Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mercedes-Benz... W124 eller W202. En pent brukt W124 220E/E220 uten rust fra perioden 1992-96 burde gi deg mange kilometer uten dårlig nattesøvn. Tilsvarende også med en pent brukt W202 200T fra perioden 1997-02. Glem BMW når du er på dette nivået med festblanketter... det blir fort for dyrt. Det er nesten viktigere å kjøpe en bil de unge kjekkasene ikke vil ha enn å kjøpe en bil som gir deg cred blandt gutta... vær den smarte... gå din egen vei. Når dette er nevnt er ikke E34/E36/E39 dårlige biler, men de er for dyre i forhold til tilsvarende modeller fra Mercedes-Benz.

Skrevet

Trådstarter har kjøpt Volvo stasjonsvogn Fredrik :wink:

Men litt eldre merce er absolutt ikke et dårlig tips. Med rett vedlikehold holder de en evighet. Uten går det rett i dass som med alle biler :wink:

Kjenner folk med MB diesel (uten turbo) som har gått langt over 700K uten store feil.

Driftsikkert? ja

Kjedelig å kjøre? JA!

Skrevet

Jeg ville nå valgt en så ny E30 325IX som mulig jeg da! Skrekkelig festlige biler, særlig på vinteren! Hvis ikke så får du jo en passe strøken E34 til den prisen du oppgir mens du får en sliten E39

Skrevet
Jeg ville nå valgt en så ny E30 325IX som mulig jeg da! Skrekkelig festlige biler, særlig på vinteren! Hvis ikke så får du jo en passe strøken E34 til den prisen du oppgir mens du får en sliten E39

Fordelingskassen på ix-modellene (E30/E34) er ikke den mest solide og man ender dessverre fort opp med kun bakhjulstrekk. Dette er også populære modeller (merkelig nok) og dermed for dyre.

Skrevet

IX er skamdyrt når det evt begynner å dukke opp feil. 2-3 ganger vanlig E30-pris og "ingen" har brukte deler. Men kjempemorro når alt funger da :D

E30 passer egentlig ikke som bruksbil for normale folk (les ikke E30 entusiaster) da det er GAMLE biler på godt og vondt.

Du har ikke lyst til å kræsje i en for å si det sånn. Det gjør litt småvondt :roll:

Skrevet

Vær litt forsiktig med bilkjøp til 50 000,-

Jeg kjøpte en E39 1998 mod 520i fra forhandler for ca en mnd siden.

Kjøpte katta i sekken der,føler jeg. Var i dårligere stand enn E34'en.

Bilen tar inn vann,håndbrekket er elendig, motoren fusker og hopper. Antispinn og abs fungerer ikke,samt airbag lampen lyser.

AC systemet oppfører seg helt kokko! HAAAT! :(

Eneste positive er fargen og omtrent ingen rust.

Sjekk gjerne flere biler før du går for et eventuelt kjøp. Vær som sagt kritisk og ikke hopp på det første og beste.

Skrevet

Forsåvidt er E39 en meget behagelig bil å kjøre, og det er minimalt med støy under kjøring. Ville også sett litt på en E38. De er jo lekre!

Hvilke kriterier har du ved et bilkjøp? Noen årsmodell du forholder deg til? Motorkraft osv.?

Skrevet
Jeg er glad det ikke er jeg som må betale for verkstedsoppholdet, eller kjøre rundt i en svensk grevling..

Er det så mye billigere å ha BMW på verksted da? (=

Gratulerer med ny bil! Tror V40 er bra biler, aldri hørt noe negativt om dem ihvertfall.

Lykke til

BMW er nok ikke så mye billigere på driftskostnader+verkstedsopphold, men herregud hvor mye mer kjøreglede det er i en e34 til 50k (regner med å få en 525tds/525i 94-95mod med de fordelene sen årsmodel gir i god stand til den prisen). Om kmstand er 220 eller 320 ville ikke jeg brydd meg så mye om så lenge bilen er godt vedlikeholdt og ofte har vært vesentlig påkostet i senere tid. Driftssikkerhet er stikkordet her, og det er i mine øyne inntrykket av bilen med utstyr og stand som setter prisen. El problemer kan du få uansett..

Jeg mener da egentlig at du får mer bil for driftsutgiftene i en e34 enn v40/s40 spesielt med 1,8. Bilene er tunge og ikke akkurat innbydende til sporvalg og aktivkjøring på de morsomme veipartiene. Jeg satt på i en v40 tur retur bergen-loen i en v40 1,8.. Da ble det mye krenging, aktiv giring og høyt turtall for å få bilen til å holde farten i de værste oppoverbakkene med krappe svinger. Det var da faren til kompissen min som kjørte, en mann på 50år.

Opeth: e39 ville jeg styrt unna pga stor fare for dyre feil. Det samme med e38 hvis man i det hele tatt får en dugenes e38 til 50-60k..

Skrevet

V40 er bygd i Nederland, så er ikke 100% Svensk. Har hørt rykter om at motoren er fra Renault.

Vurderte V40 tidligere selv. Virker som greie biler.

Skrevet

Opeth: e39 ville jeg styrt unna pga stor fare for dyre feil. Det samme med e38 hvis man i det hele tatt får en dugenes e38 til 50-60k..

Tja, tror da BMW og andre tysker-biler er forholdsvis dyre å reparere uansett. Å skifte reg.reim på Audi A4 kom på 16 000, mens det kosta 3 000 for reg.reima til en Ford Mondeo.

Det sier vel sitt o_O}

Skrevet

Volvo S/V40 1995-2004 (den første utgaven) er egentlig en Mitsubishi Carisma og ble bygget av NedCar i Nederland. Motorene kommer derfor fra Mitsubishi og Volvo. Kvaliteten på modellen har faktisk vist seg å være rimelig god og det kjører stadig mange av disse hybridmodellene på veiene. Jeg tror absolutt at denne modellen kan være en relativt fornuftig og billig bruktbil.

Volvo S40/V50 2004- (den andre utgaven) er egentlig en Ford Focus og bygges i Belgia. Motorene kommer derfor fra Ford, Volvo og PSA (Peugeot/Citroën). Jeg ville heller ha kjøpt en Ford Focus og spart mange kroner.

Skrevet
Volvo S/V40 1995-2004 (den første utgaven) er egentlig en Mitsubishi Carisma og ble bygget av NedCar i Nederland. Motorene kommer derfor fra Mitsubishi og Volvo. Kvaliteten på modellen har faktisk vist seg å være rimelig god og det kjører stadig mange av disse hybridmodellene på veiene. Jeg tror absolutt at denne modellen kan være en relativt fornuftig og billig bruktbil.

Volvo S40/V50 2004- (den andre utgaven) er egentlig en Ford Focus og bygges i Belgia. Motorene kommer derfor fra Ford, Volvo og PSA (Peugeot/Citroën). Jeg ville heller ha kjøpt en Ford Focus og spart mange kroner.

Ford Focus er egentlig en knall tøff bil! Heller den enn en S40/V50 ja. Enig der :o) Sett en pent stylet Focus kjøre rundt i området her. Fy, så lekker den ble:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...