Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da er Børre blank i pelsen igjen. Tok bare en kjapp runde i høst en liten stund etter jeg kjøpte den for å preppe før vinteren. Men nå fikk jeg endelig god anledning til å ta den skikkelig.

Dette ble gjort:
- Swissvax Cleaner Fluid Professional Strong på gul Uber pute med Makita roterende for korrigering av lakk.
- Menzerna PF2500 på blå Uber pute med Flex DA for hologramfjerning og få opp glansen. Begynner virkelig å få øynene opp for Menzerna. Billig og bra og kan varmt anbefales  :)
- Toppet med Swissvax Utopia. En voks jeg er meget fornøyd med både glansmessig og med lang holdbarhet.
- Brukte BlankBil sin Engel inni karmer.
- Motorrom vokset med Swissvax Opaque Det er ikke klarlakk på lakkerte flater på innside av panser eller dempertårn, så lakken er matt. Derfor voks for matt lakk.
- Frontrute preppet med GTechniq G1. Håper jeg ikke køddet dette til for mye. Synes det var plundrete å legge. Og er skeptisk til resultatet....
- RainX på resten av rutene.
- Skinn pleiet med Swissvax Leather kit.
- Resten av interiøret vasket over med Greenclean.
- Valet Pro Glass cleaner på vinduene innvendig.
- Duragloss Non Silicone Dressing på alle ytre ulakkerte plastikkpaneler.
- Swissvax Pneu på dekk.
Felgene ble polert (Swissvax Cleaner Fluid Regular) og vokset (Swissvax Autobahn) i april, så de fikk kun en vask.

17469775914_55c9593bf1_k.jpgDSC_1243 by Stig Johansson, on Flickr

17906135629_718d105278_z.jpgDSC_1255 by Stig Johansson, on Flickr

17469769004_479a7e2fd3_k.jpgDSC_1287 by Stig Johansson, on Flickr

17469773944_dcccbe3c27_k.jpgDSC_1266 by Stig Johansson, on Flickr

18093331331_b76e4c5181_k.jpgDSC_1279 by Stig Johansson, on Flickr

 

MiniBørre er alltid med på tur :)
18093330321_691975f897_k.jpgDSC_1282 by Stig Johansson, on Flickr

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat :smile:

 

Takktakk. Denne gangen ble jeg fornøyd :P

 

Du skulle bare ha tatt g1 på resten av rutene også ;-)

Jeg tok det på alle ruter taxien å det funker som bare det :) råeste rute forseilinga jeg har prøvd i allfall :grin:

 

Ja hadde jeg hatt nok igjen i den mikroskopiske flaska så... Nei jeg fortsetter med Rain-X fremover selv om den dabber av etter få uker. 

Men var nok bare jeg som ikke fikk det skikkelig til...

 

Opaque voks i motorrommet du, det har jeg ikke tenkt på før.  :smile:

 

Hva ellers bruker du til vask og shining av motorrommet?

 

Det er de gangene jeg bruker Opaque jeg skulle ønske jeg hadde hatt matt lakk på bilen. Lukter jo helt himmelsk den voksen :P

Nå slipper jeg det som regel ikke så langt ned i renhet at jeg må bruke så enormt med krefter og produkter, men når jeg tar motorvask så dusjer jeg lett over med Prockbort, lett over med Surfex HD og så skum. Akkurat som resten av bilen. Så høyttrykkspyling og til slutt tørk. Jeg liker plastikkdetaljene i original form så ingenting blir påført etterpå. Liker best den matte looken.

Lakkerte flater polerer jeg først for hånd så voks.  

 

De bilene dine har det ikke vondt i dine hender for p si det sånn! :D strålende jobb nok en gang! ^^

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Prøver så godt jeg kan :) Er jo kjekt med ren og pen bil. Og så koster jo en bil en god del penger, så da er det i alle fall greit å passe på de slik at man kan en dag selge med god samvittighet og vite at man leverer fra seg noe som er godt passet på. Og selvfølgelig kunne få litt greit med penger for det :)

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt noen har den innstillingen! Er jo ikke alle som har den for å si det sånn :P veit st skulle jeg handla bil hos deg så hadde jeg ikke vært bekymra for at bilen/bilene har vært dårlig behandla ^*

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på sidene og bakrute henger det lenge på. Jeg hadde enda igjen litt på MINIen etter jeg la på i desember. Var greit med voks igjen også før jeg tok den igjen nå i helgen. Da var siste laget lagt på første helgen i desember. Og jeg har ikke vært snill med kjemikaliene i vinter. Brukt Prickbort/SurfexHD/Autofoam hver gang og Korrosol ca. hver tredje gang. Tommel opp for Swissvax Utopia  :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...