Gå til innhold

litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa (kun stanceworks)


Anbefalte innlegg

Ferrari F40 er så gjennomført og kul at det ikke spiller noen rolle hvordan den ser ut (forøvrig i likhet med Porsche GT3 RS og Panamera Turbo S)... :)

Say no more...

http://www.automotorsport.se/filmer/201 ... rrari-f40/

F40 er en rå bil ja, uten tvil. Syns faktisk den var fin når den kom men det er dessverre en av de som blir mindre fin etterhvert som årene går. Nå minner fronten meg mest om en sånn mislykka 911 flatnose, som jeg også syns var tøffe på 80tallet må jeg vel innrømme.

Derfor er det gromt at noen klemmer folie på hele bilen og driter i ikonstatusen den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F40 er en rå bil ja, uten tvil. Syns faktisk den var fin når den kom men det er dessverre en av de som blir mindre fin etterhvert som årene går. Nå minner fronten meg mest om en sånn mislykka 911 flatnose, som jeg også syns var tøffe på 80tallet må jeg vel innrømme.

Derfor er det gromt at noen klemmer folie på hele bilen og driter i ikonstatusen den har.

F40 har heller aldri designmessig vært min favoritt... det er forgjengeren 288 GTO. F40 er imidlertid en fantastisk fokusert konstruksjon og noe så helt utrolig hurtig i praksis. Selv idag... nesten et kvart århundre etter at den kom på markedet ligger den godt plassert på listen over de hurtigste produksjonsbilene rundt Nordshleife på Nürburgring. Langt foran mer moderne konstruksjoner som f.eks McLaren F1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at F40 er fin, men den er ganske rå! Styggrå kan den vel kalles... Har lest en del om disse fra faktisk eiere i Europa, Asia og USA. Selv Enzo-eiere skryter av kjøreopplevelsen en får av det gamle monsteret. Kan på mange måter sammenlignes med guttene som selger sine F430 og 458 Italia, og går tilbake til Challenge Stradale. Eller han ene som solgte sin Porsche 997 GT3 RS, fordi han likte å kjøre sin 993 RS mye mer.

Jeremy Clarkson testet også Zonda, Koenigsegg, XJ220++ mot F40, og endte opp med å velge Ferrarien.

Men jeg vil alltid elske F50 høyest. Da jeg var 16 år, skulle jeg ta langrute fly. Hvis bilinteressen kan måles på en skala til 10, var jeg kanskje på en 4-er (på den tiden handlet det mest om design, hadde ikke kjørt bil selv før jeg fylte 18 år). Men jeg dro inn på bladbutikken, og kjøpte bladet Drive med rød F50 på forsiden. Jeg leste gjennom den flere sider lange artikkelen, og ble helt sugd inn i superbilenes verden. Ferrari har frelst tusenvis av bilnysgjerrige, og jeg ble en av dem, selv om jeg fortsatt mener at Ferrarier kjøres av 50% drittsekker, 30% greie folk og 20% tifosier (hardcore entusiaster). Det bladet ligger i skrivende stund akkurat 3 meter fra her jeg sitter, i en plastpose, i en hylle med signert offisiell Pagani Zonda F brosjyre (signert av Horacio Pagani) og et par andre effekter som er uvurderlige for meg (f. eks. en AutoArt 1/18 Carrera GT i Basalt Black og en svært sjelden BMA 1/18 P4/5 Competizione Scuderia Camerone Glickenhaus i "carbonfiber racing livery"). Jeg har i løpet av de 10-11 årene lest bladet 3-4 ganger hvert eneste år og nå ligger det der utslitt. Tror jeg skal lese den nå igjen og drømme bort for 50. gang!

Min "en vakker dag" bil er helt klart en F50, og hvis jeg er så heldig (noe jeg tror jeg kommer til å være en dag) så skal jeg henge det Drive-bladet innrammet i garasjen, over F50en. Den skal være rød, selvsagt, men fordi jeg har en greie med at alle sportsbilene mine skal være svarte, så skal den folieres svart - alt annet skal være helt originalt (bortsett fra eksosanlegget da, kanskje) :)

I den anledning vedlegger jeg bilder av en svart F50:

ty8y3bpmc27apo1r1upj.jpg

l3fez4dmkyakttoilh1g.jpg

87ci7kln6g9zcbs4kveh.jpg

r4efq5bd226g7zfa2j5y.jpg

Det er deilig å være bilgal med store drømmer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...