Gå til innhold

Mye eksos røyk fra kalde Bmw motorer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at jeg er Bmw eier igjen,så ser jeg jo automatisk bort på andre Bmw`er som

etterlater seg mengder av eksosrøyk. Når motor er kald og opp til normal driftstemperatur,så kommer det mye eksosrøyk.

Hva kommer det av egentlig?

Er det kondens,eller er det at de får mere drivstoff på kald motor som igjen

resulterer til mye synlig røyk i kulda?

Skrevet

Jeg vil tro det er kondens i eksosanlegget og at det er veldig kaldt ute.

Slettes ikke sikkert at det er korrekt.

Men jeg synes min ryker mindre etter at jeg har "blåst" den ren med litt turtall, for så å gå tilbake til det samme igjen etter litt rolig kjøring igjen.

Skrevet

ryker voldsomt av 7ern min iaffal. gjorde det med den forrige også... blir kvalm av å stå bak den. skal ikke stå der så lenge før det setter seg lukt i klærne iaffa :P derfor jeg har den, miljøbil :twisted::P

samme på e34n og igrunn, min ikke like ille. halve motoren dog..

Skrevet

Syns i grunn ikke at min ryker så mye i forhold til de andre når jeg står i kø feks.

Men joda, det skulle vel bare mangle at det ryker av den når det er mulig å bruke såå mye bensin som den kan.. :P

Skrevet

Se på kondensskyene bak et vogntog som drar på i kulda. Mye O2 inn betyr mye CO2 og vanndamp ut. Jeg kan produsere imponerende skyer med halvvarm motor i 10 minusgrader... Med begge bilene.

Skrevet

Merkelig... :roll:

Stod i fergekø for et par timer siden ved siden av en passat, og jeg la merke til at de kikket litt bort på bilen min...tror de syntes at den "oste" litt...

Jeg lo bare for meg selv og tråkket inn gassen :lol:

Skrevet

La merke til dette i går jeg også, 10- gjør at det ryker litt ekstra, men dette kan selvfølgelig også ha noe med eksostempen å gjøre

Skrevet

Tror ikke dette er et BMW fenomen, ikke ut i fra hva jeg har sett vertfall..

Alle biler ryker jo mer når det er kaldt, og har sett mange mange andre biler som ryker mye..

Så etter min mening er dette et fenomen som berører alle, selv om noen kanskje ryker mer, men tror ikke dette har noe direkte link til Bmw :)

Skrevet
ryker voldsomt av 7ern min iaffal. gjorde det med den forrige også... blir kvalm av å stå bak den. skal ikke stå der så lenge før det setter seg lukt i klærne iaffa :P derfor jeg har den, miljøbil :twisted::P

samme på e34n og igrunn, min ikke like ille. halve motoren dog..

må jo ikke stå bak bilen da, født i går eller:P

ja ryker mye av disse er nesten flaut når en ska ut på storveien med kald motor serjo ut som noe er galt med bilen.

hadde en 525i e34 herjebil i fjord det røyk ganke got i -30 å masse tyn på kald motor

Skrevet

Jeg blei faktisk tuta på i ett lyskryss da jeg rusa motoren litt. Kansje ikke så rart når det så ut som jeg hadde dampmotor. Og det er pga kondens ;p hjelper å blåse an litt rein av å til :P var 21 minus da ^^

Skrevet
Jeg blei faktisk tuta på i ett lyskryss da jeg rusa motoren litt. Kansje ikke så rart når det så ut som jeg hadde dampmotor. Og det har kondens ;p hjelper å blåse an litt rein av å til :P var 21 minus da ^^

:applause:

Skrevet

Min slutter å røyke ganske fort.

I forhold til bensinbiler ihvertfall.

Når motortempen oppnår en 30-40 grader så er det slutt på røyken.

Dvs tomgang i 5min og kjøre opp en bakke på 500m.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...