Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig synd for de har jo en fantastisk kombinasjon av komfort og veiegenskaper når de er iorden. Jeg har en 2-3 plasser som jeg bruker som referanse nå etter at jeg fikk skifta de for som du sier så er det ikke alltid så lett å bli enig med seg selv om det er innbilning eller ikke.

Jeg har en fartshump rett ved huset til min far som slo skikkelig med de gamle demperene og så har jeg en asfaltskjøt på vei til jobb som også gikk gjennom marg og bein med de gamle demperene og begge disse stedene går foreløpig greit med de nye demperene men jeg må si at jeg ærlig talt bare venter på at det skal begynne å slå igjen og da blir det nok noe annet enn Bilstein, kanskje rett og slett originale M-tech selv om de ikke var like gode som nye b8 :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

En oppdatering fra mitt hold.

Har nå fått nye dempere for 2. gang og det var Sachs Advantage, meget gode dempere som er kjempefin å kombinere med orginale M-fjører.

Jeg tror ikke at de Bilstein B8 jeg hadde noen gang kan ha vært i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordna seg Otis og takk for tips om annet merke enn Bilstein. Jeg kjører jo også på andre paret med b8 framme og blir ikke overrasket om de ikke holder så lenge de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som de fleste har låst seg fast på Bilstein, når det gjelder senking. Men slik jeg ser det så er Sachs Advantge særdeles fine å ha i kombo med senk. Man har nesten nøyaktig samme demping som usenket, men lavere høyde og litt mindre krenging i svinger.

Ekstremt fornøyd selv om det bare er 12 timer siden de kom på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var den ene frontdemperen min gått adundas, Bilstein B6.

Har vel hatt de på i ca 2 år, men etter som jeg har forstått så er det livstids garanti på de, jeg har iallefall sendt en mail til Forhandleren jeg kjøpte de av (Bavarian Autosport) så får vi se om jeg får nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, velkommen i klubben. Gi gjerne en tilbakemelding her på hvorvidt det er livstidsgaranti på demperne eller generelt hvordan det går med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, velkommen i klubben. Gi gjerne en tilbakemelding her på hvorvidt det er livstidsgaranti på demperne eller generelt hvordan det går med saken.

Fikk mail fra de nå, de skulle sende meg kvitteringen og kontakt detaljer til Bilstein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også, var ikke hos de jeg hadde kjøpt av men en selger på Ebay med id tecdeals1.

Har sendt mail til han nå, men nå ser det litt svart ut da Bilstein ikke har garanti på det som blir solgt på Ebay, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering, har sendt mail til Bilstein nå så får vi se, fant overføringen på Paypal da de har all historikk :)

All honnør til Jon Broome hos Bavauto.com som har hjulpet meg med kontaktdetaljer hos Bilstein selv om jeg ikke hadde kjøpt demperne der alikevel.

Har forøvrig kjøpt andre ting fra Bavauto og kan gå god for de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, satse på at det ordne seg med garanti selv om de kommer fra Ebay :)

Vet ikke jeg, blir litt skeptisk når jeg leser rundt om på diverse forum om at Bilstein ikke gir garanti på Bilstein dempere kjøpt på Ebay.

Men om ikke så blir det nok B8, for når jeg monterte fjærene på B6 demperne trengte jeg ikke fjærverktøy og jeg kan umulig tenke meg at det er bra når det er slakk i fjæra.

Så de som skal ha Bilstein med Eibach Pro kit, gå for B8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har B6 på en W210 Merce. Demperne er bygget opp i 2 lag. Myk olje øverst og hard gass nederst.

Dvs kjører du uten å belaste demperne er de myke og fine, men kommer du i en fartsdump eller lignende kommer du ned på gasslaget og dermed "betong".

Hva med å heve bilen litt opp foren med en litt høyere gummiforing på fjærene? Nå er den kanskje så lav at den er nede på gasslaget, og dermed får du ubehag.

For min del er de nok for sporty og bilen må vises på Biltilsynet etter EU kontroll pga Eibach fjærene er senkefjærer.

Så neste gang blir det litt mykere sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Der var sett nr 2 med b8 framdempere kaputt på min e39. Den høyre er helt låst, den venstre er jeg i tvil om. Disse er 10 mnd gamle og kjørt ca 20.000km. Hva er det som skjer med b6/b8 og Bmw E39? Noen som har fått noen forklaring eller innrømmelse på at dette er gjentagende problem?

Blir uansett ikke flere sett for min de nå, satser på å få pengene igjen å kjøpe Sachs slik Otis anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...