Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Da vet man det. :)

 

Om du følger litt med bør det være mulig å komme over et sett (evt. en og en) til en overkommelig pris. Lyktene jeg har på 1-serien ble kjøpt med et par måneders mellomrom med litt leting nå og da, og ved kjøp av den ene var egentlig annonsen for en støtfanger, der lykten tilfeldigvis var med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser innom i ny og ne. Ligger en lykt som passer på ebay. Men den har knukket feste. Er jo mulig å fikse ved hjelp av en annen lykt da. Så kanskje jeg skulle fått den hjem...

Forøvrig så er E86 kun levert med sølv innfatning i lyktene. Både 3.0 og 3.2 har kun disse, ergo coupe blir kun levert med dem ;)

Blir litt som E46 330i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt logisk nok med tanke på at de kun finnes i kombinasjon med mindre motorer. Uansett så er det jo enda en grunn til å bytte. :)

 

Kanskje litt vanskelig siden det ikke er så mange Z4 (facelift)-eiere rundtom, men du kan jo forhøre deg om noen er villig til å bytte sine i eksklusive "M-lykter". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke han hadde solgt den. Hva ble denne erstattet med da?

 

Ser at det er akkurat de lyktene jeg burde hatt. Utstyrskode S522A står det på min, men er skrevet kun Xenon licht. På gamle hans står det kun 522 på bmwvin.com

Så er vel de samme det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingenting foreløpig, men han er inne på tanken på mye rart. :) Han har riktignok en Hilux, men den er kanskje ikke verdt å nevne...

 

Ok, jeg lette etter "bi-xenon" i listen, men det kan egentlig tyde på at det kun finnes bi-xenon om man ser i prislisten. Det er ihvertfall kun 522 som er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hilux er sikkert kjekt på vinterstid :P

 

Ja det kan jo tyde på at det enten er halogen eller bi-xenon som var valget på facelift. Pre-facelift hadde vel xenon i nær og halogen i fjernlys. Derav halogenpæra i indre lykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hilux er sikkert kjekt på vinterstid :P

Ja det kan jo tyde på at det enten er halogen eller bi-xenon som var valget på facelift. Pre-facelift hadde vel xenon i nær og halogen i fjernlys. Derav halogenpæra i indre lykt.

Er det ikke fjernlys både i Xenon og halogenpærene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det. De med halogenfjernys har vel ikke bi-xenon i tillegg.

På E87 preface er det bi-xenon med halogen fjernlys i tillegg, selv om det bare heter 522 Xenon light i utstyrsliste. Tenkte det kunne være det samme på Z4.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang at preface bi-xenon ikke var raske nok til å skifte mellom nær- og fjernlys når du skulle bruke lyshorn, og at det var derfor det kom halogen fjernlys i tillegg, men jeg vet ikke om jeg tror helt på dette. Om facelift bi-xenon skifter raskere eller om typegodkjenningskravet til hastighet som har blitt endret vet jeg heller ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...