlig bygger sportsbiler idag. Z4 er vel det nærmeste vi kommer en sportsbil når det gjelder dagens sortiment fra BMW, men E89 har jo blitt relativt kraftig kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Ergo er det kun under tvil at vi kan si at BMW idag er en sportsbilprodusent. E30 M3 var tett på å være en sportsbil selvom den også hadde et utgangspunkt som en alminnelig sedan. E36 M3 ble i sin tid kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Tilsvarende også med E46 M3 og E90 M3. Både E36 M3 GT og E46 M3 CSL var spesialmodeller som i avgjørende grad (og i grevens tid) rettet opp på dette inntrykket. Begge modellene var etter min mening tett på å være sportsbiler... litt avhengig av hva man legger i den definisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om BMW egentlig bygger sportsbiler idag. Z4 er vel det nærmeste vi kommer en sportsbil når det gjelder dagens sortiment fra BMW, men E89 har jo blitt relativt kraftig kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Ergo er det kun under tvil at vi kan si at BMW idag er en sportsbilprodusent. E30 M3 var tett på å være en sportsbil selvom den også hadde et utgangspunkt som en alminnelig sedan. E36 M3 ble i sin tid kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Tilsvarende også med E46 M3 og E90 M3. Både E36 M3 GT og E46 M3 CSL var spesialmodeller som i avgjørende grad (og i grevens tid) rettet opp på dette inntrykket. Begge modellene var etter min mening tett på å være sportsbiler... litt avhengig av hva man legger i den definisjonen.

Helt enig der, men BMW lager fortsatt sportslige biler selv om de heller ikke i mine øyne lager sportsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just-td.. Jeg tror du må spørre deg hva som er sportslig å drifte rundt i ring med en gammel overstyla og tuna volvo eller å kjøre fort med en Ferrari f430 på bane.. Og hvilke av disse er en sportsbil?

Ellers har du noen poeng, men det høres ut som om du er den som bestandig har rett og alle andre tar feil..

Og di definisjon av en sportsbil er jeg ikke enig i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_car

Sportsbil

smart_roadster.jpg

698cc R3, 82hk...

GT

Mercedes-Benz-CL65_AMG_2008_800x600_wallpaper_08.jpg

6000cc V12, 612hk(bhp)

Ser man ikke denne nyansen(eller hva man skal kalle det) så kan man kun skylde på sin egen uvitenhet. Og når man ikke klarer å åpne øynene etter kanskje 6 sider med diskusjoner opp og ned så er man så sta og dum at det kanskje bare er best å legge debatten død...

Ellers har jeg ikke så mye å bringe til denne debatten, har kjørt mercedes W211 220cdi ved to anledninger og var ikke spesielt imponert over noe som helst. Manuellgir var iallefall håpløst å kjøre med.. Skal i neste uke begynne å kjøre drosje, og da sikkert i en tilsvarende bil. Så kanskje jeg blir noe klokere da, jeg håper iallefall alt på å bli mektig imponert slik at jobbingen kan bli litt lettere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om BMW egentlig bygger sportsbiler idag. Z4 er vel det nærmeste vi kommer en sportsbil når det gjelder dagens sortiment fra BMW, men E89 har jo blitt relativt kraftig kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Ergo er det kun under tvil at vi kan si at BMW idag er en sportsbilprodusent. E30 M3 var tett på å være en sportsbil selvom den også hadde et utgangspunkt som en alminnelig sedan. E36 M3 ble i sin tid kritisert for å være mer en GT enn en sportsbil. Tilsvarende også med E46 M3 og E90 M3. Både E36 M3 GT og E46 M3 CSL var spesialmodeller som i avgjørende grad (og i grevens tid) rettet opp på dette inntrykket. Begge modellene var etter min mening tett på å være sportsbiler... litt avhengig av hva man legger i den definisjonen.

Jeg må si meg enig der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...