S.Arnesen Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 240hk 500NM og 0-100 på 5.2s...samme som en e46 M3 (eller er det 5.1s?). Har jeg ikke tro på i det hele tatt skal jeg være ærlig. Tror den hadde fått greit med pisk av M3'en. ifølge en kamerat av meg som styrer fælt med den audi klubben så har denne mtm chip, og med denne chipen får den en 0-100 tid på 5.9sek. E46m3 har 0-100 tid på 5.2 med smg og 4.9 med manuell, så på papiret så vinner e46 m3 ihvertfall... Edit: ser jo nå at dette har blitt nevnt tidligere i tråden også Dette er bilen til lederen i VACN ja,meget påkostet og spesiell bil kan du si(må vel være audi-mann for og se sånt antar jeg )Mener og huske at denne her har en liten MTM-chip: Power hiked to between 292 and 300bhp and torque to 550Nm (3.0 V6 TDI) - Vmax up to 265km/h, acceleration to 100kph in 5.9s - 4-tailpipe rear muffler - Larger brake system for stronger deceleration - Coilover suspension and adjusted axle geometry. MTM prefers the subtle art of visual understatement and maximum impact from the engineering within. With the Audi A5 3.0 V6 TDi, the technicians at Wettstetten have produced a tough rival for the near peerless S5. Independently tested at Hockenheim, MTM’s Thunderbolt smashed the S5 lap time by a clear second! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Mai 17, 2010 Share Skrevet Mai 17, 2010 Okay. Det stod nemlig 5.2 og 240hk i annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 240hk 500NM og 0-100 på 5.2s...samme som en e46 M3 (eller er det 5.1s?). Har jeg ikke tro på i det hele tatt skal jeg være ærlig. Tror den hadde fått greit med pisk av M3'en. Nå blir jo E46 M3 greit frakjørt av E60 535d med en liten chip, så det er ikke umulig med en liten trykkøkning på turbotrallene. Audi gutta liker jo å skryte på seg noen sekunder\cm osv Faktisk så har jeg hatt større vansker med å oppnå oppgitte tider med BMWene enn med Audien. Lurer litt på om noen med en original E90 320d f.eks. faktisk klarer 0-100 på 7.9 sekunder som den er oppgitt til. Syns det høres drøyt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 E90 320d er da vitterlig oppgitt til 8,6sek med manuell og 8,8 med automat Og det stemmer nok greit. Med mitt utsagn mente jeg ikke hva Audi oppgir fra fabrikk, men hva EIERNE sier og mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 E90 320d er da vitterlig oppgitt til 8,6sek med manuell og 8,8 med automat Og det stemmer nok greit. Vet ikke hvor du har tallene dine fra, men når jeg sjekker på bmw.no så var til og med mine tall for høye. Jeg tror egentlig at 177-hesteren er oppgitt til 7.9 sek med manuell, men i følge bmw.no så gjør den nedtunede varianten av 177-hesteren 0-100 på 7.2 sek! Høres helt absurd ut. http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/3se ... _data.html -> trykk på 320d Med mitt utsagn mente jeg ikke hva Audi oppgir fra fabrikk, men hva EIERNE sier og mener. Hehe. Jeg kan med stor sikkerhet si at BMW- og Audi-eiere er av nøyaktig samme ulla, tro det eller ei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 . OT, men Gunnar har du fått PM-en min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 E90 320d er da vitterlig oppgitt til 8,6sek med manuell og 8,8 med automat Og det stemmer nok greit. Vet ikke hvor du har tallene dine fra, men når jeg sjekker på bmw.no så var til og med mine tall for høye. Jeg tror egentlig at 177-hesteren er oppgitt til 7.9 sek med manuell, men i følge bmw.no så gjør den nedtunede varianten av 177-hesteren 0-100 på 7.2 sek! Høres helt absurd ut. http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/3se ... _data.html -> trykk på 320d Det med 7.2 sek er iallefall feil. Ser på de tyske sidene så er e90 320d er oppgitt til 7.5, MEN det er med den nye motoren, 184hk / 380Nm. http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3se ... _data.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Er en skrivefeil der ja, se på 325d, den har høyere en 7.2sek. Jeg hentet mine tall utifra håndboken til E90 320d med 163hk. Min erfaring med bekjente og kompiser er at BMW entusiaster og Audi entusiaster IKKE er av samme ulla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 240hk 500NM og 0-100 på 5.2s...samme som en e46 M3 (eller er det 5.1s?). Har jeg ikke tro på i det hele tatt skal jeg være ærlig. Tror den hadde fått greit med pisk av M3'en. Nå blir jo E46 M3 greit frakjørt av E60 535d med en liten chip, så det er ikke umulig med en liten trykkøkning på turbotrallene. Med de oppgitte 240 hk var det jo snakk om her...ikke masse ekstra turbotrykk. Kan jo sette på en tre-trinns interkontinental rakett på min for så og gruse en Veyron... Så da står jeg på mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Min erfaring med bekjente og kompiser er at BMW entusiaster og Audi entusiaster IKKE er av samme ulla. Dette har kun med selvinnsikt å gjøre. Du tenner på alle pluggene, er på forhånd negativt innstilt og avfeier alt som sprøyt hver eneste gang du hører Audi. For utenforstående flest er BMW og Audi-folk av akkurat samme ulla. Forståelse og selvinnsikt kommer når du får skjegg... (dessuten har jeg begge deler, så jeg kan med stor sikkerhet si at mange av oss er av samme ulla) Med de oppgitte 240 hk var det jo snakk om her...ikke masse ekstra turbotrykk. Kan jo sette på en tre-trinns interkontinental rakett på min for så og gruse en Veyron...Så da står jeg på mitt Du har helt rett, jeg trodde det stod i annonsen at den hadde MTM kit, for det HAR den, men jeg leste det sikkert kun i detailersclub-loggen hans (som det er linket til lenger bak i denne tråden). Han har nevnt de andre modsene i annonsen, men unnlat å nevne MTM tuningkittet til 55 lapper. Det har nok en viss sammenheng med tollmyndigheter og avgifter å gjøre. En blir sikkert opplyst om det når en tar kontakt, alle med en viss peiling forstår at bilen ikke er original når den gjør 0-100 på 5.2 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Her i Danmark selges nå den tyske versjonen av E90 320d som har 184 HK og 380 Nm mellom 1900 og 2750 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 7,5 sekunder og topphastigheten er 235 Km/t. Det er vel liten grunn til å tro at de svakere variantene er hurtigere. Det er forøvrig liten forskjell opp til E90 325d utover lyden av seks sylindre. 204 HK og et maksimalt dreiemoment på 430 Nm ved 1750 rpm er kun marginalt mer enn hva E90 320d har å by på. 0-100 Km/t klarer E90 325d på 7 sekunder og topphastigheten er 242 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Du har helt rett, jeg trodde det stod i annonsen at den hadde MTM kit, for det HAR den, men jeg leste det sikkert kun i detailersclub-loggen hans (som det er linket til lenger bak i denne tråden). Han har nevnt de andre modsene i annonsen, men unnlat å nevne MTM tuningkittet til 55 lapper. Det har nok en viss sammenheng med tollmyndigheter og avgifter å gjøre. En blir sikkert opplyst om det når en tar kontakt, alle med en viss peiling forstår at bilen ikke er original når den gjør 0-100 på 5.2 sek. Ja, jeg har vel som deg Gunnar kommet frem til at det kunne ha noe med tollvesenet å gjøre ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Lurer på hva i alle dager det inkluderer som gjør at det koster 55 lapper. Er jo normalt ingen kunst å skremme en 240hk turbodiesel opp mot 300hk, og det gjøres jo typisk for 6 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Lurer på hva i alle dager det inkluderer som gjør at det koster 55 lapper. Er jo normalt ingen kunst å skremme en 240hk turbodiesel opp mot 300hk, og det gjøres jo typisk for 6 lapper. Det høres spinnvilt dyrt ut ja. For å montere 250hk komp kit med ny forsterket clutch på min e46 koster det 54 000kr hos ess... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Vet ikke hvor du har tallene dine fra, men når jeg sjekker på bmw.no så var til og med mine tall for høye. Jeg tror egentlig at 177-hesteren er oppgitt til 7.9 sek med manuell, men i følge bmw.no så gjør den nedtunede varianten av 177-hesteren 0-100 på 7.2 sek! Høres helt absurd ut. Ikke at jeg går god for tallene, men det er jo helt plausibelt at Norgesversjonen med 163hk akser fortere enn en 177hk. Det har med moment å gjøre Jeg tror ikke at den i dette tilfellet gjør det, men mer moment er det som teller og ikke bare toppeffekten, men arealet under effektgrafen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå