316 Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 min opel står det GM på alle deler. men jeg sier ikke jeg har en chevrolet eller en GMC av den grunnen :S Så Mini er ikke en BMW? Selv om det står BMW på mange av delene? Og selv om BMW er forhandler av Mini og kaller bilen BMC (Bmw Mini Cooper) Okei, kjører ikke BMW jeg da skjønner jeg. Takk for opplysningen !
Sjøbuse Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 opel forhandlere selger chevrolet. om jeg kjøper en chevrolet suburban så er den chevrolet selv om det er GMC som eier chevy. selv om suburban er klin lik GMC så er det en chevrolet. om jeg kjøper en toyota altessa så er det ikke en lexus IS200 selv om den er helt lik samme gjelder om jeg kjøper en chevrolet avalanche så er ikke det en cadillac esclade EXT. så mini er mini. eget merke under bmw. men det er ikke en bmw.
Fredrik 90 Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 SitatDet var mye bedre før, som på 80 tallet for eksempel! Da hadde de fleste BMWene rekkesekser, det var for det meste kun sedaner og det var ikke en allemanns bil! Og Derrick og Klein var forbilder for alle gutter på den tiden ,og kjørte rett bilmerke og var bein tøffe.. Jepp! Derrick har alltid kjørt skikkelige BMWer! Hver dag setter jeg HD Tuneren på opptak kl 16 00 slik at jeg kan sette meg ned på kvelden å se på Derrick, fruen rister bare på hodet og kompiser snakker om "24" og at det tullet der men Derrick er ordentlig god gammaldags Detektime Og for en som er BMW interessert så er det jo en reise tilbake i tid, 80 % av bilene i den serien er jo BMW
Hyggmaister Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Alle disse endringene BMW har gjort, er for å tilfredstille den totale markedsetterspørselen som er, og sannsynligvis finner de det mye mer lukrativt å selge litt dyre "hvermannsenbiler", kontra biler som kun overklassen har råd til. Tidligere i tråden ble det påpekt hvorfor de ikke bare kalte denne bilen "mini" eller lignende..God poeng, og hvorfor ikke egentlig bare opprette ett heleid datterselskap hvis formål var å produsere denne småbilen som sin egen brand - dog under BMW, på samme måte som det gjøres med Mini Cooper. Kanskje bayerne har noe å lære av f eks kyprioter som John Fredriksen?
noekult Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Hele gevinsten ligger jo i at det kommer billigere biler som kommer til å selge som ferske boller, fordi merket er BMW. Nytt merke under BMW-huset ville tatt evigheter å fått inn i markedet. Hvor mange vet at Smart eies av Mercedes-Benz? Utenom bilentusiaster så er det nok rundt 10% av de som har eller kan tenke seg en slik bil. Det er litt som når H&M bestemmer seg for å selge skambillige motemerker (søk Karl Lengderfelder og H&M på Google), da flokker alle utenfor butikkene. H&M kunne bare lansert sitt eget H&M high class merke og tatt samme prisen, men de hadde aldri solgt like mye som når de får med internasjonale merkegiganter. Fordelen ved å ha flere merker er at hvis et merke driter seg ut, går ikke effekten inn på andre (Toyota - Lexus). Ulempen er at eget merke koster vanvittig mye å få inn i markedet og vedlikeholde. Fordelen med å ha bilen med samme merke er at allerede ved lansering vil nye BMW forhjulstrekkerne få enorm gratis PR, samt at hvis prisen er lav så vil statusjegere flokke til (hvorfor ha Golf når 1-serie koster 10.000 kr. mer, hvorfor ha Polo når 0-serie koster 5.000 kr. mer osv.) Ulempen er at hvis kvaliteten o.l. på de nye bilene er dritt, vil det dra BMW som merke ned også. En strategi kan være et nytt merke men med diskré BMW logo ("Aha, det er de som egentlig står bak ja"). Før pleide jeg å si at man ikke har en BMW før man har en rekkesekser (jeg har ikke en skikkelig BMW ) men nå tror jeg at jeg skal begynne å si at man ikke har en BMW før den har bakhjulstrekk eller xDrive. Apropos Mini: Jeg vil ikke si at Mini er en BMW, eller at Rolls Royce er det. Men jeg ville hatt noe i mot eller reagert om de merkene dukket opp på BMW treff. For min del er det greit at BMW kommer med "drittbiler" også. Det gir dem inntekter og oss bedre gevinst i form av at de vil sitte igjen med mer penger til Research & Development i fremtiden. Og personlig tror jeg at det hele er stategi mot Audi sin A1, som BMW føler seg truet av. Du kan fnise av det hvis du vil, men Audi er fly forbanna seriøse om å bli markedsleder innen premiumsegmentet og er en ekte trussel.
S.Arnesen Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Var ikke første utgaven av 3 serie Compact forhjulsdreven da?Ble vel fjernet året etter. Nei.
Hyggmaister Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Bra innlegg noekult! Poenget med å gi bilen ut under ett nytt merke er så klart å "skåne" øvrig bmw mot dritten, samtidig som man kunne laget ett diskret bmw-symbol for å vise hvem som sto bak, og solgt bilen gjennom bmw-forhandlere. Fordelen de får med å selge de som BMW trenger man ikke være rakettforsker eller bedriftsøkonom for å forstå - som du selv sier så selger brandet BMW 10 ganger bedre enn Smart... Men et btw; er akselavstanden så kort på de nye bilene at de ikke klarer lage dem med RWD? Eller har de bare bestemt seg for grevling? Har ikke lest gjennom så mye
noekult Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Men et btw; er akselavstanden så kort på de nye bilene at de ikke klarer lage dem med RWD? Eller har de bare bestemt seg for grevling? Har ikke lest gjennom så mye En ting er faktum og det er at forhjulstrekk er billigere å lage (og små bil skal som kjent helst koste lite, eller så er jo poenget borte), men jeg lurer også på hva den minste bakhjulstrekkern er (bortsett fra de Hayabusa MC-konverterte bilene med bakhjulstrekk og hekkmotor). En annen ting at bagasjerommet i 1-serie er allerede klassens minste pga bakhjulstrekk. Tenk deg en bil på størrelse med Toyota IQ, det vil betyr stor upraktiskhet som er en stor ulempe i knøttbil klassen. Jeg lurer for min del på om de skal begynne med ny forbokstav på denne FWD serien. Z, X, tall-serie eksisterer fra før. Jeg må få meg jobb innen bilbransjen... BMW, hire me... =)
Sjøbuse Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Hvor mange vet at Smart eies av Mercedes-Benz? dette vet mange. men hvem viste at smart i starten var et sammarbeid mellom mercedes og swatch? (klokke produsenten)
wicky124 Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Hvor mange vet at Smart eies av Mercedes-Benz? dette vet mange. men hvem viste at smart i starten var et sammarbeid mellom mercedes og swatch? (klokke produsenten) det visste jeg
Saltkjelen Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Ifb. ryktene om forhjulsdrift er det nå også lekket ut noen navn som trolig vil bli å finne i BMWs modellspekter senere.. De nye navnene er: i1, i2, i3, i4, i5, i6, i7, i8, i9, E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9, M50d, Urbanic, Gran Coupe, Compactive og Compactive Tourer. M50d - ryktene tilsier at dette blir en trippelturbo dieselmotor som yter minst 280kW, men om bilen produseres av BMW M er løpet kjørt... M biler med turbo, turbobiler, forhjulstrekk og diesel M bil..
E28 TURBO Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Nei fuck skal de ødelegge den siste sanne ekte bil! Håper de tar til fornuft og vraker disse fwd planene klarer bare ikke like det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå