E-39 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 I og med at jeg er Bmw eier igjen,så ser jeg jo automatisk bort på andre Bmw`er som etterlater seg mengder av eksosrøyk. Når motor er kald og opp til normal driftstemperatur,så kommer det mye eksosrøyk. Hva kommer det av egentlig? Er det kondens,eller er det at de får mere drivstoff på kald motor som igjen resulterer til mye synlig røyk i kulda?
Otis Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jeg vil tro det er kondens i eksosanlegget og at det er veldig kaldt ute. Slettes ikke sikkert at det er korrekt. Men jeg synes min ryker mindre etter at jeg har "blåst" den ren med litt turtall, for så å gå tilbake til det samme igjen etter litt rolig kjøring igjen.
Robin L Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 ryker voldsomt av 7ern min iaffal. gjorde det med den forrige også... blir kvalm av å stå bak den. skal ikke stå der så lenge før det setter seg lukt i klærne iaffa derfor jeg har den, miljøbil samme på e34n og igrunn, min ikke like ille. halve motoren dog..
Kvasi Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Syns i grunn ikke at min ryker så mye i forhold til de andre når jeg står i kø feks. Men joda, det skulle vel bare mangle at det ryker av den når det er mulig å bruke såå mye bensin som den kan..
sladjan Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Har tenkt på det samme i dag. min også ryker en del og la merke til andre bmwer i trafikken at de ryker mer enn andre biler hehehe
Olav_64 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Se på kondensskyene bak et vogntog som drar på i kulda. Mye O2 inn betyr mye CO2 og vanndamp ut. Jeg kan produsere imponerende skyer med halvvarm motor i 10 minusgrader... Med begge bilene.
StraightSix Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 La merke til dette selv for ikke så lenge siden, måtte bak og se at alt var som det skulle
e3978 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Merkelig... Stod i fergekø for et par timer siden ved siden av en passat, og jeg la merke til at de kikket litt bort på bilen min...tror de syntes at den "oste" litt... Jeg lo bare for meg selv og tråkket inn gassen
Tom K Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 La merke til dette i går jeg også, 10- gjør at det ryker litt ekstra, men dette kan selvfølgelig også ha noe med eksostempen å gjøre
DanielMK Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 -10 ? er dere pingler? -37 her på det verste, igår var det -22 . Og dieselpurka mi ryker som bare det på kaldt motor Er noe med BMW ja .. hmmm
Alpejohn Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Tror ikke dette er et BMW fenomen, ikke ut i fra hva jeg har sett vertfall.. Alle biler ryker jo mer når det er kaldt, og har sett mange mange andre biler som ryker mye.. Så etter min mening er dette et fenomen som berører alle, selv om noen kanskje ryker mer, men tror ikke dette har noe direkte link til Bmw
Ripper87 Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 ryker voldsomt av 7ern min iaffal. gjorde det med den forrige også... blir kvalm av å stå bak den. skal ikke stå der så lenge før det setter seg lukt i klærne iaffa derfor jeg har den, miljøbil samme på e34n og igrunn, min ikke like ille. halve motoren dog.. må jo ikke stå bak bilen da, født i går eller:P ja ryker mye av disse er nesten flaut når en ska ut på storveien med kald motor serjo ut som noe er galt med bilen. hadde en 525i e34 herjebil i fjord det røyk ganke got i -30 å masse tyn på kald motor
tonyku Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Jeg blei faktisk tuta på i ett lyskryss da jeg rusa motoren litt. Kansje ikke så rart når det så ut som jeg hadde dampmotor. Og det er pga kondens ;p hjelper å blåse an litt rein av å til var 21 minus da ^^
E-39 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 Jeg blei faktisk tuta på i ett lyskryss da jeg rusa motoren litt. Kansje ikke så rart når det så ut som jeg hadde dampmotor. Og det har kondens ;p hjelper å blåse an litt rein av å til var 21 minus da ^^
Trond H. Olsen Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Min slutter å røyke ganske fort. I forhold til bensinbiler ihvertfall. Når motortempen oppnår en 30-40 grader så er det slutt på røyken. Dvs tomgang i 5min og kjøre opp en bakke på 500m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå