[space] Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 http://www.dinside.no/833180/ny-norgesv ... av-3-serie BMWs 3-serie kommer med en rekke nyheter dette året. Det gjelder ikke bare kupé og kabriolet, men også en ny innstegsmotoren på 3-serie stasjonsvogn. 3-serie kupé og kabriolet fått seg en liten oppfriskning i snuta, med forandringer på lykter og annet småtteri. Her hjemme er nok likevel det viktigste at begge disse kommer som 318: Denne motoren er en toliter og yter 143 hestekrefter. Gjerrige modeller Et annet interessant poeng for det norske markedet blir at 3-serie stasjonsvogn kommer som 316d. Dette er også en toliters motor og som i 316d yter 143 hestekrefter. Dreiemomentet på denne bilen er oppgitt til 260 newtonmeter ved 1.750 omdreininger. Akselerasjonen er oppgitt til 11,2 sekunder fra 0 til 100 og toppfarten 201 kilometer i timen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 skjønner ikke hvorfor de kaller det 316d når det er 2.0liters motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Med tanke på at både 320d og 318d har 2-liters motorer, så synes jeg det blir naturlig å kalle den svakeste nye utgaven 316d. 325d, 330d, og 335d har jo alle 3-liters motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Det samme gjorde da bmw med e39 523. Er jo en 2,5liters motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 318 har ingen ting i C-utgavene av 3-serie å gjøre, detta blir bare flaut synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Liten sammenheng mellom modellbetegnelse og antall liter på motoren nå om dagen. 750i er f.eks en 4,4 twinturbo mens 740d er en 3.0 twinturbo... Er vel ikke lenge til 316 kommer med 1,2liters 3-sylindra turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Skumle rykter innenfor BMWsystemet vil ha det til at det venter en 518D i neste 5-serie, det er snakk om mellom 140 og 150 hk for å matche Audi A6 TDIe med 136hk og Mercedes E200 CDI. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Syns ikkje det er skumle rykter jeg. Viktig å matche konkurrentene når det gjelder økonomi/miljø-modeller samme hvor kjedelige de er for entusiastene. 318 coupe/cab har vært der i alle år, så blir ikke mer feil enn en E46 318ci og med 143hk går den vel helt greit også. Kommer til å selge i bøttevis. Er nye tider nå. Miljø/økonomihysteriet har tatt helt av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvorsen Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 318 har ingen ting i C-utgavene av 3-serie å gjøre, detta blir bare flaut synes jeg. 3-serie coupe har jo kommet som både 316 og 318 før, så det er jo ikke akkurat noe nytt forsåvidt. Værre er det med hk pr tonn Men jeg er enig i at det blir litt "all show and no go" med slike modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 316d er vell ikke samme motor som i 118d facelift? den har vell 300nm og 143hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Hmmm... var det ikke snakk om en 316d i fjor hvor det nettopp skulle være 1,4 eller 1,6L motor med turbo, for å omgå slagvolum komponenten, men sistnevnte ble vel endret av regjeringen. Det er dessverre ennå veldig dyrt med bil over 122hk, som er den øvre grensen satt at barneparken Halvorsen og Jensemann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Litt utenom dette, men er det bare toring og sedan som har facelift panser? de ekstra linjene midt på panseret hadde i grunnen gjort seg godt på Cab og Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Syns ikkje det er skumle rykter jeg. Viktig å matche konkurrentene når det gjelder økonomi/miljø-modeller samme hvor kjedelige de er for entusiastene.Er nye tider nå. Miljø/økonomihysteriet har tatt helt av... Joda du har absolutt et poeng der, nå ser jeg også saken men entusiast øyne. Jo flere 5-serier vi har i bilparken vår jo bedre, men jeg må si at 518 høres tamt ut. Men som sagt så er det jo bra at både 5 serie og 3-serie coupe blir tilgjenlig for flere. Jeg hadde jo selv sett at de fleste femmerne på norske veier var 530 og 535 da, hehe! Bedre at folk kjøper 5-serie i stede for V70, de har vi nok av nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2010 På den positive siden begynner 325Ci å komme seg i pris nå. Det kunne jo alltids fristet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Joda du har absolutt et poeng der, nå ser jeg også saken men entusiast øyne. Jo flere 5-serier vi har i bilparken vår jo bedre, men jeg må si at 518 høres tamt ut. Men som sagt så er det jo bra at både 5 serie og 3-serie coupe blir tilgjenlig for flere. Jeg hadde jo selv sett at de fleste femmerne på norske veier var 530 og 535 da, hehe! Bedre at folk kjøper 5-serie i stede for V70, de har vi nok av nå! Tja.. det fantes jo E12 518, E28 518/518i og E34 518i modeller og E39 520d/520i var jo ikke akkurat noen effektbomber selvom 520i hadde en rekkesekser. Med dagens E60 520i er BMW imidlertid tilbake med en rekkerfirer som innstegsmodell... og alt er som det alltid har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå