Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat det er jo naturlig ettersom neste-års modell gjerne kommer sommeren året før.

Produksjonsdato er ikke det samme som modell, men registreringsdato har ingenting med noe av dette å gjøre.

Det jeg mener. På finn.no fyller du ikke inn "produksjonsår" men "årsmodell" og det kan jo tolkes litt forskjellig fra person til person. Litt usikker på hva som er riktig selv. Kan jo være en 2013 modell,som er produsert og registrert i 2012, og du kan ha en 2012 modell registrert i 2013. Eller så kan du ha en 2013 modell produsert i 2012 g registret i 2013 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo naturlig ettersom neste-års modell gjerne kommer sommeren året før.

Produksjonsdato er ikke det samme som modell, men registreringsdato har ingenting med noe av dette å gjøre.

Hvordan kan du meine det?

Er jo flerre merker som registreringsdatoen teller, det årstallet bilen er registrert i det er årsmodellen for bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo naturlig ettersom neste-års modell gjerne kommer sommeren året før.

Produksjonsdato er ikke det samme som modell, men registreringsdato har ingenting med noe av dette å gjøre.

Hvordan kan du meine det?

Er jo flerre merker som registreringsdatoen teller, det årstallet bilen er registrert i det er årsmodellen for bilen.

Ehm? Chassisnummeret indikerer både produksjonsår og modellår, noe som ofte er 2 vidt forskjellige ting. Min bil f.eks er produsert i 10/82, noe som gjør det til en 83 modell.. Den er også førstegangsregistrert i 1984. Og ut av alle de nummerene, så er det 83 som er årsmodellen, uavhengig av både produksjon og registrering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo naturlig ettersom neste-års modell gjerne kommer sommeren året før.

Produksjonsdato er ikke det samme som modell, men registreringsdato har ingenting med noe av dette å gjøre.

Hvordan kan du meine det?

Er jo flerre merker som registreringsdatoen teller, det årstallet bilen er registrert i det er årsmodellen for bilen.

Ehm? Chassisnummeret indikerer både produksjonsår og modellår, noe som ofte er 2 vidt forskjellige ting. Min bil f.eks er produsert i 10/82, noe som gjør det til en 83 modell.. Den er også førstegangsregistrert i 1984. Og ut av alle de nummerene, så er det 83 som er årsmodellen, uavhengig av både produksjon og registrering..

Eg snakker ikkje om bmw men generelt alle merker. 2 av merkene vi selger går du ut i fra hvilke årstall den er registrert. Men tyske merker kan du stort sett lese det i Chassisnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakker ikkje om bmw men generelt alle merker. 2 av merkene vi selger går du ut i fra hvilke årstall den er registrert

Det henger ikke på greip. Hva hvis man lagrer en 2005 mod. i fem år, og regger den i 2010 så blir den ikke en 2010 modell. Det er ganske logisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakker ikkje om bmw men generelt alle merker. 2 av merkene vi selger går du ut i fra hvilke årstall den er registrert

Det henger ikke på greip. Hva hvis man lagrer en 2005 mod. i fem år, og regger den i 2010 så blir den ikke en 2010 modell. Det er ganske logisk...

Okei tru ka du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva slags merker er det som gjør det på den måten?

Citroen trur også 99% sikkert at renault og gjør det.

Da lønner det seg å dobbeltsjekke nøye da hvis man skal ha en fransk bil? (ikke at jeg vurderer det) men høres jo helt rart ut at en Sitron produsert i år 2000 som står i 3år blir da solgt som en 2003 modell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva slags merker er det som gjør det på den måten?

Citroen trur også 99% sikkert at renault og gjør det.

Da lønner det seg å dobbeltsjekke nøye da hvis man skal ha en fransk bil? (ikke at jeg vurderer det) men høres jo helt rart ut at en Sitron produsert i år 2000 som står i 3år blir da solgt som en 2003 modell..

Ja, men da skal jo kunden ha beskjed om produksjonsår at det er en overligger.

Men det skjer ikkje så ofte at det er en bil som har stått på lager i 4-5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du driver med biler, så burde du vite bedre enn dette torbfer. Alle vet at det er produsenten som bestemmer hvilken årsmodell bilen er. En tidlig 2014 modell, må jo nødvendigvis produseres i 2013 for å rekke å komme ut til forhandler... men er jo ikke 2013 mod selv om den er produsert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bilselger (ikke for citroen vel og merke :P) og er borti titalls chassinr daglig. Både for jaguar og landrover som vi selger, men også andre bruktbiler. Jeg har aldri vært borti det du snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakker ikkje om bmw men generelt alle merker. 2 av merkene vi selger går du ut i fra hvilke årstall den er registrert

Det henger ikke på greip. Hva hvis man lagrer en 2005 mod. i fem år, og regger den i 2010 så blir den ikke en 2010 modell. Det er ganske logisk...

Okei tru ka du vil, eg jobber med dette så eg vett ka eg snakker om.

Men det er jo ikke fysisk mulig. Hvis man f.eks lagrer en 2005 preface til 2010 og selger den da som en facelift(eller hvis det har kommet et nytt karosseri), så bedriver dere ikke annet enn lureri.

Hvis du jobber med dette så er det åpenbart noe du ikke har fått med deg, fordi oppegående forhandlere holder ikke på sånn i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...