Gå til innhold

Alpejohn's 530da Touring M-Tech 03


 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg håpte den kunne gjør så jeg lmkinne bruke parklys å tåkelys samtidig og at lys sensoren skifta tol nærlys når det ble mørkt men ser ikke ut som den virker slik jeg trodde :x og da er det bare juletred funksjonen igjen.. Om den blir ubrukelig for meg så selger jeg den sikkert :smile:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten sommer oppdatering på g her! :mrgreen:

Først:

e-light modulen funket ikke slik jeg hadde håpet ( :x ), men har da fått noe ut av den. Har programmert den slik at parklysa kommer på når jeg låser opp, fremme og bak. De lyser i 10 sek, eller slukker om jeg opner døra. Ganske stilig egentlig. :)

Planene for sommeren blir noe slikt:

-Alle kuler og stag skal byttes i understell

-Skal bytte et hjullager forran

-Bytte tørkefilter på AC, fylle ny gass/olje og rense hele systemet og forhindre sopp

-Må bytte el vifta i fronten da den ikke går på laveste hastighet (når ac er på)

-Bestiller luftfilter, oljefilter og veivhusventilasjon (sistnevnte bytta jeg i fjor)

-Få orden på høydejusteringen på xenonlysa (slutta plutselig og funke)

-Lakkere og montere orginale tak vingen

Tror det var et par andre små ting også, men husker ikke i farta. :) Har litt og gjøre på ja! :mrgreen:

Ellers er det straks tid for og legge om til sommerhjul, og i år har jeg nye felger :wave:

I skrivende stund ligger de på verksted for og vrenge på dekk og balansering. Skal hentes i morgen! :) Blir og bestille senter kopper også av orginal bmw utførsel (nye typen) :)

Er ikke mange rundt her som har slike, tror jeg vet om en som er medlem her. Men han er den eneste. :) Satset på 18" da 19" ble litt for lite gummi. :lol:

l6f92x5h1ldwxaxvfddf.jpg

9bhmer6qwiyb6r7drfy3.jpg

n06wizs9fkmu6usx7jzd.jpg

Sendte mail til Biltilsynet i dag, og en hyggelig fyr der kikka over TUV papira på hjula, og mente dette skulle være plankekjøring og godkjenne :D Bare en liten hake, jeg missforsto papiret og har 275/35 bak dekk, men denne bredden blir kun godkjent på M5. Jeg kan maks ha 265/35 bak for og få det godkjent. Så da får godkjenningen komme når jeg bytter dekk (forhåpentligvis vertfall 2 sesonger :mrgreen: ) Fyren var MEEEEGET hyggelig, og forklarte hvor jeg fant dimmensjonene som gjaldt for min bil osv. Han får en stjerne av meg! :)

Har også nye orginale bmw låsebolter, + alle nye hjulbolter tilpasset felgene. :)

Kommer med bilder når hjula har kommet på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hehe, takk for det!

Mye har skjedd på 2 år, blandt annet sota ruter som du nevner. :P Får ta et par nye bilder når jeg får lagt om til sommerhjul.

og prøve og lage en liste over ting som er blitt gjort. :)

 

 

Edit:

Har ETT bilde fra i fjor, får fikse noen bedre etterhvert. Her er rutene bak sota, de er ikke svarte, men bare så vidt. Ville

ikke ha det helt svart. Bakruta er mørkere en sidene da. :)

 

post-53083-0-88216500-1396611605_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for og bli stoppa av polisen du pga soting av ruter :)  bilen din er jo nesten som og se min. :) er fargen din også Black Sapphire Metallic?  har den spoileren du har liggende her jeg også, må bare få lakket den. ser så mye bedre ut med den bakspoileren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken spoiler er det egentlig? Såg ut som noe eg kunne tenke meg å investere i :) speil med kompass kunne eg også tenkt meg, hvordan var dette å montere? Og ikke minst, hvor får eg fatt i det? :)

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automatisk avblendbart ja. :) Om du ikke har dette fra før, tror jeg du kanskje må legge opp strøm.
Tviler på det er noe mer en + og -. Monterte autodim i volvoen jeg hadde, der var det kun strøm så funka det.
Så burde ikke være noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule felger :) Får håpe du får ha de i fred. Hvert fall en stund :P

Så du nevnte noe om at BT henviste til noe du kunne sjekke dimensjoner som gjaldt for din bil. Er dette noe offentlig som vi andre kan bruke? :) Kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule felger :) Får håpe du får ha de i fred. Hvert fall en stund :P

Så du nevnte noe om at BT henviste til noe du kunne sjekke dimensjoner som gjaldt for din bil. Er dette noe offentlig som vi andre kan bruke? :) Kjekt å vite.

Har fått hatt dem i fred hvertfall 2 sesonger nå, og jeg har låsebolter (for det de er verdt... hehe). Blir hvertfall litt verre og få dem av.

Men er ikke så mye sånt her jeg bor, tror det tilhører sjeldenheten. :) HELDIGVIS! KNOck on wood. :P

Dimensjonene han snakket om, var de som sto i Tûv papira, som gjaldt for touring. Jeg missforsto litt, men han forklarte hvor jeg skulle se for og finne rette dimensjoner til touring. :)

De ble foresten godkjent uten spørsmål, var en annen kar en han jeg snakka med som godkjente, utrolig hyggelig fyr det også. Han var så glad når jeg

ga han plastmappa med vognkort og tuvpapirer. "Endelig en som har orden på papirene" fikk jeg høre da. hehe. :) Var også imponert

over at jeg hadde tatt kontakt tidligere for og sjekke om dette skulle gå greit. :P

 

 

Høres bra ut :)

Etter litt leiting tror eg at eg går for denne typen:

http://m.ebay.com/itm/321365927279?nav=SEARCH

3 nye funksjoner i en liten oppgradering til en ok pris ;)

 

Se der ja, ikke dumt. :) Kan sjekke i WDS hvilke pinner som skal ha strøm osv. Burde ikke være noe stress og finne ut av. Mest sansynelig deler både garasjeopneren og blendinga strøm.

Men sjekk hvilken frekvens den går på den opneren, mulig du må trikse litt sånn jeg måtte gjøre med min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...