RemyNG Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Noen som vet hvem som er produserer GS-Goldline felgene? Eller Noe som ligner på disse?
Frode D Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Tenker du på produsent eller hvem som selger de? GS Bildeler selger de hvertfall. http://nettbutikk.gsbildeler.no
RemyNG Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 tenker mest på hvem som produserer disse og andre felger som er hvertfall identiske. Har sett de med andre hjulkapsler på som begynner på "MR".
DannyRS Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Vet ikke sikkert i dette tilfellet, men det er ikke unormalt at det er en fabrikk i for eksempel Kina som produserer en vare og leverer branding/emblem etter kundenes(eks GS) ønsker..
mspec Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 lurer på om jeg har sett de med navnet axiss et eller annet..
Lars89 Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Ja de ligner endel på axis-felger (og sikkert felgene til mange andre "produsenter") men tviler på det er samme. Eneste som kan svare på dette er GS (om de vil oppgi det). At felgene kommer fra Østen er det vel liten tvil om? http://www.axiswheels.com/wheels
jonr Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 tviler på de vil si hvem som er produsent så folk kan hoppe over dem som mellomledd
RemyNG Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Skrevet Juni 26, 2010 Er det jeg tviler på og, har sett at de ligner litt på axis felter.
Wacman Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 ingen som kommer til å "hoppe over dem" som mellomledd,er ikke sånn den bransjen funker. Både prisene GS har,samt designene de bruker,tyder på at det enten er VIA i italia,eller et asiatisk firma som lager felgene.Dessuten regner jeg at med GS ikke er så redd for at noen fra bimmers.no skal "ta innersvingen" på dem om de vet hvem som lager felgene - tipper de handler stort nok til at en liten tass ville fått beskjed av fabrikken om å sette seg på noe spisst. Når det er sagt,kan det nevnes at f.eks Borbet,som de aller fleste kjenner godt,lager originalfelger for BMW, Mercedes AMG og en del andre samtidig som sine egne såkalte ettermarkedsfelger. Jeg har selv vært på fabrikken og sett dem produsere 21" til X5 sammen med Borbet CC og en del AMG-felger. Så kvaliteten der kan jeg i alle fall gå god for med hud og hår. Asia,derimot.. - not so much.
Robin L Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 noen som vet om axis milano er og oppdrive? har slike men de er så kantkjørte. kan evt fikse de da... noen som vet hva retting og lakking pleier å koste sånn ca?!
StigJ Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Ja det er vel mye av slik som Wacman skriver med at fabrikker lager felger til flere bilmerker og andre ettermarkedsmerker. Jeg sperra øynene mine en del opp da jeg fikk Breytonhjulene. Der var det et pent lite stempel bak på den ene eiken hvor det stod Fondmetal. Har også hørt at i alle fall noen av de eldre AC Schnitzerfelgene er laget at Rial..... eller var det Ronal....
Wacman Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Det var nok Ronal. Det er begrenset hvor mange fabrikker som er laget for å støpe aluminiumsfelger, så de store produsentene lager gjerne felger for mange merker,samt sitt eget merke. I Borbets tilfelle lager de for de aller fleste store merkene,og kun ca 5% av produksjonen deres er felger av deres eget navn og merke. Det kule med disse,er at de har nøyaktig samme krav til legeringene i metallet de støper med,støpemetode,kvaitetskontroll,lakkering etc som de felgene de lager for bilprodusentene. De som lager replicafelger (som f.eks VIA i italia) er i utgangspunktet ute på litt tynn is,men ikke nødvendigvis dårlige,de bare lager merkevarekopier med viten og vilje. Kina har ikke like stødig forhold til kvalitetskontroll i alle ledd - de begynner å bli bedre,men mye rart kommer herfra. Er det billig nok til at du må si wow,styr unna...
mspec Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 som nevnt tidligere..skal du ha gs sine felger billigere enn gs trur jeg du må lete lenge..gs får nok GODE priser da de bestiller hundrevis/tusenvis av felger.kommer du derimot å bestiller 1 sett med felger trur jeg du må gange prisen med 2 iaf sammenlignet med hva gs får. MEN du kan sikkert finne billigere priser på felgene enn hva gs operer med men da er det gjerne med totalt ukjente dekk + at det kan bli vanskelig med garanti hvis det skulle være noe..så da kommer spørsmålet:er det verdt å spare noen hundrelapper på noe som kan bli et stort problem sammenlignet med hvis du kjøpte fra gs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå