Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg finner to "like" biler på Finn, den ene med og den andre uten heftelser, så velger jeg lett den uten. Det er rett og slett bare mer pes å få ordnet opp med heftelser. Har også kjøpt bil hvor kjøpesummen var lavere enn utestående heftelse. Dette finner man som regel ut når man først har bestemt seg og driver og skal ordne opp med selger. Da er det kjipt/sent å snu, men allikevel mye pes å få gjennomført det på trygg og god måte.

Syns vel også at manuell klima drar betydelig ned (jeg har ikke en gang vurdert biler med manuell klima ved de tre siste bilkjøpene mine, bare styrt unna umiddelbart), og karbongreia i instrumentpanelet trekker også ned for meg. Ingeniørgenene vræler mot slike ting, og syns det er überjalla, akkurat som karbonfolie. Det eneste det gjør er å legge til vekt. 8)

Skrevet

At det er manuell klima får jeg ikke gjort så mye med akkurat, smak og behag.

Heftelse er ikke så mye pes om man ber banken ordne det ;) Og blir det et problem for evt kjøper så kan jeg cashe ut heftelsen så kjøper slipper å tenke på det.

Og carbon greia har jeg bare ikke giddi å fjerna. Var på da jeg kjøpte den..

Nå er bilen rimelig strøken og i meget god teknisk stand så det burde jo veie litt opp håper jeg.

Skrevet

Skriv gjerne at bilen er eid av en entusiast og kanskje referere til bimmers også.

"entusiast" er et så misbrukt salgsargument nå at jeg vektlegger ikke dette om jeg ser det i en salgsannonse. En merker raskt på bilens tilstand(og eieren forsåvidt) om bilen er entusiasteid eller ikke. Det at man er medlem at et bilforum sier heller egentlig ikke så mye om selger. Vi har jo alle sett at det finnes mye rart her inne også.

Ellers er jeg enig i alle dine annonsetips:)

Erik: Det ser ut som at du har et pent eksemplar, og jeg tror en riktig kjøper for deg er noen som er ute etter en voksenkjørt original bil med lav kmstand og fin tilstand. Det er bare å ha is i magen :)

Skrevet

Det ser ut som en pen bil, og jeg var faktisk i markedet for en e46cab/coupe selv før jeg tok til fornuft og kjøpte en billigere e39 isteden. Kriteriene mine når jeg var på jakt etter en slik bil var klima/ac. Etter å ha lest gjennom 1000annonser med e46ci i løpet av de siste mnd, var jeg ikke klar over før nå at klima kunne være med skruknotter også. Få dette med i teksten. Fargekomboen trekker opp, men at det ikke er m-plast trekker ned. Mange som kjøper cab med en litt spesiell farge kjøper bilen litt som følge av posørgrunner. Hadde bilen din hatt mplast ville prisen vært grei, men den blir nok litt i drøyeste laget (selvom den er pent holdt) uten. Det samme med årsmodell. Den begynner å bli gammel, og ser veeesentlig eldre ut enn facelift som ikke koster veldig mye mer. Jeg ville faktisk valgt å spytte i 50 000til for en facelift med 140 på telleren med digital klima og mplast, hvis ikke mer.

At det er automatgir trekker voldsomt ned, men det kan ikke du gjøre noe med. Jeg har selv prøvekjørt 2.2 e46cab med automat og den er alt annet enn sprek. Jeg har 170hk og automat i 523en, men den virker betydelig friskere.

Skrevet
Det ser ut som en pen bil, og jeg var faktisk i markedet for en e46cab/coupe selv før jeg tok til fornuft og kjøpte en billigere e39 isteden. Kriteriene mine når jeg var på jakt etter en slik bil var klima/ac. Etter å ha lest gjennom 1000annonser med e46ci i løpet av de siste mnd, var jeg ikke klar over før nå at klima kunne være med skruknotter også. Få dette med i teksten. Fargekomboen trekker opp, men at det ikke er m-plast trekker ned. Mange som kjøper cab med en litt spesiell farge kjøper bilen litt som følge av posørgrunner. Hadde bilen din hatt mplast ville prisen vært grei, men den blir nok litt i drøyeste laget (selvom den er pent holdt) uten. Det samme med årsmodell. Den begynner å bli gammel, og ser veeesentlig eldre ut enn facelift som ikke koster veldig mye mer. Jeg ville faktisk valgt å spytte i 50 000til for en facelift med 140 på telleren med digital klima og mplast, hvis ikke mer.

At det er automatgir trekker voldsomt ned, men det kan ikke du gjøre noe med. Jeg har selv prøvekjørt 2.2 e46cab med automat og den er alt annet enn sprek. Jeg har 170hk og automat i 523en, men den virker betydelig friskere.

finner du en 320ci med m-plast til 285,- er du heldig;). 50 000kr er faktisk et ganske stort hopp så det er mange som heller vil velge å gå ned noe på utstyr og spare noen kroner. Det handler om kjøpers preferanser :)

Skrevet

Kan være enig i det med klima, men på en annen side så har den AC, står også listet opp i utstyrs listen fra BMW.

Automaten syns jeg bare gjør bilen til en mer cruise bil som cab er :) Kan sikkert hente litt mer ut av manuell men skal man ha en sprek bil burde man heller gå for en 330 er min mening. 2,2L er ikke direkte sprek, men er vesentlig bedre en 318.

At bilen er 9 år kommer jeg ikke unna, men håper og tror jeg har priset den nogen lunde rett ut fra andre biler i markedet.

Hadde tatt 320 2,2L lett over 323i 2,5.

Skrevet
Men sjelden man kommer unna at noen har lån på bil idag vil jeg tro. Når man kommer litt opp i pris vel å merke.

Vel, faktisk au contraire, er jeg fristet til å si; det er ofte rimeligere biler som er belånt. :)

Jeg mente ikke at det var noe stort problem/vanskelig å løse, men vet det skremmer mange. ;)

Godt poeng. For å ta et eksempel; en nabo har byttet bil 3-4 ganger siste halvår, alle med lån med heftelse i bil. Da jeg kikket på annonsen for en av de siste, måtte han til slutt legge til tekst som sa at "heftelse vil selvsagt bli slettet ved salg". På den siste bilen han solgte, hadde han fjernet nummerskiltene før han tok bilde av bilen, og utelatt info om registreringsnummer i annonsen. #-o

Som sagt, litt dumt at heftelser skal hindre et salg siden de bør kunne være lette å innløse ved eierskifte.

Skrevet

Syns ikke automat trekker ned, men har forstått at det er vanskeligere i bruktmarkedet (ihvertfall på eldre biler), for av de som kjøper helt ny bil, så er automat definitivt populært. Det betales jo gjerne en god del mer for automat på ny bil - og også biler som ikke har mange år på baken. Men det virker som at de fleste som kjøper 5-15 år gamle biler gjerne vil ha manuell. Om det er fordi denne gruppen foretrekker å gire selv eller om det er fordi man er bekymret for driftssikkerheten på automat vet jeg ikke. Automat ligger også høyere priset i rødboka..

Skrevet

Vel, faktisk au contraire, er jeg fristet til å si; det er ofte rimeligere biler som er belånt. :)

Jeg er litt enig her ja. De som har råd til å kjøpe dyrere biler sitter ofte med sikkerthet i bolig og slipper derfor heftelser på bilen.

Skrevet
Har tenkt å selge denne her: viewtopic.php?f=40&t=155024

Men responsen har vært lik 0... :roll:

Kan jo hende jeg har prisa den feil, men folk kan jo prute hehe.

Andre som har opplevd dårlig respons på salg av bil om dagen?

Om annonsen kan gjøres bedre/mer salgbar så tar jeg imot tips.

Jeg la ut e39'en for salg i forrige måned. Det var ingen respons i hele tatt i den første uka. Men så var det en som ringte. Ble så han kjøpte bilen etter en prøvetur.

Så det handler nok om at riktig person kommer over annonsen som mange andre allerede har nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...