Gunnar Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Endelig tilbake. Her var det mye å svare på.. Nå begynner det å hjelpe skikkelig! Begynner å få den gode gamle forum-følelsen tilbake For min del kunne gjerne offline/online knappen blir satt under avataren, så blir det nesten som i gamle dager Dette har jeg mer og mer tro på! Det er bra. Jeg tror nok vi kommer i mål med noe de fleste vil like etterhvert. Småtuning som flytting av knapper/nickstørrelser og alt det der har jeg ingen fokus på for øyeblikket - det blir "kosejobbing" til slutt. Ser det ikke er rare pc`ene som brukes til servere her.Jeg har en pc som jeg kan donere bort. Specs: Hovedkort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit Nettverkskort: 2x Integrert 100/1000Mbit i hovedkort Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB Ram: GEIL PC3200 2GB DDR400 Hardisk Hoved: Western Digital 37GB 10.000RPM Serial Ata Hardisk 2: Western Digital 250GB 7200RPM Serial Ata Hvor i verden holder du til? Hvordan er performancen på en 10krpm SATA kontra 10k RPM SCSI? Er da spesielt viktig med flere samtidig lesinger fra forskjellige steder på diskene, er vel der SCSI tradisjonelt sett har vært mye mer robust ettersom den ikke stjeler CPU-kraft underveis slik IDE gjør... Vil anta at man må endre på padding til wrapperne inne i subsilver css'en, da denne er laget til sånn at den ikke skal ligge klin inn i venstresia av skjermen når det står alene, og at det derfor blir et ikke så pent lite mellomrom mellom "menyen" til venstre og forumet. Mulig også definere en maxwidth på hele skiten, sånn at man slipper å scrolle til siden... Det er nok Joomla-CSSen som må fikses på - for det er noe padding på alle tabellene nå, subsilveren er mye tettere originalt. EDIT: Den store irriterende teksten er fort gjort og fikse, så gjør det! Hadde tre minutter før jeg måtte dra, og det var dessverre ikke SÅ fort gjort. Av en eller annen grunn at teksten større på forumet enn når du klikker deg inn på hovedsiden, der er den sånn jeg vil ha den. - Det andre er at jeg syns teksten (spesielt), smiley'er og noen knapper ser litt oppblåst ut. Det var bedre på det gamle forumet når dette var mindre. Merkelig. Jeg opplever at smilyer og knapper er akkurat som på det gamle forumet? For å understreke det, så er det akkurat de samme smilyene som brukes - de er importert fra det gamle forumet... Sikker på du ikke har "zooma" i browseren din? Prøv å trykk ctrl+0. Jeg jobber som systemutvikler for store CMS enterprise løsninger i Sitecore (danish nonopensourcegreie). Jeg vet hvor mye tid en filleting i CSS kan ta .. Dog, jeg utvikler i .Net miljø og ikke rører PHP (hence ai ai'en mot Joomla), så det er stortsett bare jQuery, html, sql og evt. CSS ting jeg kan bidra med. Jeg har prøvd Joomla, og har egentlig ikke noen spesielt gode ting å si om den Det viktigste er vel at Joomla har phpBB integrasjonen, resten tipper jeg vil komme etterhvert. Det burde vel kanskje lages en off-topic / nettside oppgave forum, der folk kan bidra for å gjøre sida bedre. Kanskje ikke dugnadsånden for hjemmesiden er 100% her da, men da kan man lett få oversikt på ting som kan gjøres. Foreløpig er det litt vanskelig å dele opp i oppgaver som folk kan få tilgang til. Etterhvert håper jeg noen vil ta ansvar for forskjellige ting, som å holde en modellguide, motorguide osv oppdatert. Det er nyttige ting som hvem som helst egentlig kan ta - jeg føler jeg bruker tiden min bedre til "administrasjonen" av sidene. Og det stemmer at CSS-ting kan ta mye tid! hmmm. jeg trodde integrasjonen i joomla ble såppas god at det kun ble brukt felles css for begge delene,og at alt havnet under samme struktur. Joomla har dessverre ikke noen direkte integrasjon mot phpBB3, men det finnes bridges mellom brukerdatabasene, slik som jeg bruker nå. Det er tredjepartssoftware, men funker bra. Det KAN kjøres frameless i Joomla, men det krever dessverre masse serverkraft, ettersom den loader både phpBB og Joomla samtidig. Det anbefales ikke til store siter. De gir den selv 2/5 på performance. Bortsett fra det er det selvfølgelig den beste løsningen. Wrapperen til Joomla er et annet alternativ, men den har visst masse problemer med scrollbarene og andre rare ting, så det som anbefales er å redigere templatene til phpBB for å se likt ut, slik jeg har gjort nå. Dessverre får man da problemene med en haug med CSSer og annet kaos. Innstillingene går jo ut over hverandre for alt som ikke er spesifisert med unike navn. Derfor er det en del CSS-rydding å gjøre - og det hater jeg.
Frode D Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Nei jeg har ikke zooma eller endret tekststørrelse. Feks er E46fanatics som det alltid har vert mtp tekststørrelse osv. Og viss jeg zoomer ut blir teksten bare utydelig. Men viss jeg forstår riktig er det andre her som opplever teksten større enn før.
2mMy Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Nei jeg har ikke zooma eller endret tekststørrelse. Feks er E46fanatics som det alltid har vert mtp tekststørrelse osv. Og viss jeg zoomer ut blir teksten bare utydelig. Men viss jeg forstår riktig er det andre her som opplever teksten større enn før. Teksten er større hos meg og, veit ikke hvilken størrelse det var på fonten før, men tror den nå nærmer seg 16-18 i font størrelse. Men det kan vel ha noe med at skjermen min er widescreen, og at det er no autotilpass som gjør det litt annerledes.
Gunnar Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Teksten ER større, men smilyene og knappene skal ikke være oppblåst.
ehrnst Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 hmmm. jeg trodde integrasjonen i joomla ble såppas god at det kun ble brukt felles css for begge delene,og at alt havnet under samme struktur. Joomla har dessverre ikke noen direkte integrasjon mot phpBB3, men det finnes bridges mellom brukerdatabasene, slik som jeg bruker nå. Det er tredjepartssoftware, men funker bra. Det KAN kjøres frameless i Joomla, men det krever dessverre masse serverkraft, ettersom den loader både phpBB og Joomla samtidig. Det anbefales ikke til store siter. De gir den selv 2/5 på performance. Bortsett fra det er det selvfølgelig den beste løsningen. Wrapperen til Joomla er et annet alternativ, men den har visst masse problemer med scrollbarene og andre rare ting, så det som anbefales er å redigere templatene til phpBB for å se likt ut, slik jeg har gjort nå. Dessverre får man da problemene med en haug med CSSer og annet kaos. Innstillingene går jo ut over hverandre for alt som ikke er spesifisert med unike navn. Derfor er det en del CSS-rydding å gjøre - og det hater jeg. jeg ser utfordringen her. Har drevet "en del" med dette så du får si ifra om det er noen småting jeg kan gjøre. Skal sjekke på jobben ang noen maskiner også. Jeg vet det står noen IBM System X (hvertfall en 346, som har dual xeon 3.6Ghz hot swap etc) men jeg må slette diskene fullt samt sjekke om noen skal kasseres helt eller brukes vidre før jeg kan sjekke at de faktisk funker
Fliid Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mindre tekst størrelse i forum, så trenger vi ikke mer : ) Flott dugnad Gunnar. For det er det jo det du driver. I tro Norsk BMW ånd.
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Dette begynner å likne noe igjen Gunnar. Oppdager nå at når jeg er inne på forsiden så må jeg scrolle meg ned til jeg ser menyen på venstre side, slik var det ikke tidligere idag. Litt tungvindt, men antar igjen at det bare er noen mindre justeringer
Frode D Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Teksten ER større, men smilyene og knappene skal ikke være oppblåst. Mulig jeg ordla meg litt feil men det er ikke alle smileyene og knappene som er større enn før, men noen. For eksempel: " ", " " og " " er større og mer oval enn mange andre. Samt "Nytt emne"- og "Skriv svar"-knappen er litt større enn resten av knappene, men dette er kanskje meningen. Litt flere smileyes er også ønsket
Marius2002 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mindre tekst er jo bare å trykke på den "A"-en lengst til høyre oppe i høyre hjørne, da blir det tilbake til slik som det var før. Gjør ihvertfall dette med meg. Edit: Ser nå ved nærmere kikk, at dette bare endrer størrelse i det åpne vinduet, såsnart siden oppdateres / navigerer videre i forumet blir teksten stor igjen.
Fliid Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mindre tekst er jo bare å trykke på den "A"-en lengst til høyre oppe i høyre hjørne, da blir det tilbake til slik som det var før. Gjør ihvertfall dette med meg. Jo, tja. Gjøre det for vær side / for vær gang jeg skal svare ett innlegg, blir tungvindt. Men nå er nå alt under arbeid her, så jeg blir ikke akkurat plaget : )
Marius2002 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 ... Men nå er nå alt under arbeid her, så jeg blir ikke akkurat plaget : ) Akkurat
Gunnar Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Dette begynner å likne noe igjen Gunnar. Oppdager nå at når jeg er inne på forsiden så må jeg scrolle meg ned til jeg ser menyen på venstre side, slik var det ikke tidligere idag. Litt tungvindt, men antar igjen at det bare er noen mindre justeringer Det forstår jeg ikke helt? Ligger menyen nede til venstre hos deg? Jeg har den oppe til venstre der den skal være i både Firefox 3.5.7 og IE8...?
handsome Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Opera 10.10 IE 8.0.6001.18865 Ser likt ut for meg i: Firefox 3.5.7 Chrome 4.0.302.3 Safari 4.0.3
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Ja, riktig. Akkurat slik har jeg det nå også. Nå har jeg menyene til venstre under siste innlegg. Ikke fast oppe i venstre slik det var før og tidligere idag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå