Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå om dagen er det jo ofte ganske grei tempratur i sola om dagen og lysten til å vaske bilen kommer snikende. MEN, selvom det er grei temp om dagen blir det jo fort -15 om natten, og da er det viktig at bilen er tørr etter vask.

Hvordan gjøre det på en enkel måte?

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

bruke pusseskinn. fungerer bra. husk å tørke i dører og bgasje også. bruk papir her grunnet møkkete (vil ikke ha møkk på pusseskinnet du bruker på lakken).

Skrevet

Holder det? Synes ofte det fremdeles er fukt igjen etter bruk av pusseskinn og papir. Selvom jeg årøver å være flink til å tørke etter vask synes jeg ofte det fryser i dørkarmer, vinduer, bensinlokk osv osv..

Skrevet

Eg bruker tørkehåndkle.

Du må selfølgeligt tørke i dørkarmene og bakluke.

So smøre du listene. (men desse bmw`ene er vist ikkje begeistra for vanligt silikon)

Skrevet

Om bilen ikke er knusktørr på alle overflater betyr vel ikke så mye, det hender jo det regner også for så å fryse på. Det viktigste synes nå jeg er å tørke godt av alle pakninger og inni alle dørkarmer og smøre låser med låsolje.

Skrevet

Jeg bruker pusseskinn til å tørke bilen godt med. Så er det bare å smøre inn gummilister osv med en silikonstift. Er sant at pusseskinn ikke er no drøm for lakken, men det er heller ikke snøkost osv så vaskeriper ol. kommer iløpet av vinteren uansett så en får bare ta en god poleringsrunde til våren :) Vasker alltid med mikrofiberklut da :)

Skrevet

du må ikke finnepå å bruke pusseskinn eller pappir på lakken.

deseuten er det viktig at bilen er 100% REN når den tørkes. ellers ripes det.

det holder ikke å spyle den på selvvask ass. og børstevask riper jo lakken i seg selv.

vil tru det holde å tørke inni døråpninger osv.

kjøp deg noen microfiberkluter. meguiars har en fin, stor en som er til å tørke bilen med.

les mer på http://www.detailersclub.no

Skrevet

Tørket med mikrofiberklut i døråpninger, lister, bensinlokk osv. Utvendig lot jeg være å gjøre noe. Mesteparten av vannet på utsiden ble borte på den tida jeg brukte på å tørke og resten forsvant på vei hjem.

Skrevet
Tørket med mikrofiberklut i døråpninger, lister, bensinlokk osv. Utvendig lot jeg være å gjøre noe. Mesteparten av vannet på utsiden ble borte på den tida jeg brukte på å tørke og resten forsvant på vei hjem.

Det høres bra ut HW :-).

Jeg bruker på (lerberg vaskehall) skum, høytrykk, voks, spylling, tørk med microfiberklutt. Ha ei bøtte med rent vann og tørk av i en lengde retning, helt til den er tørket av utvendig og alle åpninger som kan åpnes (dører, luker). Kjør den så den er god og varm (tenker ikke på hardt ;-)).

Får slenge med meg neste gang jeg vasker HW ;-).

Skrevet

Tja kjøpe en luftkompressor og blåse bilen tør er jo en mulighet.

Ellers så har jeg vasket bilen mange ganger når det er kaldt ute, og BMW er så tett i dørene at det ikke noen gang har skapt problemer.

Skrevet

Det høres bra ut HW :-).

Jeg bruker på (lerberg vaskehall) skum, høytrykk, voks, spylling, tørk med microfiberklutt. Ha ei bøtte med rent vann og tørk av i en lengde retning, helt til den er tørket av utvendig og alle åpninger som kan åpnes (dører, luker). Kjør den så den er god og varm (tenker ikke på hardt ;-)).

Får slenge med meg neste gang jeg vasker HW ;-).

Men jeg orker jo ikke stå timesvis i en jæ... vaskehall. Der spyler og tar jeg det værste, resten gjør jeg hjemme (om sommeren).

Skrevet

Vaska bilen i minusgrader i går. (veldig smart :roll: )

Bilen ble dekt av et lag med is og jeg trodde jeg hadde gjort det store mht låser osv, men var bare å åpne døra, kjøre seg en god tur og parkere bilen igjen så var den fin. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...