Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

2010 BMW 750i vs GM

Average MPG: GM 19, BMW 17

Turning Circle: GM 40.3 ft, BMW 40

Luggage Capacity: GM 20.6 cu ft., BMW 14 cu ft.

Stopping distance: GM 127 ft., BMW 118 ft.

Lateral grip: GM 0.78 g, BMW 0.89 g.

Price (per Edmunds TMV): GM $28K, BMW $80K - any questions?

Stemmer det virkelig at den flytebrygga av en bil bruker mindre enn en 2010 750i?

Skrevet

Nja, ikke helt...

MPG: GM: 19, BMW: 22 faktisk i følge bmwusa.com, men det er på landevei. Klarer 15 MPG i byen.

HP: GM: 224, BMW 400

0-60: GM 9,3, BMW: 5,1

Så tallenes tale er ikke så klar....

Skrevet
og en liten dagens Julenisse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23092257 :santa:

dette må da være århundredes mest håpefulle? denne bilen er jo verdt maks 50.000... på en god dag..

Fy søren! :shock: Her er det en som har driti på draget og importert helt feil bil! Typisk Amerikansk kvalitet med revne i sete og taktrekk som henger og slenger, men skikkelig kul amcar er det jo selvsagt! :)

Skrevet

Biler som Mercuryen over, Ford Crown Victoria og Lincoln Town Car (brødrene dens) blir knapt kjøpt av private. Crown Victoriaen er politiets favoritt, mens de andre blir til en viss grad kjøpt av forskjellige drosjefirmaer og limo-selskapene. Salgsargumentet for dem er hovedsakelig at det er biler med ramme som tåler en støyt og med enkle mekaniske løsninger. I en del stater har man gått over til biler som Dodge Charger og Chevrolet Impala, men enkelte har senere gått tilbake til Ford igjen. Jeg tror i år er siste året noen av dem produseres (?).

Kul amcar?? :shock:

Finnes jo ikke noe tristere enn en vanlig 80/90-talls amcar. Går DÅRLIG, forferdelige å kjøre og kvaliteten er som du sier også på bånn.

Jeg har et svakt punkt for Impala fra 90-tallet. Jeg vet ikke om jeg ville eid en, men de har likevel en viss kulhet over seg.

autowp.ru_chevrolet_impala_ss_9.jpg

Feil årsmodell.

1967-Mercury-Cougar-maroon-fa-nf.jpg

Skrevet
Kul amcar?? :shock:

Finnes jo ikke noe tristere enn en vanlig 80/90-talls amcar. Går DÅRLIG, forferdelige å kjøre og kvaliteten er som du sier også på bånn.

Ja jeg synes i allfall det en litt småkul jeg. Stort flak med V8er og jeg kan ikke tro at den er direkte vond å kjøre heller. Dau som en 316 er den sikkert men så er det ikke denne type Amerikansk bil man kjører fort med heller. Det meste som kommer fra USA er som regel tøft eller fint med det finnes jo en god del unntak på det også :wink:

Dette er hva jeg kaller trist amcar:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=16020488

Skrevet
Biler som Mercuryen over, Ford Crown Victoria og Lincoln Town Car (brødrene dens) blir knapt kjøpt av private. Crown Victoriaen er politiets favoritt, mens de andre blir til en viss grad kjøpt av forskjellige drosjefirmaer og limo-selskapene. Salgsargumentet for dem er hovedsakelig at det er biler med ramme som tåler en støyt og med enkle mekaniske løsninger. I en del stater har man gått over til biler som Dodge Charger og Chevrolet Impala, men enkelte har senere gått tilbake til Ford igjen. Jeg tror i år er siste året noen av dem produseres (?).

Jeg har lite svakt punkt for Impala fra 90-tallet. Jeg vet ikke om jeg ville eid en, men de har likevel en viss kulhet over seg.

94-96_Chevrolet_Impala_SS.jpg

Jeg er også svak for rammebiler og enkel mekanikk. Jeg har hatt to stk. Land Rovere og selv om man ikke er mekaniker kan man gjøre det meste selv... enkelt og billig. Apropos litt eldre amerikanske "hangarskip"... Lincoln Continental fra 70 og 80-tallet er jo bare kul. Jeg har en gammel venn som bor i statene og hans første bil der borte var en Lincoln Continental med en V8 motor på 7,5 liter. Den var enorm og hadde god plass til 6 godt voksne personer. Det beste av alt, sett med min venns øyne, var det enorme bagasjerommet. Ski gikk rett inn i bredden og 5-6 kasser med øl samt bagasje for 6 personer for en weekend i tillegg... no problem. Gutta skulle opp til Breckenridge fra Denver (Colorado)... en stigning fra ca. 2000 moh. til ca. 3000 mho. Selv fullt lastet var den enorme V8 motoren totalt uanstrengt og dro fra det meste oppover Rocky Mountains. Blandt de norske gikk det fraser om at det kun er nordmenn og negere som kjøper slike biler idag... :)

bf2ighlr5gn7aas3qjcv.jpg

Skrevet

Finnes selvsagt unntak, men er ekstremt mye tragiske "amcars".

Impala er kul :wink:

Crown Vic osv er "Fleet only" nå, dvs firmabil typ politi, taxi osv. Er nok ikke lenge før de er borte for godt... :(

Og ja, jeg bomma på årsmodell :wink:

Skrevet
...

Hehe. Det har jo en viss sjarm med biler du trenger byggetillatelsefor å parkere.

Finnes selvsagt unntak, men er ekstremt mye tragiske "amcars".

Akkurat det er jeg fullstendig enig i. Jeg liker mye av det som ble produsert før 1973, men i forbindelse med oljekrisa det året kan det virske som om Detroit ga fullstendig opp å bygge noe annet enn kjedelige, plastinfiserte skrap-biler. Det har kommet enkelte lyspunkt (Dodge Viper, Impalaen over osv.), men det meste har vært triste saker. Jeg har riktignok inntrykk av amerikanerne har bedret seg betydlig de siste årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...