Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan jeg være så frekk og spørre hvordan det er fysisk mulig å få smell på så mye som noen får her? Bare det å få smell på 19 000 syns jeg er ekstremt....

Gikk bra for meg i år også, gikk akkuratt bra nok til at det blir en strassentech leppe på meg i juni tenker jeg :D

Det er vel 850.000 som fikk smell i år. Så det er fult mulig. Selv fikk jeg 115' i smell for noen år siden.. :^o

Skrevet

Foreløpig beregning av skatt tilgode: 13621kr. :D

Men jeg har ikke regnet inn pendling, at jeg bor hjemmefra mens jeg er på jobb og lån. Vil jeg få mer eller mindre etter at det er innregnet?

Er første året jeg får slik, så er lit... omformulering, veldig grønn på dette området! ;)

Skrevet

Men jeg har ikke regnet inn pendling, at jeg bor hjemmefra mens jeg er på jobb og lån. Vil jeg få mer eller mindre etter at det er innregnet?

Reise mellom hjem og arbeidsted er fradrag, så det gir mindre skatt:) Samme med utgifter for boopphold utenfor hjemmet.

Når du legger inn gjeld reduserer denne formue, og evt formueskatt. Når du legger inn betalte renter på lånet, så gir det mindre inntektsskatt :)

Ser for meg ut som dette kommer til å gå veldig bra!

Kan jeg være så frekk og spørre hvordan det er fysisk mulig å få smell på så mye som noen får her?

Fillern, det lurer jeg på også, har alltid fått tilbake, slik systemet skal være lagt opp til. Tror årsaken til at jeg har betalt for lite ifjor er at renta på lånet ble så lav, og lånet er en stor del av min inntekt. Samtidig har jeg jo gått litt opp i lønn. Så jeg ser på det som et rentefritt lån, som Tore Diesel sier.

Og nå blir jeg jo 'trigga' til å grave frem noen ekstra fradrag, så får vi se hvor ille det blir til slutt... :mrgreen:

Uansett, felgjakta er avlyst for i år... :wink:

Skrevet
Kan jeg være så frekk og spørre hvordan det er fysisk mulig å få smell på så mye som noen får her? Bare det å få smell på 19 000 syns jeg er ekstremt....

Gikk bra for meg i år også, gikk akkuratt bra nok til at det blir en strassentech leppe på meg i juni tenker jeg :D

Det er vel 850.000 som fikk smell i år. Så det er fult mulig. Selv fikk jeg 115' i smell for noen år siden.. :^o

Lurer ikke på hvordan det er mulig å få smell, lurer på hvordan det er mulig for enkelt personer med vanlig inntekt å få smell på så store summer...

Skrevet

Lurer ikke på hvordan det er mulig å få smell, lurer på hvordan det er mulig for enkelt personer med vanlig inntekt å få smell på så store summer...

En kan få smell f. eks ved å selge aksjer med fortjeneste. Overskudd av aksjesalg skal skattes med 28 prosent. Denne beskatningen kommer som baksmell. Derfor må man sette av en viss prosent på sparekonto når en selger aksjer da en må regne med å få baksmell :)

Skrevet

Men en må overstige 19.5km EN VEi til jobb for å kunne skrive av da :)

Fikk tilbake 3500kr... fornøyd da jeg var meget sikker på skattesmell egentlig hehe

Skrevet

De pengene du må betaler i restskatt har du jo hatt i det året som har gått, så det er jo ikke synd på dere.

Skrevet
Men en må overstige 19.5km EN VEi til jobb for å kunne skrive av da :)

Fikk tilbake 3500kr... fornøyd da jeg var meget sikker på skattesmell egentlig hehe

bra det er 25km til jobb ein vei, pluss ferje utgifter på ca 12000kr i året, så :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...