///Magnusrc Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Ordla meg kanskje litt feil da jeg mener at et tema om å bry seg om bil ikke er tullete, men at i "tulletråden" dukker det opp både seriøse og useriøse temaer som diskuteres osv Ja, det er uutrolig mange møkkete biler ute på veiene å se nå i denne årsperioden, men for alt man veit kan en en ekstremt møkkete bil du observerer nylig være vasket grundig og muligens vokset ? Vi har alle forskjellige meninger, og jeg sier ikke at du tar feil. Men det jeg vil frem til er at man ikke kan se så veldig godt hvem som bryr seg eller ei i denne årsperioden Ser ut som at kommende lørdag blir en bra vaske dag! Lav tempratur på sør- og østlandet
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Ja, det er uutrolig mange møkkete biler ute på veiene å se nå i denne årsperioden, men for alt man veit kan en en ekstremt møkkete bil du observerer nylig være vasket grundig og muligens vokset ? Jeg er helt uenig. En bil blir ikke supermøkkete av å kjøre fra vaskehallen og hjem. Ikke over hele bilen. Ordla meg kanskje litt feil da jeg mener at et tema om å bry seg om bil ikke er tullete, men at i "tulletråden" dukker det opp både seriøse og useriøse temaer som diskuteres osv Det du nevner her er alt for riktig, og totalt latterlig. Hvis tulle-innlegg skal i tulletråden, får seriøse innlegg holde seg unna. Det skulle derimot vært et tulleforum, og ikke bare 1 tråd dedikert til dette. Ser ut som at kommende lørdag blir en bra vaske dag! Lav tempratur på sør- og østlandet En bra vaskedag er hvilken som helst dag der bilen er møkkete. Kan også nevne at jeg leste et eller annet sted at en ren bil bruker mindre bensin enn en møkkete bil. Vet ikke om det stemmer, men jeg lever i trua.
///Magnusrc Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Nevnte ikke noe om hvor mye den "nylige" vaska bilen hadde kjørt Men dette blir for tullete beklager.........
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Nevnte ikke noe om hvor mye den "nylige" vaska bilen hadde kjørt Men dette blir for tullete beklager......... Tullete? Hadde bilen nylig vært vasket hadde den vært ren, ikke møkkete.
Hansh Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Ja, det er uutrolig mange møkkete biler ute på veiene å se nå i denne årsperioden, men for alt man veit kan en en ekstremt møkkete bil du observerer nylig være vasket grundig og muligens vokset ? Jeg er helt uenig. En bil blir ikke supermøkkete av å kjøre fra vaskehallen og hjem. Ikke over hele bilen. Ordla meg kanskje litt feil da jeg mener at et tema om å bry seg om bil ikke er tullete, men at i "tulletråden" dukker det opp både seriøse og useriøse temaer som diskuteres osv Det du nevner her er alt for riktig, og totalt latterlig. Hvis tulle-innlegg skal i tulletråden, får seriøse innlegg holde seg unna. Det skulle derimot vært et tulleforum, og ikke bare 1 tråd dedikert til dette. Ser ut som at kommende lørdag blir en bra vaske dag! Lav tempratur på sør- og østlandet En bra vaskedag er hvilken som helst dag der bilen er møkkete. Kan også nevne at jeg leste et eller annet sted at en ren bil bruker mindre bensin enn en møkkete bil. Vet ikke om det stemmer, men jeg lever i trua. Det stemmer nok at forbruket går litt ned siden en glatt overflate gir lavere luftmotstand, men hva koster det deg i tid og penger å gnikke og gnure til alle døgnets tider?
Stoppie_Master Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 69kr på shell for en børsteløs vask som ikke tar mange minuttene burde være en god invistering. Du får vell som sakt her, litt mindre luftmotstand. Renere klær når du går ut av inn av bilen. Bilens tilstand blir bedre ivaretatt. osv...
Mikael-B Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Og så tørker du med papir etterpå? Word.. Kjenner jeg får frysninger nedover ryggen av alle vaskerutinene til folk; svampe, tørke med papir, "poleringsvask" osv.
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel. Jævla idiot kommentar! Hvis du synes tråden er så unødvendig så la nå for helvete være å svare i den da! Nek! Til saken: Jeg er blandt dem som hater å ha møkkete bil, min bil prøver jeg å holde skinnende ren til en vær tid! Når det er så kaldt som det har vært her i det siste(fra -5 og nedover) så er veiene stort sett tørre og fine så da holder det med å vaske kun en gang i uka! Forøvrig så vasker jeg bilen uansett hvor kaldt det er, jeg står i oppvarmet vaskehall og tørker bilen nøye før jeg kjører den hjem i varm garasje hvor den kan stå kose seg over natta! Min bil kommer heller aldri i nærheten av en vaskeautomat, selv børsteløs! Det er rene skjære voldtekten av lakken Jeg tror at folk flest med Passat, V70 og diverse familiesuver gir pokker i å vaske bilene om vintern, blir jo møkkete med en gang tenker de vel!
Stoppie_Master Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Odd-M Nei nei nei, jeg er lat, går inn og flørter med dama i kassa mens jeg tar noe nystekt som blir laga på natta med en kopp kaffe Hvis jeg bruker papir så er det kun inne i dørstokkene, slik at jeg får med meg den verste skitten der. Mens jeg står inn og drikker kaffe, så står bilen inne og tørker. Mens jeg desperat legger aksjer hos ho i kassa Skjønner poenget ditt, men synes det bare er greit å skylle av det verste...
Stoppie_Master Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Fredrik 90. Hvorfor ikke børsteløs engang?
tonyku Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Fredrik 90.Hvorfor ikke børsteløs engang? Ja viss du er så heldig at den børsteløse faktisk funker som den skal. 90% av gangene jeg har prøvd så har det vært en dyse som har vært tett, å da blir det jo en møkkete stripe over hele bilen Men pleier som regel å få vasken til halv pris. Skulle jo bare mangle da halve bilen fortsatt er møkkete
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Jeg voldtar lakken min hver gang jeg vasker den.. Skumbørste er en fin ting! (Egentlig ikke, men lakken er ripete fra før..) Men til sommeren! Da må det gjøres noe med, og da er det NULL mere skumbørste.. Da blir det statoil storo midt på natta med washmit og bøtte.. (Fylt opp av stasjonens vaskedings selvfølgelig. Og de kan jo bare prøve seg på å hive meg vekk.. Den maskina har en stopp knapp, den kommer til å bli brukt flittig hver gang det er kø (For å stoppe nedtellingen av sekunder man har igjen å bruke høytrykkspyleren) Og så tørker du med papir etterpå? Jeg benytter hvertfall en meguiars magnet dryer ting..
Kjennern Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 For de som er så glade i å vaske biler så kan jeg stille min til disp..
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 For de som er så glade i å vaske biler så kan jeg stille min til disp.. Hva betaler du for det? ;P (arb + materiell)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå