BMW252TDS Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Har nettopp kjøpt meg min første BMW. Ser at mye går i for eks e34, e39 etc.. Jeg har en BMW 525TDS stasjonsvogn 1999, og det vil si E??.. finner det ikke i vognkortet. takk..
BMW252TDS Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 thanks.. Hva kommer det ann på hvilken type E?? du har?
316 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Årsmodell, hvilken serie det er. 3,5,6,7 etc...
Larsinnj Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Hvilken serie du har (1,3,5,7, og hvilken årmodell. E?? er navnet på forskjellige karroseri. Hvis du ser på kjøp og salg her inne, så ser du hvordan bilene ser ut, og hvilken betegnelse de har.
FredrikE24 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Er bare en karosseri-kode. Er ikke noe bestemt mønster såvidt jeg veit, er bare slik det er. Av 5-seriene så har vi E12, E28, E34, E39, E60/E61 og F10/F11. Så fort E var brukt opp gikk man over på F.
Blaa Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Se for eksempel på denne Wiki-lenken: http://no.wikipedia.org/wiki/BMW#Modell ... r_nyserien
Larsinnj Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Er bare en karosseri-kode. Er ikke noe bestemt mønster såvidt jeg veit, er bare slik det er. Av 5-seriene så har vi E12, E28, E34, E39, E60/E61 og F10/F11. Så fort E var brukt opp gikk man over på F. De lagde en serie (f.eks E30). Tenkte ut, lagde modell osv til produksjon. Når de var ferdige med den begynte de på neste, som da ble E31 8-serie. Hvorfor de ikke har E33 osv vet jeg ikke. Ble vel et mislykket konsept eller noe.
FredrikE24 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Rimelig stort hopp fra E12 til E21.. E60 til F10, hvorfor E34 og E39 så tett. Det du skriver får jeg heller ikke til å stemme da E32 er en eldre bil enn E31.. Både på tegnebrettet og produksjonsmessig!
Larsinnj Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Nei, er ikke sikkert det er sånn. Jeg synest bare det hørtes om som en fornuftig forklaring.
ShellMotul Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Jeg trodde også at E står for Entwicklung, tysk for utvikling eller evolusjon. 1968 - 1977 E3 2500 - 3000 Si Serie 1971 - 1973 E3/2 1. Facelift E3 Serie 1973 - 1977 E3/73 2. Facelift E3 Serie 1974 - 1977 E3 Lang Langversion E3 (um 100mm) Serie 1968 - 1968 E4 Kunststoffwagen E118 ti (Bayer) Prototyp 1968 - 1968 E5 Nachfolgetyp Glas 1300 [bracq-Coupé, Basis 1600 ti] Prototyp 1971 - 1974 E6 02er touring (Kurzheckwagen) Serie 1973 - 1974 E6/73 Facelift des E6 Serie 1972 - 1972 E7 Elektro-114 (02er zur Olympiade) Prototyp 1974 - 1974 E7/2 Vorentwicklung zum E29 Zeichnung 1969 - 1972 E8 Facelift 1800 / 2000 Serie 1968 - 1975 E9 2500 - 3000 Coupe (CS, CSI) Serie 1973 - 1975 E9/73 Facelift Coupé E9 Serie 1968 - 1975 E10 2002 - 2002 tii Serie 1971 - 1971 E10C 2002 Vollcabriolet Serie 1973 - 1975 E10T 2002 turbo (später E20) Serie 1971 - 1975 E10Cab 2002 Bügel-Cabriolet (Targa) Serie 1973 - 1975 E10/73 Facelift E10 Serie 1973 - 1973 E11 E3 mit M27-V8-Motor Prototyp 1972 - 1976 E12 5er Limousine Serie 1976 - 1981 E12/1 5er Limousine Serie 1972 - 1981 E12/4 520, 520i, 518 (Nachfolger E118/121) Serie 1977 - 1981 E12/5 5er mit M60-Motor (M20) Serie 1972 - 1981 E12/6 5er mit M68-Motor (M30) Serie 1973 - 1981 E12/8 5er-Südafrika-Fertigung Serie 1980 - 1981 E12/1S M 535i Serie 1970 - 1970 E13 VCL-Schwimm-Geländewagen Prototyp 1970 - 1970 E14 Geländewagen national (0,5t) Prototyp 1970 - 1970 E15 Kunststoff-Coupé 2,8 Liter Prototyp 1970 - 1970 E16 E9 mit M27-V8-Motor Prototyp 1972 - 1972 E17 Kunststoff-Coupé von Bölkow (0,5 gl) Prototyp 1970 - 1970 E18 6,5l Coupé mit Bizzarini Prototyp 1970 - 1970 E19 Bertone-Studie (Basis E114) Prototyp 1973 - 1975 E20 2002 Turbo (Entwicklung ab 10/71) Serie 1975 - 1977 E21 3er (Entwicklung ab 11/70) K-Nachfolger Serie 1977 - 1979 E21/1 3er nach der Modellpflege 9/77 Serie 1979 - 1983 E21/2 3er nach der Modellpflege 9/79 Serie 1975 - 1976 E21/3 316 - 320i 3Türer (Projekt) Prototyp 1977 - 1983 E21/LA 315 (Entwicklung ab 7/73) Serie 1977 - 1982 E21/5 3er mit M-60-Motor (Entwicklung ab 7/73) Serie 1976 - 1983 E21Cab 3er Cabriolet (Baur) Serie 1977 - 1977 E21/R-1 3er Bausatz für Junior-Team Serie 1975 - 1975 E22 Mittelmotor-Auto (Basis E121) Prototyp 1977 - 1979 E23 7er (Entwicklung ab 10/72) G-Nachfolger Serie 1979 - 1982 E23/1 7er nach der ersten Modellpflege Serie 1982 - 1986 E23/2 7er nach der zweiten Modelpflege Serie 1984 - 1986 E23S RL-7er mit S38-Aggregat Serie 1976 - 1982 E24 6er (Entwicklung ab 6/73) C-Nachfolger Serie 1982 - 1987 E24/1 6er auf E28-Basis Serie 1988 - 1989 E24/2 6er (dritte Version) Serie 1984 - 1987 E24/1S 6er mit S38-Aggregat Serie 1988 - 1989 E24/2S 6er (dritte Version) mit Vierventiler Serie 1972 - 1975 E25 Turbo X1 (Bracq) Prototyp 1973 - 1973 E26 M1 Turbo - Sportcoupé (Basis E25+M33) Prototyp 1978 - 1981 E26/1 M1 (Entwicklung ab 4/76) Serie 1977 - 1977 E26/4 M1-Evolutionsmodell Serie 1973 - 1974 E27 Alternative zu E23 und E3 Prototyp 1981 - 1987 E28 5er (Entwicklung 10/77) Nachfolger E12 Serie 1974 - 1977 E28Gr 5er - großer E12-Nachfolger Prototyp - E28K E28 Kombi Kleinserie 1984 - 1987 E28S M5 handgefertigt Kleinserie 1977 - 1977 E29 Elektrofahrzeug, Basis E107 Prototyp 1979 - 1979 E29/2 Elektro-City-Coupé Prototyp 1982 - 1990 E30 3er (Entw. ab 7/76) K-Nachfolger Serie 1982 - 1990 E30/2 3er Zweitürer Serie 1985 - 1993 E30/2C 3er Voll-Cabriolet Serie 1986 - 1990 E30/2S M3 Serie 1988 - 1991 E30/2SC M3 Cabriolet Kleinserie 1982 - 1991 E30/2Cab 3er Baur-Cabriolet TC2 (Baur) Serie 1983 - 1990 E30/4 3er 4-türig (Entwicklung ab 9/79) Serie - E30/4Cab 3er Baur-Cabriolet TC2-Viertürer Prototyp 1987 - 1994 E30/5 3er touring Serie 1985 - 1990 E30/16 3er Allrad (325iX) Serie 1988 - 1989 E30Z E30-Z1 von ZT (80 Stück) Vorserie 1987 - 1990 E30/88 E30-Modellpflege '88 (Cabrio später) Serie 1989 - 1999 E31 8er (Entw.ab 7/81) C-Nachfolger Serie 1992 - 1996 E31S 850 CSi Coupé Serie 1986 - 1994 E32 7er (Entwicklung ab 9/79) G-Nachfolger Serie 1987 - 1994 E32/2 7er Langversion Serie 1987 - 1980 E33 Elektro-E21 Prototyp 1988 - 1995 E34 5er (Entwicklung ab 7/81) M-Nachfolger Serie 1981 - 1981 E34/2 5er-Coupé Prototyp - E34/3 5er Cabriolet (Baur) Prototyp 1990 - 1997 E34/5 5er touring Serie 1991 - 1996 E34/16 Sechszylinder 5er-Allrad-Limousine Serie 1991 - 1996 E34/5-16 Sechszylinder 5er-Allrad-Touring Serie 1988 - 1995 E34S M5 handgefertigt Kleinserie 1992 - 1995 E34/5S M5-touring handgefertigt Kleinserie 1970 - 1979 E35 Mehrzweckwagen mit SDP Prototyp 1990 - 1998 E36 3er (Entwicklung ab 7/81) Serie 1992 - 1999 E36/2 3er Coupé Serie 1992 - 1999 E36/2S M3 Coupé Serie 1993 - 1999 E36/2C 3er Cabriolet Serie 1996 - 1996 E36/2CS M3 Cabriolet Serie 1995 - 1999 E36/3 3er touring Serie 1991 - 1998 E36/4 3er Limousine Serie 1997 - 1997 E36/4S M3 Limousine Serie 1994 - 1998 E36/5 3er compact Serie - E36/5S M3 compact Prototyp 1981 - 1982 E36/6 3er compact (Fünftürer) Prototyp 1996 - 2002 E36/7 Z3 roadster Serie 1997 - E36/7S M roadster Serie 1998 - 2002 E36/8 Z3 Coupé Serie 1998 - E36/8S M coupé Serie 1996 - 1996 E36/4Cab Baur-Topcabriolet TC4 Serie 1981 - 1981 E37 Vorentwicklung Elektrofahrzeug Prototyp 1994 - 2001 E38 7er Limousine Serie 1994 - 2001 E38/2 7er Langversion Serie 1998 - 2001 E38/3 7er Protection Serie 1999 - 2001 E38/L7 L7 Serie 1995 - 2003 E39 5er - E34 Nachfolger Serie 1998 - 2003 E39S M5 Limousine Serie 1997 - 2004 E39/2 5er touring Serie - E39/2S M5 touring Prototyp - E39/3 6er Coupé auf 5er-Basis Prototyp - E39/4 6er Cabriolet auf 5er-Basis Prototyp - E40 3er (K-)Nachfolger (Projekt) Prototyp - E42 kleiner 3er mit Frontantrieb Prototyp - E44 Van-Projekt Prototyp 1999 - 2005 E46/2 3er Coupé Serie 2000 - E46/2S Sechszylinder M3-Coupé Serie 2000 - E46/2C 3er Cabriolet Serie 2001 - E46/2CS Sechszylinder M3-Cabriolet Serie 1999 - E46/3 3er touring Serie 1998 - E46/4 3er Limousine Serie 2001 - 2008 E46/5 3er compact (Dreitürer) Serie 2002 - 2002 E46/5-S Z2 Coupé Zeichnung - E48 Frontantrieb-3er, kleiner Prototyp Rover - E49 Frontantrieb-3er, größer Prototyp Rover - E50 Nachfolger für Mini - Prototyp Rover - E51 V12-Coupé gestoppt 1999 - 2003 E52 Z8 roadster Serie 1999 - E53 X5 - SAV Geländewagen Serie 2000 - 2000 E53S X5 LMR mit McLaren-Motor Prototyp 2000 - 2000 E55 verlängerter X5 Prototyp 2006 - E56 Frontantriebs-Plattform auch für BMW Prototyp - E59 6er Coupé Prototyp - E59/2 6er Cabriolet Prototyp 2003 - E60 5er Limousine Serie 2004 - E61 5er touring Serie 2004 - E63 6er Coupé als 635/645 Ci Serie 2004 - E64 6er Cabriolet Serie 2001 - E65 7er Serie 2001 - E66 7er Langversion Serie 2001 - E67 7er Protection Serie 2005 - E68 7er mit Wasserstoff-Antrieb Serie 2006 - E70 X5 Serie 2008 - E71 X6 Serie 2008 - E72 X6 Hybrid Serie 2007 - E81 1er Dreitürer - Form wie E87 Serie 2007 - E82 1er Coupé - Zweitürer / auch M-Version Serie 2006 - E82/2 Z2 Serie 2003 - E83 X3 - Sports Activity Vehicle Serie 2009 - E84 X1 SAV Serie 2002 - E85 Z4 Roadster und Z4 M Roadster Serie 2006 - E86 Z4 Coupé und Z4 M Coupé Serie 2004 - E87 1er Sports Tourer / Sports Hatch / Fünftürer Serie 2008 - E88 1er Cabriolet Serie 2009 - E89 Nachfolger des Z4 roadster Serie 2005 - E90 3er Limousine Serie 2005 - E91 3er Touring Serie 2006 - E92 3er Coupé Serie 2007 - E93 3er Cabrio Serie - AST Advanced Sports Tourer (AST) Serie - E94 4er Compact Zeichnung 2005 - E99 V Reihe Serie
Gjest Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Kan vel nevnes at de siste 30 årene har vel Bmw endret karosseriet med 7års mellomrom? stemmer ikke det?
316 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Hva mener du? For eks at E30 kom i 83, og at E36 kom i 90?
huldra66 Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Er bare en karosseri-kode. Er ikke noe bestemt mønster såvidt jeg veit, er bare slik det er. Av 5-seriene så har vi E12, E28, E34, E39, E60/E61 og F10/F11. Så fort E var brukt opp gikk man over på F. De lagde en serie (f.eks E30). Tenkte ut, lagde modell osv til produksjon. Når de var ferdige med den begynte de på neste, som da ble E31 8-serie. Hvorfor de ikke har E33 osv vet jeg ikke. Ble vel et mislykket konsept eller noe. Vist er det en E33 på lista , uten att jeg noen gang har sett denne Som du sier misslykket kansje , men ivertfall en prototype 1987 - 1980 E33 Elektro-E21 Prototyp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå