Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg først skal ha en GTO (Gran Turismo Omologato) går jeg for en Ferrari 288 GTO, men med kun 272 stk. bygget i perioden 1984-86 blir det nok med drømmen... :roll:

rf0xgwq7libuqg3wcs61.jpg

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Skal si det er mange som drømmer om gammle amerikanske dritt biler med stiv bakaksel og bladfjøre...

Jøss så tragisk det er med gammle amcar biler..

Kunne ikke vært mer enig.

Greit at jeg synes de er fine å se på og slikt men noe spennstig å kjøre er det definitivt ikke.

Skrevet
tja, jeg lover at jeg hadde kvelda enhver bmw-motor i hele verden på den kjøringa jeg har drivi med på jordet, mens en taunus 1,6 82-modell har gått 6 år som jordebil

da var de første åra en halv tank hver dag på bånn pinne, mest sinnsvake kvaliteten jeg har vært borti, så der tar du feil jenta mi. Kvelda vel 20-30 biler samtidig som jeg hadde den taumusa, faktisk så går den enda

Av de 20-30 bilene du har "kvelda" har det vært noen BMWer da? Siden du er så skråsikker i din sak så burde du jo ha herja i stykker noen BMWer også ut i fra dine ekspert uttalelser.

Jeg vet i allfall at jeg at en kompis klarte ikke å kjøre i stykker en 92 E34 520I! Bilen var mye varmkjørt de siste åra, hadde feil olje og var skamkjørt fra før vi begynte å herje med den. Etter mye vil kjøring i skog og på vei, med hyppig turtallsperre, vil giring, hopping, krasj og forsøk på å drukne motoren så gikk den stadig som en klokke. Leken tok slutt da demperne foran gikk og front ruta datt inn etter et ublidt møte med en grein på vei ned en skogkledd skråning! Bilen endte opp som delebil og motoren lever i en E30 :wink:

Skrevet
cossie er dritt, ford er møkka bil, du skrur 5 av 7 dager i uka

:roll:

Ja, Cossie er dritt! De er bare blitt brukt i rally og baneracing i 10 år, og banket bl.a E30 M3 på bane ved flere anledninger. Bedre motorer tror jeg nesten ikke du får. Biler blir gjerne behandlet etter verdi, og disse bilene var billige (Sierra) på 90- og begynnelsen på 2000-tallet, derfor ble mange herjet ihjel. Det er ikke dårlige biler fordet.

Og du da Just-turbodiesel. Jeg vet ikke om noen som er mer påståelig på ting man ikke har peil på enn du. Kudos! :applause:

jeg skjønner seriøst ikke hva problemet deres er, bilen er mislykka, men dere kommer her med alle slags personangrep fordi dere ikke ser selv at dere ser bort i fra åpenbar fakta. :applause: Er vel heller jeg som bare kan gratulere, får håpe dere blir litt mer voksne en gang i framtida, så slipper jeg å le. #-o Men greit, masse jeg ikke har peiling på, men svar meg på følgende: MÅ jeg late som om jeg syns det er en bra bil, kan jeg ikke forklare hvor elendig jeg syns den er?! Enda verre er det jo at kidsa her på forumet har det som drømmebil :lol: jeg begynte med motorsvake biler og kjørte tidlig en e30 m3, den var ikke spennende i det hele tatt, selv om det teoretisk sett burde vært et stort og spennende sprang, fra e30 m3 til ascona b med 320hk var som å komme fra en traktor til en rakett, så jeg ser ikke helt hva jeg ikke har peiling på, forklar gjerne hva du mener :)

Amerikaner er noe helt annet, så vanvittig mye mer spennende, ingenting er mer opphissende enn en 500+hk amerikansk 8,3 liter som lager svarte lisser til et brøl av dimensjoner på tørr asfalt i 50 meter bortover...det er ingen trist vepsmotor i et trangt og kjedelig karosseri, svinger er kjedelig utenom drifting, så kjøreegenskaper i svinger er det absolutt minst viktige for min del.

Skrevet
tja, jeg lover at jeg hadde kvelda enhver bmw-motor i hele verden på den kjøringa jeg har drivi med på jordet, mens en taunus 1,6 82-modell har gått 6 år som jordebil

da var de første åra en halv tank hver dag på bånn pinne, mest sinnsvake kvaliteten jeg har vært borti, så der tar du feil jenta mi. Kvelda vel 20-30 biler samtidig som jeg hadde den taumusa, faktisk så går den enda

Av de 20-30 bilene du har "kvelda" har det vært noen BMWer da? Siden du er så skråsikker i din sak så burde du jo ha herja i stykker noen BMWer også ut i fra dine ekspert uttalelser.

Jeg vet i allfall at jeg at en kompis klarte ikke å kjøre i stykker en 92 E34 520I! Bilen var mye varmkjørt de siste åra, hadde feil olje og var skamkjørt fra før vi begynte å herje med den. Etter mye vil kjøring i skog og på vei, med hyppig turtallsperre, vil giring, hopping, krasj og forsøk på å drukne motoren så gikk den stadig som en klokke. Leken tok slutt da demperne foran gikk og front ruta datt inn etter et ublidt møte med en grein på vei ned en skogkledd skråning! Bilen endte opp som delebil og motoren lever i en E30 :wink:

jepp, e28 525i, 528i, 318i e30(kardangen er langt av smør og rådebank relativt tidlig, men den tålte ikke lite den heller, selv om den tikka og dunka i noen måneder).. det er de jeg kommer på, har vel glatt 90+ biler på samvittigheta. Er festlig å ha jorder og skogsveier å kjøre på, da blir banekjøring utrolig kjedelig og lite fascinerende. Den største fordelen er at man mister interesse for grisekjøring før man i det hele tatt for lappen, trur ikke jeg har sladda omtrent på 2 år, mye deiligere med cruising i avslappende tempo i finværet og samles :)

Skrevet

Kan du turbodiesel tenke deg til hvorfor så mange som kjører aktivt på bane foretrekker e30 318is foran 325i?

Skrevet

fordi de ikke eier smak vel.. det er jo veldig enkelt og greit... ellers så lever de i en fantasi-verden hvor de regner med å bli som michael schumacher og ser det som en stor suksess om de kutter rundetida med noen hundredeler. :roll: neida, men det har vel med at de kan bremse seinere, angripe svingene mer og spinner ikke like lett løs som en bil med litt mer hk(som betyr stabilitet og grep i svinger). Vil jeg tru, ikke at jeg bryr meg da, for det er få som kjører fort på bane som oppnår noe i rally uansett, som jeg ser på som den store manndomsprøven innen bilsport

Skrevet

Må da være mye råere å legge igjen halve dekket da lyset blir grønt, enn å fise rundt på en bane! :wink: Amcars er rått! Sikkert ikke en drøm å kjøre, men dæven så heftige! :P

Skrevet

nettopp, det er der du har det, man skal nyte en bil og roe sjela med den, cruise til rolig musikk og den dype låta under panseret, ikke sitte gjennomsvett i en trang bil påkledd alle slags trygdebunader for å angrip en sving som man har passert 300 ganger på full gass i løpet av året... lyden, utseende og sjela i en amcar noe uerstattelig! Pine en bil på en bane med de samme svingene om og om igjen, maks konsentrert for å kutte noen hundredeler fra forrige runde, som gjentas hvert år har jeg aldri skjønt meg på, men men, folk er jo forskjellige heldigvis. Det må vi akseptere..

Skrevet
nettopp, det er der du har det, man skal nyte en bil og roe sjela med den, cruise til rolig musikk og den dype låta under panseret, ikke sitte gjennomsvett i en trang bil påkledd alle slags trygdebunader for å angrip en sving som man har passert 300 ganger på full gass i løpet av året... lyden, utseende og sjela i en amcar noe uerstattelig! Pine en bil på en bane med de samme svingene om og om igjen, maks konsentrert for å kutte noen hundredeler fra forrige runde, som gjentas hvert år har jeg aldri skjønt meg på, men men, folk er jo forskjellige heldigvis. Det må vi akseptere..

Men da bmw motorsport laget e30m3 tror jeg ikke de tenkte på hvem som la igjen mest gummi rundt banen.

Jeg er enig med deg på noen punkter. Jeg liker større motorer og spesielt de store motorene til bmw.

Men e30 m3 er jo en klassiker likevel. En av mine drømmebiler selv om den har liten motor ja :)

Skrevet

Turbodiesel: Du må være trangsynt!? Hvorfor i helvette har du bmw, hvis du synes alle andre biler er grommere?! Du prater jo bare dritt om BMW, også er du på et bmw-forum, det passer ikke helt sammen akkurat..?

Det med kjøreglede har tydeligvis du ikke hatt? Sier at en amcar er bedre, fordi den brommer fælt bla bla bla, det er greit det at du synes det er tøft, greit nok at du har dine meninger osv osv, men tenk igjennom litt før du begynner og skrive dritt som ikke har noe betydning i det hele tatt!

Blir så provosert av slike folk, så måtte bare skrive... uffa, at det går ann sier jeg bare...?!!

Greit nok at du har dine meninger, men du går litt for langt synes jeg..

Skrevet

Hvorfor jeg har BMW, kanskje fordi jeg liker det? at jeg hater m3 e30 har ingenting med bmw generelt å gjøre, men den er irriterende mislykket og overprisa, som om ikke det var nok så forguder alle den, litt spesielt når alle de andre m3er som er laget, er så vanvittig mye bedre! Den er verdt 40 lapper i bruksverdi, ikke ei krone mer.

Skrevet

Jeg har sansen for eldre amerikanske biler, men det er ikke pga. fantastiske kjøreegenskaper eller avanserte motorkonstruksjoner. Stive bakaksler og V8´ere med støttestenger er ikke spesielt imponerende i forhold til hva europeiske bilprodusenter som f.eks Porsche og Mercedes-Benz har utviklet gjennom årenes løp.

Amerikanske biler handler om markedsmessig fremtoning (image/status) og komfort. Store bensinslukende V8 motorer var kun mulig fordi bensin alltid har vært tilgjengelig i store mengder til en rimelig pris i USA. Slik var det ikke i etterkrigstidens Europa (les: vi hadde bilrasjonering helt frem til 1960 i Norge), men hadde vi hatt tilgang på billig bensin i like store mengder hadde europeiske middelklassefamilier helt sikkert også kjørt rundt i biler med en stor V8 motor... iallefall i Tyskland; som allerede på midten av 60-tallet var blitt en økonomisk stormakt (les: Der Wirtschaftswunder).

Istedenfor måtte vi her i Europa nøye oss med små rekkefirere og fordi disse motorene var relativt effektsvake var bilene også små, lette og ikke minst billige. Dette fenomenet fikk imidlertid avgjørende betydning for utviklingen av biler i Europa. Sofistikerte tekniske løsninger måtte kompensere for en overdådig tilgang til fossilt brennstoff. Amerikanerne sovnet derimot i timen og resultatet lot ikke vente på seg. Det er ikke mye stolthet over amerikansk bilindustri idag.

Skrevet
svinger er kjedelig utenom drifting, så kjøreegenskaper i svinger er det absolutt minst viktige for min del.

Rett frem er jo akkurat like gøy i buss, fly eller berg og dalbane. Mao, grisekjedelig. :police:

Skrevet
Hvorfor jeg har BMW, kanskje fordi jeg liker det? at jeg hater m3 e30 har ingenting med bmw generelt å gjøre, men den er irriterende mislykket og overprisa, som om ikke det var nok så forguder alle den, litt spesielt når alle de andre m3er som er laget, er så vanvittig mye bedre! Den er verdt 40 lapper i bruksverdi, ikke ei krone mer.

Skjønner du misliker E30 M3 noe veldig, men viss en er litt BMW entuiast, er vel dette bilen som har mest historie og mye av grunnen til at M3 i dag er en såpass populær kultbil. Denne modellen skiller seg ikkje minst veldig ut i forhold til andre M3 modeller.

Dette er og blir en dyr klassiker med åra uannsett hva du måtte mene.

En drømmebil for mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...