Gå til innhold

Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

ja selv stiller jeg med to biler i vinter som bare er til meg :grin:
97 e39 523ia
post-62510-0-43476500-1385071180_thumb.j

97 e36 318tds touring
post-62510-0-02816800-1385071215_thumb.j

har tengt å selge de om noen skulle være intresert
ingen av dem er godkjente nå
men om noen trenger en vinterbil fort
så er e36en kjappest å få ferdig
alle deler følger med
send en pm om du er intresert
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter (og forhåpentligvis neste) blir det en babyblå 1997 Kia Sportage. 4wd, lavgir og låsbar frontakslinger så bare det holder så skal jeg nok komme frem dit jeg vil :D

 

Min første periode som Kia maskinist startet forøvrig relativt dårlig. 100 meter etter kjøp så forsvant plutselig all motorkraft, og jeg måtte snegle meg opp bakken hjemme på lavgir :P Etter noen dager med feilsøking ble to injektorer stilt for retten, og så langt ser det bra ut.

 

Blir å hente 4 stk nye nokia hakka 7 og kufanger med lys hos en kjenning i uka, og har kjøpt inn Gladen SQL165 og litt småtjafs så tenker det skal bli en levelig bil for vinteren :) Handlet inn fluidfilm og tectyl, så den ikke blir spist opp med en gang også.

 

Sluttresultatet etter en liten oppfriskning blir vell noe slikt :

 

38558690001_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en E39 530i manuell touring i sommer som blir mest brukt tipper jeg, E34 532iS har fått vintersko på , men blir nok spart litt nå, selv om den er morsommere å kjøre, dog så er det min Lada Niva med BMW M40B18 motor som er mest gøy, 1190kg, og med en lettere modifisert drivlinje med ZF girkasse, mellomkasse med tre trinn (bakhjulsdrift, 4hjulsdrift mekanisk sperret eller med åpen diff) og TorSen differ i for og bakaksel er GØY

v3he9ukst3gks9lijmrt.jpgnfd0ht0hig7iyrzzejmz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en E39 530i manuell touring i sommer som blir mest brukt tipper jeg, E34 532iS har fått vintersko på , men blir nok spart litt nå, selv om den er morsommere å kjøre, dog så er det min Lada Niva med BMW M40B18 motor som er mest gøy, 1190kg, og med en lettere modifisert drivlinje med ZF girkasse, mellomkasse med tre trinn (bakhjulsdrift, 4hjulsdrift mekanisk sperret eller med åpen diff) og TorSen differ i for og bakaksel er GØY

Postet bildePostet bilde

Kult opplegg på den nivaen!!:)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at eg vart påkjørt i gamle vinterbilen, fekk eg endelig gjennomslag for å handle ny..:) Så då blei det denne.. 06 mod e91, 320da. Greit utstyrt, full m-pakke, panorama, comfort access, 18" m-sport på vinter og 19" zito på sommer. Mangler desverre navi og hifi prof. men når man handler på budsjett får en ikkje alt. Hengerfeste blir første prosjekt.

post-57951-0-80618500-1385761797_thumb.j

post-57951-0-55587500-1385762678_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Er dette den gamle til Øistein ?

Hvis ja,dæven å fin den var blitt Rolfi :)

Jepp, det er den. 

Takk for det :) Må innrømme at jeg så litt mørkt på det til å begynne med, men den så heldigvis mye verre ut enn den egentlig var. Panser og skjermer uten rust løftet bilen en HEL del. Gjenstår etpar ting for at den skal bli helt som jeg vil ha den, men det tar jeg litt etterhvert. Den ser bra ut til å være en bruksbil slik den står nå også. :)

 

 

Var MYE finere med det andre panseret Rolfi  :evillol:

Du syntes vel det :P Kan lagre dette som et minne da ;) http://i57.photobucket.com/albums/g233/rolfi2/DSC_0346_zpsrrizfjeg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...