Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

synd dem er så forba*** opptatt av vektene på alle bygg.

ang vesker, så fikk jeg beskjed om at bensintank, spylerveske og kjøleveske skulle være full.

oljemengden skulle være på max.

Derfor man henger opp flottøren i bensintanken bla. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er godkjent som 520. Men vektene er fortsatt som 518i.

Nå har jeg en på jobben som driver mye med audi. Der man også har drevet mye med slanking av ombygg. Og som han sier er dem raske med og ta deg inn til vektkontroll når det står anmerkning i vognkortet, ved utekontroll. Og da får du fort en lite brukanes bil hvis du har tenkt og sette tilbake de riktige delene etter godkjenning.

Må da være både mindre pengebruk og arbeide og bare få takk i en 525-535 og bolte alt over på "trenger jo bare og lakere selve skallet". En og begynne med og demontere/montere, kjøpe inn lettere deler++ på den du har.

Og etterpå har du en bil som kan brukes som 5seter på vanlig måte. :wink:

Det du også kan gjøre er og få tak i et rustent 525-535 karosseri, og søke om karosseri bytte på det og bruke 518 karosseriet ditt som donor. Da får du vektene til det nye, og slipper lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er og få tak i et rustent 525-535 karosseri, og søke om karosseri bytte på det og bruke 518 karosseriet ditt som donor. Da får du vektene til det nye, og slipper lakk.

Synes ikke det hørtes så dumt ut. Såfremt det lar seg gjøre uten noe tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var dårlig nytt Ivar :( håper virkelig D går iorden til slutt for deg :)

Men vil du ikke få problemer senere om du får den godkjent lettere? Bilen blir jo for tung når du setter på alt utstyret igjen og da kjører du jo egentlig "ulovlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er og få tak i et rustent 525-535 karosseri, og søke om karosseri bytte på det og bruke 518 karosseriet ditt som donor. Da får du vektene til det nye, og slipper lakk.

Synes ikke det hørtes så dumt ut. Såfremt det lar seg gjøre uten noe tull?

Jeg er ganske sikker på at det er slutt på dette også, dessverre.

Tror det skal mye til før man får karosseribytte, særlig inklusive vektendringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er og få tak i et rustent 525-535 karosseri, og søke om karosseri bytte på det og bruke 518 karosseriet ditt som donor. Da får du vektene til det nye, og slipper lakk.

Man får vel ikke karosseribytte pga rust... og er vel 525-535karossen som man søker bytte på som må være donor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig synd.Men jeg tror nok dette går veien ,du har nok en plan på dette tenker jeg :) .

Jeg tror aldri jeg har vært så mye inne på Bimmers som igår kveld.Men som sagt,jeg vet dette ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er og få tak i et rustent 525-535 karosseri, og søke om karosseri bytte på det og bruke 518 karosseriet ditt som donor. Da får du vektene til det nye, og slipper lakk.

Synes ikke det hørtes så dumt ut. Såfremt det lar seg gjøre uten noe tull?

Jeg er ganske sikker på at det er slutt på dette også, dessverre.

Tror det skal mye til før man får karosseribytte, særlig inklusive vektendringer.

Hadde meg en prat med Ekkeren om det når jeg var å godkjente min.

Krav som ihvertfall må være oppfyllt er at karroseri som søkes bytte fra er skadet i "kupeen".

Også flere andre faktorer som kommer inn. Er nok generellt mer egnet/ lettere å få karroseribytte på nyere biler som er hardt kolisjonsskadet.

Og er uansett ikke noe tema for Ivar da man ikke får godkjent ombygging (større motor etc.) på biler det har vært karroseribytte på lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...