flobben Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 bla bla bla, skaff deg råd til ordentlig anlegg, originale driten som sitter i bilene er ikke brukanes til noe som helst, bare de med lite kunnskap/interesse for stereo mener det er bra lyd legg 35 lapper i anlegget du også, så kan vi diskutere anlegg etterpå, en kompis har en omega med 8 x 12", den sliter du med å puste i når han skrur opp, da er det brukanes trøkk uansett, hodetelefoner sperrer lyden ute, samt den spiller lyden inn i øret, dette er en farlig kombinasjon, med et anlegg i bil er det litt lettere å styre dette ved at man hører på lav/mellom-nivå når man kjører langt, mens man skrur opp når bilen kjører sakte/står stille og ikke er til hinder for kommunikasjonen førerne i mellom. Spesielt farlig er det hvis man ikke bruker speilene(noe 90%+ av sjåførene i Norge ikke gjør) De som ikke har råd til noe ordentlig her er vel heller de som jaller det til hjemme i garasjen! Og du verden så mye renere og klarere men også bedre Bose anlegget i min nyinnkjøpte 06 A6(ja jeg har virkelig bytta BMWen i en Audi ) spiller i forholdt til en kompis sitt jalla anlegg med en sinnsyk kasse bak! Han har nok av bass, en hel vegg får du i bakhue når du sitter på men det er også det eneste! Ingen surround lyd som i Audien, subwooferene er kanskje litt mindre i A6en men med surround lyd og høytalere i alle vinkler og bauger blir alt mye bedre synes jeg! Man trenger ikke å ha så mye bass at man må kjøre med vinduene oppe så de ikke skal sprekke, det styggeste jeg ser er biler hvor de spiller så alt på hele bilen rister og bråker! Men nå hører ikke jeg så mye på sånn voldsom syre-teckno musikk som man må være dopa for å holde ut å høre på Det "standard" anlegget som har imponert meg mest er faktiskt Volvo sitt. Ja har hørt Bose anlegget i Audi, og BMW sitt største i 5er. Er faktiskt en som hadde vært på DB frag med orginalanlegget i en v70 og spilt over 120db. Ren og pent er lyden også. Nå er det klart av hvis man investerer 35.000 i anlegg i bilen som Just-turbodiesel sier så skal det være mulig å overgå anlegget som kommer orginalt. Men ikke noe tvil om at de litt påkosta anleggene i premiummerkene begynner å bli bra. Audi har vel også en B&O anlegg på ekstra utstyrlisten sin som er ganske drøyt, men det koster så vidt jeg husker nærmere 100.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet April 29, 2010 Forfatter Share Skrevet April 29, 2010 Det er iallefall lett å se i tråden at det absolutte flertallet synes det er helt idiotisk å kjøre med hodetelefoner. Lurer på hva konsekvensen ville vært hvis man ble stoppet med de disse accesoriene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Det er iallefall lett å se i tråden at det absolutte flertallet synes det er helt idiotisk å kjøre med hodetelefoner. Lurer på hva konsekvensen ville vært hvis man ble stoppet med de disse accesoriene... Kommer vel ann på da. Havner man i en kjedekollisjon eller personskadeulykke og har skylda, og politiet finner ut av at du hadde på hodetelefoner - da tror jeg personen får gjennomgå... Men tror ikke de hadde stoppet noen bare pga dette da Dette er jo selvsagt obvious, det jeg sier her... Problemet i dag er vel at "noise cancellation headphones" er trenden innenfor det markedet, og da er hodetelefonene skapt for å blokkere mest mulig støy... Og det inkluderer jo alle slags skarpe lyder som man bør få med seg mens man kjører... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Synes forøvrig det er 4929 ganger værre med folk som sender sms mens de kjører... Garanterer at mange av de som har uttrykt sin avsky mot hodetelefoner i bilen sender sms mens de kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Synes forøvrig det er 4929 ganger værre med folk som sender sms mens de kjører... Garanterer at mange av de som har uttrykt sin avsky mot hodetelefoner i bilen sender sms mens de kjører.. Hehe! der føler jeg meg truffet! Men jeg har funnet en metode som gjør at jeg klarer å både kjøre bil og tekste samtidig, så lenge jeg kjører bil med automat Så lenge man vet hvilke bokstaver som er på hvilke knapper og hvor mange tast men må ta på vær tast for å få ønsket bokstav så klarer man å skrive uten å se på telefonen! Jeg prater mye i telefonen i jobben og mye av dette blir bak rattet, og da blir det som regel til at telefonen blir holdt i hånda med albuen i vinduskarmen og en hånd på rattet! Det er selvsagt veldig fy fy men sånn trives jeg best med, klarer bare ikke de der handsfree greiene:!: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Haha, Im not here to judge! Er vel nesten lettere å spørre hvem som ikke har gjort det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Ja, da er jeg enig med deg Fredrik 90, fordel høytalerne rundt i bilen, da vil det bli bedre lyd og klarere også. Men originale høytalere er IKKE brukanes, kjør på separate forsterkere på skikkelige høytalere og bilen din vil bli ny, samt en billig sub med tilpasse kasse/monoblokk, da har du mye bedre lyd enn i ALLE originalanleggene som har blitt laget. spør du meg, så er det verste jeg ser smakløse gatebarn som kjøre rundt i frisør-traller som får MEG til å bli flau som ser dem, mens de selv tror de faktisk har en penisforlenger. Da foretrekker jeg å riste i stykker den gamle hitler-vogna mi med anlegget til 35 lapper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Jeg har brukt ørepropper i bil et par ganger når jeg ikke har hatt noen annen lyd i bilen. Likte det ikke så godt da de er veldig lydisolerende, men på mc har jeg gjort det en del før. Ikke nå mer da jeg ikke kjører noe spesielt langt med mc lenger, men kommer jeg til å kjøre ordentlig langtur med det skal dere ikke se bort i fra at det blir mp3 og propper. Mange som bruker disse skumgummi knottene for hørselværn når dem kjører mc også. Da det bråker en del inni en hjelm i 100+. Skjønner at det er visse faremomenter med det her, men etter min mening er det ikke noe værre enn å snakke i mobil, sende sms eller å ha på veldig høy musikk på anlegge. Det er det samme om man ikke hører noe fordi det er "stengt ute" eller fordi det er en annen lyd som overdøver, man hører det ikke uansett. Personelig gjør jeg disse tingene sjøl også, men prøver å la vær sms'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Sett det ett par ganger her i Haugesund også, ser helt utrolig tåpelig ut.. Lite oppegående og bruke headsett når en kjører, er ganske obvious... Hehe, helt enig. Det ser helt idiotisk ut! Ler godt når jeg ser noen med headset i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Haha, Im not here to judge! Er vel nesten lettere å spørre hvem som ikke har gjort det.. Jeg har ikke Ser ikke grunnen til å sette andre i fare for å svare på en utolmodig kar/dame i andre enden, er det noe han/hun må ha svar på med en gang kan han/hun ringe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 er vel for det meste 18 åringer som nettopp har fått lappen og som har fått låne Toyota yarisen fra 98 som fyker rundt med ørepropper i ørene, må absolutt høre på musikk samme hvor de er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Haha, Im not here to judge! Er vel nesten lettere å spørre hvem som ikke har gjort det.. Løsningen er iPhone, så blir det så vanskelig å skrive under kjøring at det bare er å gi opp først som sist. Man MÅ se på skjermen når man skriver på en iPhone, og fortsetter man å skrive under kjøring så er det bare et spørsmål om tid før man ser opp og ser rett i fronten på et annet kjøretøy, eller bakenden på bilen foran som har bremsa opp. Må innrømme at det hendte jeg skrev litt før med tastatur på mobilen, da visste jeg automatisk hva som var hvor og kunne se på veien underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Haha, da høres iphone ut som løsningen ja Apple vøtt, de tenker på alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 nå er det en del forhåndsbedømming her, jeg har sett akkurat like mange mannfolk/damer på 35 år som 18 åringer med propper i øra, farlig det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 [Løsningen er iPhone, så blir det så vanskelig å skrive under kjøring at det bare er å gi opp først som sist. Man MÅ se på skjermen når man skriver på en iPhone, og fortsetter man å skrive under kjøring så er det bare et spørsmål om tid før man ser opp og ser rett i fronten på et annet kjøretøy, eller bakenden på bilen foran som har bremsa opp. Må innrømme at det hendte jeg skrev litt før med tastatur på mobilen, da visste jeg automatisk hva som var hvor og kunne se på veien underveis. Stemmer det. Ble ikke noe mer SMS-skriving på meg etter jeg fikk min, det er rett og slett for vanskelig. Jeg har av og til musikk på ørene når jeg sykler, men der passer jeg på å ha veldlig lavt volum, og ørepropper som ikke står helt inni ørene, da hører jeg alt som skjer. Har testet med slike man putter inni ørene (jeg har et problem med at ørepropper faller ut...), men det var helt forferdelig, hørte absolutt ingenting rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå