Wendel Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Synes bilen så ganske kul ut jeg Go for it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Markedet flommer over av kule småbiler for tiden og Alfa Romeo Mito er ikke en av dem. Skal jeg være helt ærlig så er en BMW 1-serie drepende kjedelig i forhold til disse to... og spesielt DS3´en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Nå er dette værsting utgaver du har bilder av her da. Må sammenligne de vanlige modellene.... Selv syns jeg Fiat 500 er utrolig kul. Står en like bortenfor verksted. Rød med to tynne hvite fartsstriper og hvite 16/17" O.Z felger... Noen har kjempelyst på den Bare så synd at den bøseste utgaven har 73hk elelr noe slikt, Men 0-100 tid på rett over 10 sek. Abath utgaven har vel 135hk, men den er jo betraktelig dyrere igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Nå er dette værsting utgaver du har bilder av her da. Må sammenligne de vanlige modellene....Selv syns jeg Fiat 500 er utrolig kul. Står en like bortenfor verksted. Rød med to tynne hvite fartsstriper og hvite 16/17" O.Z felger... Noen har kjempelyst på den Bare så synd at den bøseste utgaven har 73hk elelr noe slikt, Men 0-100 tid på rett over 10 sek. Abath utgaven har vel 135hk, men den er jo betraktelig dyrere igjen... Det fine med å sammenligne BMW med bilmerker som Fiat, Citroën og f.eks Peugeot er at man nettopp kan fokusere på værstingutgavene pga. BMW´s groteske nybilpriser. Ta f.eks Citroën DS3 THP 150 (den på bildet). Den har en motor som yter 156 HK og med en egenvekt på kun 1165 Kg klarer den 0-100 Km/t på små 7,3 sekunder samt en topphastighet på 214 Km/t. Prisen er sympatiske 291000 Kroner i Norge. BMW 120i med 3 dører har en motor som yter 170 HK, men fordi den veier 200 Kg mer enn DS3 klarer den 0-100 Km/t på kun 7,7 sekunder. Topphastgheten er imidlertid 224 Km/t, men det er av akademisk interesse i Skandinavia. Prisen er latterlige 354000 Kroner før ekstrautstyr og vi vet at BMW´s standardmodeller er temmelig skrapet for utstyr. Værstingutgaven av DS3 koster med andre ord 63000 Kroner mindre enn en standard 3 dørs 120i og BMW´en er ikke engang hurtigere. Skal du ha en hurtigere 1-serie med bensinmotor heter den 130i og koster utrolige 644000 Kroner uten ekstrautstyr... Apropos DS3 THP 150... hørte jeg Peugeot 205 GTI revisited?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 de bilene der koster det dobbelte da fredrik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 de bilene der koster det dobbelte da fredrik.. Neida... en DS3 med 156 HK koster knapt 300 festblanketter. DS3 Racing har 200 HK (0-100 Km/t på 6,5 sekunder - kun 1000 vil bli produsert), men det forhindrer jo ikke at man kan pynte litt på en alminnelig THP 150 for relativt små penger. Over 600000 Kroner koster en DS3 Racing helt sikkert ikke. En standard DS3 THP 150. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Når vi først er inne på priser så nærmet jeg meg 360000kr før jeg ble fornøyd da jeg valgte utstyr til en 3-dørs 116i jeg hadde tenkt å kjøpe. Da hadde den endel utstyr, men om jeg valgte m-tech så kom dette på bekostning av masse annet.. og skulle jeg ha en "ting" så var jeg nødt ha noe annet og skulle jeg ha det så kunne jeg ikke ha det.. En ganske forvirrende affære igrunn! Syntes DS3 er kul jeg! Men den er ikke sååå fancy som på reklamen hvor de skryter over hvor personlig man kan gjøre den. Litt lakk på speil og tak kanskje.. og så heter den ikke bmw... var noe der også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Min favoritt av knøtte biler er Fiat 100HP... Sjekk nettet, de blir elsket av de fleste pga utrolig moro kjøreegenskaper..! Men tror ikke du får kjøpt dem nye lenger... Uansett, slik vil jeg ha om jeg må ha liten bybil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Syntes DS3 er kul jeg! Men den er ikke sååå fancy som på reklamen hvor de skryter over hvor personlig man kan gjøre den. Litt lakk på speil og tak kanskje.. og så heter den ikke bmw... var noe der også.. Nei... en Citroën er ikke en BMW, men jeg tror at BMW bør passe seg litt for ikke å bli utsatt for et tveegget sverd. På den ene siden har BMW´s motorsterke modeller cred som få andre bilmodeller, men på kontinentet skjer det nå en liten revolusjon på lavere nivå når det gjelder småbiler som f.eks 1-serien... og i det markedet er ikke BMW spesielt kule. Folk trenger ikke biler som har 200+ hestekrefter og dette innser flere og flere unge bilkjøpere. Det de etterspør er kule småbiler med et distinkt design, en hurtig akselerasjon (ergo må de være lette), relativt miljøvennlige (ergo må de være lette) og til en nogenlunde fornuftig pris (husk at det kun er Norge som ikke er en del av finanskrisen). Volkswagen, Fiat, Citroën og Peugeot (snart) har skjønt denne oppskriften. New Mini var imidlertid først ute... og når man vet at BMW står bak dette merket er 1-serien komplett uforståelig. 1-serien er gammeldags, satt, relativt umoderne (spesielt designet og motorene) og har ingen positiv sexfaktor utover at den kjører glimrende. Hvor er fargene og det friske unge designet? Jeg tror at mange av dagens unge (spesielt i byene) opplever BMW som temmelig harry, sirumpa... svulstig, vulgært (bare tenk på X6), politisk ukorrekt og ikke minst alt, alt for dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Andre småbiler som er ganske kule er jo den ny VW Polo GTI med 180 hk! 1,4 TFSI motoren er både gjerrig og sterk, og med lavt CO2 så tror jeg den plasserer seg fint i pris den også! Hvis ikke så er jo den nye Skoda Fabia RS med samme motorisering sikkert en gøyal sak! Den blir i allfall en ulv i fåre klær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 ^ Interessante alternativer. Spesielt Skodaen, de forventer man aldri å være raske så man kunne skremt endel folk Men jeg har sett nye Citroen DS3en på veien endel ganger nå. De ser fantastisk freshe ut. Litt gay biler men det bør ikke spille noen rolle siden man vurderer mini-Alfa også... Ikke misforstå meg, jeg elsker design og slike biler som er skapt med masse følelser Favorittsedanen min er Alfa 159 utseendemessig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå