Gå til innhold

Min nye 116i M-sport


LiveFree
 Share

Anbefalte innlegg

En fin bil ja... :)

Erebus: De senere årsmodellene av E87 116i har faktisk en toliter motor. Det er i utgangspunktet den samme 1995 cm3 store rekkefireren som de andre modellene har og det merkes på dreiemomentet som er hyggelige 185 Nm mellom 3000 og 4250 rpm. Antall hestekrefter er 122... altså det samme som 1,6 literen i de tidligere modellårene. Akkurat denne modellen er en godt bevart hemmelighet som er mye bedre enn modellbetegnelsen tilsier at den er. Elastisiteten 80-120 km/t i 4-gear ligger f.eks kun 0,2 sekunder etter søstermodellen 118i med 143 HK... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En fin bil ja... :)

Erebus: De senere årsmodellene av E87 116i har faktisk en toliter motor. Det er i utgangspunktet den samme 1995 cm3 store rekkefireren som de andre modellene har og det merkes på dreiemomentet som er hyggelige 185 Nm mellom 3000 og 4250 rpm. Antall hestekrefter er 122... altså det samme som 1,6 literen i de tidligere modellårene. Akkurat denne modellen er en godt bevart hemmelighet som er mye bedre enn modellbetegnelsen tilsier at den er. Elastisiteten 80-120 km/t i 4-gear ligger f.eks kun 0,2 sekunder etter søstermodellen 118i med 143 HK... :)

Stemmer det ja! Min er dessverre før faceliften, før den nye motoren kom, så jeg har bare ca 115hk. Faceliften med 122hk motoren er fra 2008 og oppover (om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare si at dette så veldig harry ut for min del! hvorfor i all verden valgte du å lakkere felgene dine røde? hadde du hatt en sort bil kunne jeg kanskje ha skjønt det!

men godt det er ulike meninger om saken! er du fornøyd er det det som er viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder fra i dag i dagslys og nyvasket

32hvl9bvo6by8zxwi6pp.jpg

va5o8bgh3k5ctkwcy4ye.jpg

Dette ble.. Interessant

Skal ikke selge M-sport 18" da?

Felgene er nok ikke til salgs dessverre, med mindre det kommer et fantastisk tilbud! :P

Dette var jo tøøft Hva med å lakkere kanten på nyrene i matt svart istedenfor chrome?

Tror ikke jeg kommer til å lakkere kanten med det første hvertfall. Kan jo også bli ganske bra det også, må se det an litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags innpress er det foran og bak?

Det husker jeg ikke helt i farten, men skal ta av felgene til torsdag, så kan sjekke dette opp da. Mener det skal være rundt 37-47 en plass... Men skal sjekke opp til torsdag!

Fant du noe ut av dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du bare senke den :)

Driver å sjekker ut senk, men med 8,5" og ET35 vil det subbe, så tenkte å prøve med senkeskåler først... Da skal den bli noe lavere foran..

Hva med diffusor i samme farge som nye og felgene? tror det hadde vært kult.

Tror det kan bli litt for rånete.. Kan teste ut litt ved å redigere på pcn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...