Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker det var en god runde med Gjensidigekunder som fikk til dels kraftig økning i forsikringspremie ved hovedforfall i fjor, meg selv inkludert. Nå ser det ut som vi er i gang igjen. A4en har økt med 10% og 1eren har økt med 32%!! :shock:

Kanskje det er på tide å ta seg en god runde rundt igjen nå, eller er andre selskaper like drøye?

Hva er vitsen med å utbetale et usselt lite utbytte når de rett etterpå øker prisen mange ganger utbyttet?! Bare en reklamegimmick hele greiene.

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er helt enig med deg Gunnar,tull hele greine.Man får ikke tilbake eller gratis penger,ligger alltid noe bak det.Skjønner at dem driver butikk,men på den måten kunne dem bare dropet det hele.

Bruker ikke Gjensidige etter å ha vært fast kunde i 10år,fikk jo mye bedre priser hos banken,uten å være fordelskunde eller hva det nå var.

Skrevet

Prøv å legg inn bilen din på nett hos gjensidige, jeg gjorde det tidligere i år og kom veldig mye bedre ut av det... Kundebehandleren min sa at han ikke kunne gi meg bedre pris på min bil. Når jeg kom hjem og gikk inn på gjensidige.no, så fikk jeg en pris som var nermere 2000kr billigere på gjensidige.no

Gjensidige begynner å bli bra latterlig med det der utbetalingen, trur dere ikke det er mange som glemmer å hente ut de små beløpene, som gjensidige gir ut???

De har vært jævlig flink til å trekke peng fra kontoen min via avtale giro, hvorfor kan de ikke bare overføre de pengene tilbake til samme konto, eller trekke av det beløpet på neste forfall???

Skrevet

Dette er vel samme "ulla" hvert år med ulike selskap. Billige forsikringer får å få deg som kunde, for så å sette opp. Jeg sparte 4000,- ved å bytte fra if til Gjensidige i sommer på Hus, to biler og reiseforsikring. Det komiske er at jeg sparte 3000,- i fjor på bytte fra Gjensidige til If :wink:

Dette betyr at man ikke kan være lojale mot et selskap, men ta et par telefoner og sjekk ved hvert hovedforfall!

Skrevet

Da jeg var kunde hos Gjensidige sank premien for hvert år? Byttet imidlertid til If for ca. ett år siden pga. de da var enda billigere, trolig fordi jeg er både eldre og har mer bonus nå, men blir spennende å se hvordan prisen blir der fremover.

Skrevet

Det har gjort det før, men siste to årene har det økt.

Jeg må si at jeg blir provosert av å først få tilbakebetalt noen kroner for at jeg så må betale inn igjen flere ganger det jeg har fått ekstra. Ikke får jeg renter heller på pengene de låner av meg. Er analytikerne til Gjensidige virkelig så dårlige at de ikke klarer å beregne utgiftene mer nøyaktig for kommende år? Rart at de har "bommet" med ca en milliard begge de to siste årene.

Utbytte skal forøvrig også skattlegges med 30%.

Jeg begynner å bli lei av å måtte bruke masse tid på forsikringsrunder hvert forbanna hovedforfall. Ønsker meg et forsikringsselskap som er rettferdige. En økning tilsvarende konsumprisindeksen er helt greit. Jeg har ingen som helst tro på at 118d plutselig har hatt 32% større skadeutbetalinger enn året før. De har vært på markedet i mange år nå, og det kryr av de. Det skal ganske spesielle saker til før alle 118d-eiere må ut med 32% ekstra.

Bjørn, Var vel i kontakt med Unison en gang, men mener jeg aldri fikk svar. Jeg ønsker ikke et forsikringsselskap som ikke svarer på henvendelsene mine, men det kan hende jeg gir de et nytt forsøk.

Skrevet

Gjensidig er banditter, de gir "gode tilbud" slik at de virker billige. Men så henter de inn de pengene igjen ved å skru opp prisen igjen over tid.

Snakket med en som drev å solgte forsikringer for noen år tilbake, og dette var ikke noe ukjent fenomen.

Har selv tegnet forsikring hos Terra via en liten bank i Skien (Holla og Lunde sparebank). Der betaler jeg 3200,- for min E39 på delkasko. Helt greit.

Men vurderer å flytte mine forsikringer nå etter jeg ble med i NITO, sparer ca 500 i året på det samt at jeg kan si opp et bankforhold :).

Skrevet
Gjensidig er banditter, de gir "gode tilbud" slik at de virker billige. Men så henter de inn de pengene igjen ved å skru opp prisen igjen over tid.

Snakket med en som drev å solgte forsikringer for noen år tilbake, og dette var ikke noe ukjent fenomen.

Har selv tegnet forsikring hos Terra via en liten bank i Skien (Holla og Lunde sparebank). Der betaler jeg 3200,- for min E39 på delkasko. Helt greit.

Men vurderer å flytte mine forsikringer nå etter jeg ble med i NITO, sparer ca 500 i året på det samt at jeg kan si opp et bankforhold :).

Å skru opp prisene etter et år har skjedd meg og min familie på Gjensidige, If, Sparebank 1 og Terra. Så dette er ikke noe bare et selskap driver med. Værste jeg har vært med på var for en del år siden på en motorsykkel, Sparebank 1 økte prisen fra ca 6000,- til 18.000 på samme sykkel, bosted osv.. Et par "hissige" telefoner til, og prisen var nede i 6000,- igjen. Dette gjorde at jeg sjekker nøye hvert år!

Skrevet

wabby, Det er pga. NITO at jeg har Gjensidige. Sparer flere tusen årlig på det - faktisk hele NITO-kontigenten. Men jeg har Bil Pluss på begge bilene, så utgangspunktet er også en del høyere enn på din delkasko. Antar det er en prosentsats.

NITO har også veldig fin innboforsikring, og også barneforsikring (Skandia). Det som er synd er at ikke alt er i samme selskap, så det blir uoversiktelig. Jeg skulle gjerne samlet alt, men NITO forhandler frem fra mange aktører.

Skrevet

Jeg hadde alle forsikringene i gjensidige før, nå er det bare hus forsikring, barne forsikring og ulykke/skade forsikring jeg har igjen der... de skulle ha 8700,- for bil pluss....

innbo, reise og bil har jeg flytta til sparebank1. etter som jeg er LO-favør kunde kommer bil topp forsikring "bare" på 4800,- med bedre betingelser!!!! innbo blir dekket gjennom organisasjonen (LO-favør)

og reise forsikringen flytta jeg for å få mere rabat i sparebanken (samme pris og dekning som gjensidige)

Skrevet

At de gir deg et billig starttilbud for å huke tak i deg som kunde for så å øke premien året etter er et velkjent triks. Ring og si du ikke finner deg i det. Ha gjerne sammenligningsgrunnlag fra andre selskaper som tilbyr deg rimeligere forsikringer, så skal du se pipen får en annen lyd.

For min del har det å ringe mitt selskap for å klage vært nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...