Morbus Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Jeg er også med i denne klubben.. Dekka var helt fine ved påsketider da jeg la om til sommerdekk. I juni var jeg nede på metallkorden innerst på venstre bakhjul. Høyre var nesten like ille. Byttet dekk i beg av Juli, samtidig som jeg tok 4 hjulskontroll. Har ikke kjørt nok enda til å se skjeslitasje. Derimot lekker begge bakdekkene mine luft etter at jeg fikk nye dekk. Kjører 275/30-19 bak
Alpejohn Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Hei, Jeg kan dele at etter jeg kjøpte nye dekk, av billigeste sort, 1200,- 2 stk. 235/45-17") har jeg nå kjørt 5000 km, ser antydning til slitasje på begge sider, men lite. Eneste jeg har gjort, er å kjøre mer bevist mitt på veien og litt mer mot hvitestripa. På 265 19 dekka jeg hadde kjørte jeg 3-4000 km og det var nummeret før det var hull på innsia. Så dere kan jo sjekke selv om dere er som jeg var, rider på kanten opp mot gulestripa ser ut som endring i kjøremønsteret har sinka prosessen litt men sliter jo fortsatt, så er ikke helt i vater nei.. :-/
Morbus Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Kjører stort sett bare motorvei.. På GS ble jeg anbefalt å kjøre med 0,4bar mer i dekkene enn det som stod at bilen skulle ha..
raytech76 Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Kjører med 235 foran og 265 bak på 18tommere og plagdes med slitasje på innersiden bak, og litt foran. Kjører nå med 47psi foran og 49psi bak og har hitill ingen innerslitasje på 8000km
Hpi Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 47 og 49 psi vil si 3.24 foran og ca 3.4 bak. Jeg har samme dimensjon og kjører 2.6 framme og 3.0 bak. Ikke tegn til skjevslitasje etter 10.000km men antydning til mer slitasje i midten enn på sidene bak så jeg kommer til å senke til 2.8 bak for å se hvordan det går.
Alpejohn Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Hvordan er veiene der dere kjører? Mye "groper" og sporete veier? Er ganske sporete en lang strekke hvor jeg kjører relativt ofte.. Helsikkes norske veier Jeg vurderer og snu dekka mine nå,m så jeg ikke sliter nesten blankt før jeg snur dem. Heldigvis er de billig dritt dekka symetriske så jeg slipper og snu dem på felgen
Hpi Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 KJører mye på sporete veier her også, det er vel noe av sjarmen med å bo på vestlandet Hvordan mener du med å snu dekka uten å snu de på felgen?
Alpejohn Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 KJører mye på sporete veier her også, det er vel noe av sjarmen med å bo på vestlandet Hvordan mener du med å snu dekka uten å snu de på felgen? Hehe, ja det er vel det Mange dekk har rotasjons merking, altså at dem skal rulle en bestemt retning, de jeg har er symetrisk og kan rulle begge veier (ikke noen side som SKAL stå utover), så da kan jeg bytte om hjula bak uten at retninga blir feil. Ellers måtte jeg vrengt av dekka og bytta felg.. Skjønner? Hehe
Hpi Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Ja da er jeg med på hva du mener, mulig jeg er treg nå men vil du oppå noe som helst med å skifte side på dekka uten å ta de av felgen? Om du setter høyre på venstre så vil vel den blanslitte innsida fremdeles bli en innside bare på motsatt side av bilen? Eller hva er det jeg ikke forstår her hehe
Alpejohn Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Ja da er jeg med på hva du mener, mulig jeg er treg nå men vil du oppå noe som helst med å skifte side på dekka uten å ta de av felgen? Om du setter høyre på venstre så vil vel den blanslitte innsida fremdeles bli en innside bare på motsatt side av bilen? Eller hva er det jeg ikke forstår her hehe Bare bytter felger med dekk bak, så da blir den sida som nå begynner og vise tegn til slitasje på innsiden høyre, utsiden på venstre side
tomasb Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Sliter også med slitasje innerst på høyre dekk. tenkte å skifte ytre nedre bærekuler, men er ikkje sikker på hvilke det er på gs sine tegninger. Noen som kan peike meg til rett del på gs sine sider?
Hpi Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Nå skal jeg kverulere for siste gang hehe Om du tar høyre felgen og flytter den til venstre side så vil vel fremdeles innsida bli innsida selv om det blir på motsatt side av bilen? Jeg skjønner hva du mener men du må vel ta dekket av felgen og snu det for å få innsiden av dekket til å bli en utside? "kveruleringsmodus av" hehe
Alpejohn Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Nå skal jeg kverulere for siste gang hehe Om du tar høyre felgen og flytter den til venstre side så vil vel fremdeles innsida bli innsida selv om det blir på motsatt side av bilen? Jeg skjønner hva du mener men du må vel ta dekket av felgen og snu det for å få innsiden av dekket til å bli en utside? "kveruleringsmodus av" hehe Hoho! Sorry! Det et jeg som soser no j**** her når jeg tenker over det på nytt, så har du helt rett! Men jeg KAN flytte hjula om hverandre, siden dem ikke har farts retning! Men lite vits når innsida kommer på innsida likavel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå