Gå til innhold

Vår nye Alpinhvite BMW F11 M-sport! Senkesett side 10!


M3cabriolet
 Share

Anbefalte innlegg

For en nydelig bil, og ikke minst herlig fargevalg :D Går en F10 Alpinhvit M-Sport her i byen, og den er bare så fet!

Har kjørt både 523iA og 520dA, og det er virkelig noen herlige biler! :D

Sammenliknet med E90 synes jeg 20d(163hk) motoren virket utrolig godt støyisolert i denne bilen. Såvidt man hørte den 4 syl.dieselen under panseret, selv under pådrag. I mine øyne er det veldig positivt. 4. sylindrede dieselmotorer er jo ikke akkurat kjent for å gi fra seg den vakreste motorlyden..hehe :P

Kos deg med denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elsker det nye designet på 5ern. Jeg valgte Karbonsort og stor koser meg hverdag jeg setter meg inni den. Hvor lang har din gått nå? :)

vurderte sterkt karbonsort jeg og. synes den er en perle med den fargen, men fruen ville ha hvit bmw, og jeg angrer ikke et sekund på det! er forsåvidt enig med selgeren på BMW og, han sa at de fleste med M-pakke vil bli bestillt i karbonsort, og at den hvite derfor vil stikke seg litt ut av mengden. 8)

vår har rullet 1600km nå. hva med din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Jeg vil ikke ha den fæle panorama-saken! :wink:

Gratulerer med en skikkelig fin bil... BMW har virkelig skutt en innertier med F10/F11. Har jeg forstått dette riktig at man ikke kan få et alminnelig soltak med/uten glass lenger? Jeg prøvekjørte en E91 som hadde panoramatak for en tid tilbake og støynivået over 90 Km/t var for min del helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det nye designet på 5ern. Jeg valgte Karbonsort og stor koser meg hverdag jeg setter meg inni den. Hvor lang har din gått nå? :)

vurderte sterkt karbonsort jeg og. synes den er en perle med den fargen, men fruen ville ha hvit bmw, og jeg angrer ikke et sekund på det! er forsåvidt enig med selgeren på BMW og, han sa at de fleste med M-pakke vil bli bestillt i karbonsort, og at den hvite derfor vil stikke seg litt ut av mengden. 8)

vår har rullet 1600km nå. hva med din?

Vurdert også hvit, men på de forrige hadde jeg dyphavsblå og safirsort. Karbonsort er en kombo av de 2. Min har rulla ca 1100km. Fikk den for litt over 2 uker siden. Gleder meg til den passerer 2000km. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleiebransjen fraråder sterkt hvit, da denne fargen blir utrolig fort stygg (merker av asfaltpartikler etc). Dette skal visst være vanskelig å få bort, eller rettere sagt; det går aldri bort. Etter å ha hørt disse rådene har jeg sitt litt på et par år gamle hvite biler, og det stemmer at de er utrolig stygge i lakken nede ved kanalene og litt opp på dørene... :? Men for all del, tøff farge er det jo uansett og ikke minst er den "gratis"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Jeg vil ikke ha den fæle panorama-saken! :wink:

Gratulerer med en skikkelig fin bil... BMW har virkelig skutt en innertier med F10/F11. Har jeg forstått dette riktig at man ikke kan få et alminnelig soltak med/uten glass lenger? Jeg prøvekjørte en E91 som hadde panoramatak for en tid tilbake og støynivået over 90 Km/t var for min del helt uakseptabelt.

Gratulerer med lekker ny 5 serie!

F11 er en usedvanlig lekker bil, og tror jeg, har fått tilbake litt av den tidløse elegansen vi kjenner ifra E39.

Kvaliteten virker også til å ha kommet seg ifra E6*, noe jeg syns var lit halvhjertet ifra gamle E39.

Fargevalget er spennende - tøft gjort, jeg liker den absolutt, tror imidlertid at jeg ville feiget ut selv, men F11 kler denne fargen definitivt!

Gleder meg til å ta en tur til Bilsalongen å prøve denne og F25 og nye X1 også, mye flott ifra BMW om dagen, morsomt å være entusiast, mon tro om det hadde vært ennå morsommere å vært entusiast med muligheten for å kjøpe seg en slik en hehe.

:mrgreen:

Igjen, gratulerer med ny lekker bil!

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleiebransjen fraråder sterkt hvit, da denne fargen blir utrolig fort stygg (merker av asfaltpartikler etc). Dette skal visst være vanskelig å få bort, eller rettere sagt; det går aldri bort. Etter å ha hørt disse rådene har jeg sitt litt på et par år gamle hvite biler, og det stemmer at de er utrolig stygge i lakken nede ved kanalene og litt opp på dørene... :? Men for all del, tøff farge er det jo uansett og ikke minst er den "gratis"! :)

Hmm, det er ikke noe værre å fjerne asfaltpartikler og fastbrent bremsestøv fra hvit bil enn andre lakker.

forskjellen er at det synes bedre på en hvit bil, men er det ikke skader igjennom lakken så er det ikke noe problem å få det bort.

det samme gjelder andre farger.

i dag er det brukt samme teknologi på "tette" farger som på metallic og pearls. men på eldre biler var det ikke det, og da er jeg enig med deg, da var det fort litt værre. de ble lett matte, og urenheter satte seg dypt i fargen.

dette var gjenganger for alle akryllakker som bl.a. rød, hvit, gul osv.

nye biler (av kurante merker) har som oftest også klarlakk uansett farge, så vedlikeholdet blir det samme som på alle de andre. :wink:

Grattis med utrolig feit bil:) vil ha:D nydelig farge.

takker og bukker! :D

.....Jeg vil ikke ha den fæle panorama-saken! :wink:

Gratulerer med en skikkelig fin bil... BMW har virkelig skutt en innertier med F10/F11. Har jeg forstått dette riktig at man ikke kan få et alminnelig soltak med/uten glass lenger? Jeg prøvekjørte en E91 som hadde panoramatak for en tid tilbake og støynivået over 90 Km/t var for min del helt uakseptabelt.

takk for det! jeg tror ikke det leveres lenger nei, er vel enten panorama eller hel-tak som jeg har. jeg ser ingen fordeler som gjør at jeg vil gå for panorama-tak. men klart, smaken er som baken. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

.....Jeg vil ikke ha den fæle panorama-saken! :wink:

Gratulerer med en skikkelig fin bil... BMW har virkelig skutt en innertier med F10/F11. Har jeg forstått dette riktig at man ikke kan få et alminnelig soltak med/uten glass lenger? Jeg prøvekjørte en E91 som hadde panoramatak for en tid tilbake og støynivået over 90 Km/t var for min del helt uakseptabelt.

Støy?? Har hatt panorama på alle mine, vel å merke har jeg ikke hatt E91. Har også kjørt andre uten panorama og er ikke i tvil; panorama er et must! Og kjenner ikke til støy! Men du jo kunne prøvd å lukke luka igjen, da forsvinner støyen :D Er jo uansett personlig hva man liker, men vil påstå at de fleste som ikke velger panorama på helt ny bil gjør det pga prisen. Men at de sier det er pga støy og andre ting er noe helt annet... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Jeg vil ikke ha den fæle panorama-saken! :wink:

Gratulerer med en skikkelig fin bil... BMW har virkelig skutt en innertier med F10/F11. Har jeg forstått dette riktig at man ikke kan få et alminnelig soltak med/uten glass lenger? Jeg prøvekjørte en E91 som hadde panoramatak for en tid tilbake og støynivået over 90 Km/t var for min del helt uakseptabelt.

Støy?? Har hatt panorama på alle mine, vel å merke har jeg ikke hatt E91. Har også kjørt andre uten panorama og er ikke i tvil; panorama er et must! Og kjenner ikke til støy! Men du jo kunne prøvd å lukke luka igjen, da forsvinner støyen :D Er jo uansett personlig hva man liker, men vil påstå at de fleste som ikke velger panorama på helt ny bil gjør det pga prisen. Men at de sier det er pga støy og andre ting er noe helt annet... 8)

jeg vil ikke uttale meg om støy-nivået på biler med/uten panorama,for jeg har ikke prøvd 5'er med det noen gang. men for min del velger jeg det bort fordi jeg ikke liker utseendet av det eller i det hele tatt hele konseptet. prisen spilte ingen rolle for min del ihvertfall, men jeg kan ikke svare for alle.

jeg har forståelse for at enkelte vil ha panorama, men det er som jeg har sagt tidligere her, smaken er som baken. :wink:

vi valgte bort både panoramaen og navi-pro som tildels virker som er et "must" på 5'ere, men panoramaen droppet vi av overstående grunn, og navien fordi vi hadde navi pro i e61'n og den brukte vi hele 2 ganger! :shock: da ser jeg ikke vitsen.

det er også flere som tror at vi valgte alpinhvit pga prisen, men på F10 og F11 leveres ikke perlemor/metallic hvit enda, så da ble det alpinhvit. :wink: men jeg ville tro at om det var prisen det skulle stå på så hadde man heller valgt en velutstyrt 3'er.

vi valgte et utstyrsoppsett etter hva vi selv ønsket og ikke hva "alle andre" synes man må ha, og vi er selv meget fornøyd med det utstyret som er valgt, og savner ingenting. :D de 6-7% ekstra for panorama, NaviPro, metallic hadde ikke betydd noe i den store sammenhengen på en sånn bil, men jeg kjøper da ikke utstyr jeg ikke vil ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg hva gjelder utstyr, men kjøper jo bilen med det man vill ha og ikke det andre mener man bør ha......

må si det var drit tøft med alpinahvit stasjonsvogn med M-pakke

ser du også har hifi system professional, er det lagrings muligheter for musikk eller må man ha navigasjon for å få det?

jeg har navigasjon professional med harddisk, ble fortalt at det var nødvendig for å få lagret musikk i bilen....

ellers har det vært en del små tøys med bilen min, webasto er ombygd, dørlås med elektronikk er bytta på ei dør (har softclose), nå har batteriet streika, får satt inn nytt neste fredag.... og var en del styr for å få iPhone med iTunes til å fungere med idriven.

men jeg synes den nye 5 serien er en fantastisk behagelig bil, er meget godt fornøyd med den :-)

jeg fikk min chippa hos forhandleren jeg kjøpte den av da den hadde gått 5000km, drivstoff forbruket ble akkurat det samme, ikke noe å spare, men den går jo så billig fra før så det har ingenting å si. målte den fra namsos til elverum og den gikk på 0,49 nedover og 0,52 på hjemturen. ca 0,65 på småkjøring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...