Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjipern.. Skulle pella glassene ut av lyktene først og tatt bare de, men nå er det jo for sent.. :/

Når man finner billige lykter til 2002 på ebay må vel du finne til din også?

Måtte jo bare prøve... ;)

Du må nok fölge vaskeanvisning neste gang . også ser jeg at de bör ikke legges i törketrommel !!! :)

Vaskelappen var jo vekk, typisk nok. Er jo bare å gjøre som vanlig da, just give it a try.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag skulle på en måte være litt effektiv, noe den alldeles ikke ble. Typisk nok, men det er jo kjekt med besøk selvsagt. Sosial omgang er jo en nødvendighet det også...

Men før det dukket opp allslags besøk i garasjen, fikk jeg montert på fangeren bak. Den står nå på plass, men justert inn så har den nå en høydeforskjell på en millimeter. Høres lite ut, men for meg så stinker det. Det er pga at det ser (les:visuellt) værre ut enn det er. På bildene jeg har tatt så ser det iallefall helt forferdelig ut. Men det er ikke såååå galt faktisk, men jeg skal bøye og tøye litt for å få det enda bedre. Så langt kom jeg ikke før det kom besøk. I tillegg så tror jeg faktisk at passformen på de nye støtfangerhjørnene gjerne ikke er heeelt årets, selv om det er orginalt BMW. Og det er ikke sjenerende egentlig, bare en detalj som irriterer meg litt - er nok gjerne en tilvenningssak. Andre hadde gjerne verken brydd seg eller lagt merke til det.

Må desverre advare dere om at de 3 bildene av fangeren ble av grusom kvalitet, samt at resultatet ser dårlig ut. Dårligere enn det faktisk er..

IMG_0204.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0206.jpg

Begynte å klargjøre montering av takluka, og der var det faktisk endel å ta tak i. Litt overflaterust og ruste skruer. Så det må jo tas før montering av glasstakluka.

Her er et bilde som viser forskjellen ved montering av glassluke kontra stål, låseskinnene til glassluka har utsparinger.

IMG_0207.jpg

Spoileren til ståltakluka må desverre bort. Damn... Det kommer jo en plastkassett som dekker hele "hullet". Erstattes med en enkel klemlist, som er avbildet.

IMG_0208.jpg

Plastkassetten, faktisk uten sprikker eller skader. Helt utrolig!! De har jo for vane å ta kvelden.

IMG_0213.jpg

Glassluka:

IMG_0209.jpg

Glideskinnene er de samme på både stål og glass.

IMG_0210.jpg

Rusten skrue ja....

IMG_0212.jpg

Som selvsagt må borres ut..... Grrr....

IMG_0214.jpg

Holder/glider, klar for smørning:

IMG_0217.jpg

Litt rust som må stæsjes opp litt:

IMG_0216.jpg

Sammigun hadde med seg noen lykter som jeg håper kan være brukende... Det er lov å håpe... ;)

IMG_0215.jpg

Det var desverre det hele, men skal prøve å få noen timer i garasjen i morgen - etter at vi har hatt oss en liten krabbe/rekeaften på byen i morgen kveld.... Må jo feire litt at jeg har bursdag på lørdag - og besøk "langveisfra" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg skål og gratulerer med dagen. ( jeg har bursdag i dag, hehe. )

Grattis!

Får vel gratulere til guttene.

Når det gjelder frontlyktene, så har du jo en grei unskyldning til og lage deg amerikansk front nå. "Hint hint"

Jotakk... :)

Ang den amerikanske fronten.....

Tror det evnt får bli ved neste korsvei... Grillene ligger til lakk, og ikke har jeg sorte lykter heller. Men kanskje sesong 2 heller?

Sagt det før sier det igjen... Syyyykt :)

Hehe, begynner å dra seg til nå...

Sammigun var nå her og inspiserte interiøret i går, Alpina-fantast på sin hals som han også er - og det virket nå som at han var fornøyd med det han såg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, somvanlig, utfyllende og dokumentert;)

Derimot, vet du hva som plager meg mer enn den høyde forskjellen til fanger, som du nevnte? Hvordan mtech-hjulbuelistene møter fangeren:/ har du ei plan for det, eller skal det være sånn?

Edit: kan være bildet som gjør det, og at det ser bedre ut live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trålt meg gjennom alle sidene i denne tråden å det tok sin til ( tre dager) å må si at jeg utrolig imponert over din pågangsvilje, hadde det oljetrykksproblemet som du hadde sjedd med meg hadde jeg nok brent hele driten, så jeg bukker i støver å sier gratulerer med dagen ;) utrolig flott bil du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...