Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke V12 TDI fra Q7(vet det er å banne i kirka ved å si slikt her)? ;)

Auch... Det gjorde faktisk litt vondt...

Å kjøpe meg en Chevy var et bra stykke utenfor komfortsonen min, men siden det ikke blir direkte mye Chevrolet igjen - så gikk det greit. Bare det å tenke på at jeg skal ha en BMW-motor i, er jo helt genialt.

Men å sette en VW/AUDI motor i noe som jeg skal ha registrert på meg selv, utgår med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740d-motoren er dødstøff, ingen tvil om at det er en genial kandidat. Diesel er jo konge!

Men det er et par faktorer som taler imot den: den motoren vokser ikke på trær, så den er nok ikke billig å handle inn. Ser også for meg at det er litt mere elektronikk enn det som gøy er i denne bilen.

På den annen side sett, så er jo V8 for pussys! Jeg har alltid drømt om å ha M70-motoren i noe gøy...

Ligger en 740d delebil på finn.no nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo rått som bare det dette.

Du er ihvertfall ikke redd for å satse,det skal du ha Ivar.

Men når jeg ser slutt resultatet på e28 en din ja da vet jeg jo at dette blir et stykk rått prosjekt.(Dette og). :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker at du går for noe amerikansk, men denne gangen liker jeg ikke planene. Amerikaner med europeisk motor blir som en Chopper med mopedmotor, uansett effekt. Det blir kulturcrash og mer "femi". Når det gjelder bil er amerikanerne fasit på det meste. De lager de kuleste motorene, de peneste karosseriene og holder ting enkelt i forhold til europeiske biler med masse elektronikk og meningsløse duppeditter + små motorer.

Ser for meg denne i beige og med en gammel amerikansk BB (f.eks 454), og naturligvis Coddington-hjul + fin krom. Aaaaah...

Det er heldigivis en subjektiv mening du ikke skal bry deg om, men synspunkter/diskusjoner må deles på forum, det er derfor de er til. Jeg følger med glede med på utviklingen selv om det ikke blir helt min kopp:P (Regner med at det litt "kritikk" går i orden siden du godt vet at jeg har BMWen din som en av favorittbilene mine). Stå på, og vi gleder oss til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleste motorene??!

+1 på den!

Klarer ikke helt å se hva som er "kult" med amerikansk v8... Det er da stort sett steinalderkonstruksjon med stort volum det meste av det... Når man ser på litereffekten de stort sett tar ut så blir jeg sjelden imponert.. :) V12 blir konge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske motorer må man som med bilene omtrent lære seg å like.

For min del så dreier amerikansk interesse seg om nostalgi. Motormessig snakker man om enkelhet og flere hundre hestekrefter hentet ut av et stort motorvolum. Ikke er de bensingjerrige, ikke er de lette av vekt, ikke har de noe kjekk motorstyring. Allikevel har det sin sjarm. Jeg har vært vitne til 40 år gamle V8ere som ikke har vært startet på flere tiår, fått seg en knert med bensin i gassern, blitt turnet rundt og fyra på første runde. Samtidig gått silkemykt og pent som ingenting.

Så dreier det seg om forholdsvis dårlig konstruksjonstolleranser og slitasje på typiske slitedeler på disse motorene.

Europeiske motorer har jeg i utgangspunktet mer sansen for, særlig 6 sylindrede tyske motorer og enkelte V8 konstruksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeiske motorer har da ikke nevneverdig mer elektronikk enn amerikanske, du kan ikke sammenligne en amerikansk steinalderkontruksjon fra 50-70 tallet med "nyere" europeiske fra 80-90 tallet hva elektronikk angår. Amerikanske motorer har som regel lite effekt i forhold til slagvolum og føles ofte raskere fra stillestående pga. dreimomentet slagvolumet gir dem, men that's it.. Europeiske motorer er overlegne amerikanske på de fleste punkter og personlig mener jeg særlig tyske V8'ere ofte har finere/tøffere lyd enn de amerikanske, lite effektive rivalene..

Jeg må si som E24Bimmer628csi, at jeg liker eldre amerikanske biler men av nostalgiske årsaker og fordi jeg syns de er kule. Jeg kunne likevel ikke tenke meg og ha en slik bil selv, nettopp på grunn av deres amerikanske enkelthet, høye vekt, dårlige finish, (triste) motorer og understell. (Som det virker som Ivar har tenkt til å gjøre noe med)

Men det er nå min mening.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke V12 TDI fra Q7(vet det er å banne i kirka ved å si slikt her)? ;)

Auch... Det gjorde faktisk litt vondt...

Å kjøpe meg en Chevy var et bra stykke utenfor komfortsonen min, men siden det ikke blir direkte mye Chevrolet igjen - så gikk det greit. Bare det å tenke på at jeg skal ha en BMW-motor i, er jo helt genialt.

Men å sette en VW/AUDI motor i noe som jeg skal ha registrert på meg selv, utgår med god margin.

Jeg regna med det, var litt morsomt ment av meg. Siden flere her nevnte diesel og du V12. :)

Men en ordentlig BMW V12'er bensin er det rette. Blir spennende å følge med på både Chevy'n og E21( Jeg følger med der også ;) ) For med dine hender og tålmodig vet jeg at dette blir rått! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo rått som bare det dette.

Du er ihvertfall ikke redd for å satse,det skal du ha Ivar.

Men når jeg ser slutt resultatet på e28 en din ja da vet jeg jo at dette blir et stykk rått prosjekt.(Dette og). :) .

Sikter høyt, og tar et fall med et smil. As always... ;)

Kan bli tøft med en V12'er i fronten der. Men har du målt at du har plass til en slik motor, er jo ikke så fryktelig langt motorrom i disse.

Har du bilde av hvordan en slik ser ut originalt.?

Såklart, bilde kommer...

I like what I see! :applause:

Såpass? Hadde jeg ikke trodd....

Jeg elsker at du går for noe amerikansk, men denne gangen liker jeg ikke planene. Amerikaner med europeisk motor blir som en Chopper med mopedmotor, uansett effekt. Det blir kulturcrash og mer "femi". Når det gjelder bil er amerikanerne fasit på det meste. De lager de kuleste motorene, de peneste karosseriene og holder ting enkelt i forhold til europeiske biler med masse elektronikk og meningsløse duppeditter + små motorer.

Ser for meg denne i beige og med en gammel amerikansk BB (f.eks 454), og naturligvis Coddington-hjul + fin krom. Aaaaah...

Det er heldigivis en subjektiv mening du ikke skal bry deg om, men synspunkter/diskusjoner må deles på forum, det er derfor de er til. Jeg følger med glede med på utviklingen selv om det ikke blir helt min kopp:P (Regner med at det litt "kritikk" går i orden siden du godt vet at jeg har BMWen din som en av favorittbilene mine). Stå på, og vi gleder oss til å følge med!

At du ikke liker planene mine i utgangspunktet er helt ok. Alvorlig talt. For da kan du kanskje om et år og to (eller tre... ;) ) se tilbake og tenke at "den sattans gamlingen fra Sveio var ikke så verst i tankegangen allikevel..." Hehe...

Beige, BB, Coddington og chrome utgår med høy sigarføring. Det kan jeg love deg... :)

Så vær grei å kom med alle dine ærlige tanker, du vet jeg setter pris på ærlighet og andres seriøse meninger/synspunkter.

Kuleste motorene??!

Bare en liten lørdagsspøk, right? ;)

Kuleste motorene??!

+1 på den!

Klarer ikke helt å se hva som er "kult" med amerikansk v8... Det er da stort sett steinalderkonstruksjon med stort volum det meste av det... Når man ser på litereffekten de stort sett tar ut så blir jeg sjelden imponert.. :) V12 blir konge! :D

V12 ER konge, utvilsomt. Jeg har elsket de siden de kom i 1988... Fantastisk motor...

Amerikanske motorer må man som med bilene omtrent lære seg å like.

For min del så dreier amerikansk interesse seg om nostalgi. Motormessig snakker man om enkelhet og flere hundre hestekrefter hentet ut av et stort motorvolum. Ikke er de bensingjerrige, ikke er de lette av vekt, ikke har de noe kjekk motorstyring. Allikevel har det sin sjarm. Jeg har vært vitne til 40 år gamle V8ere som ikke har vært startet på flere tiår, fått seg en knert med bensin i gassern, blitt turnet rundt og fyra på første runde. Samtidig gått silkemykt og pent som ingenting.

Så dreier det seg om forholdsvis dårlig konstruksjonstolleranser og slitasje på typiske slitedeler på disse motorene.

Europeiske motorer har jeg i utgangspunktet mer sansen for, særlig 6 sylindrede tyske motorer og enkelte V8 konstruksjoner.

Jeg liker lyden i en gammel trimmet amerikansk vriåtter, ingen tvil om det. Men at jeg ville hatt en, nope...

Europeiske motorer har da ikke nevneverdig mer elektronikk enn amerikanske, du kan ikke sammenligne en amerikansk steinalderkontruksjon fra 50-70 tallet med "nyere" europeiske fra 80-90 tallet hva elektronikk angår. Amerikanske motorer har som regel lite effekt i forhold til slagvolum og føles ofte raskere fra stillestående pga. dreimomentet slagvolumet gir dem, men that's it.. Europeiske motorer er overlegne amerikanske på de fleste punkter og personlig mener jeg særlig tyske V8'ere ofte har finere/tøffere lyd enn de amerikanske, lite effektive rivalene..

Jeg må si som E24Bimmer628csi, at jeg liker eldre amerikanske biler men av nostalgiske årsaker og fordi jeg syns de er kule. Jeg kunne likevel ikke tenke meg og ha en slik bil selv, nettopp på grunn av deres amerikanske enkelthet, høye vekt, dårlige finish, (triste) motorer og understell. (Som det virker som Ivar har tenkt til å gjøre noe med)

Men det er nå min mening.. :wink:

Jeg har egentlig kun hatt EN amerikatralle som favoritt, nemlig en senket 1957 Chevy Bel Air HT Sport Coupe. Men har vel lenge vært en liten skap-homo som har kikket i smug på sen-20talls, 30-talls og tidlig 40-talls Hot Rods... Men har jo alltid syntes at det er for mye amerikansk på de amerikanerene. Dårlige hjuloppheng osv osv (alt som du nevner over faktisk)... Og ikke minst de amerikanske oppskrytte motorene...

Fant denne etter litt kjapp søking :)

Hot Rod med BMW 750i V12er :)

http://power-fighters.blogspot.no/2011/ ... -from.html

Kult!

Jeg regna med det, var litt morsomt ment av meg. Siden flere her nevnte diesel og du V12. :)

Men en ordentlig BMW V12'er bensin er det rette. Blir spennende å følge med på både Chevy'n og E21( Jeg følger med der også ;) ) For med dine hender og tålmodig vet jeg at dette blir rått! :applause:

Tok den, selvsagt ;)

Dette skal bli morro!

Men for at ikke denne E28-tråden skal bli en chattesone for amerikatraller (les: et annet prosjekt), så har jeg valgt å opprette en tråd på Pedi-Trucken. På tross av at den egentlig ikke er kommer i gang ennå - og sikkert ikke vil bli det heller på en liten stund. Ta gjerne meningene med der, bare ikke i denne tråden, den er lang nok fra før - om ikke en amerikane skal lage den enda lengre... ;)

Feel free to join me on my next project:

Pedi's 1929 Pedi-Truck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Måtte nesten legge ut et par bilder igjen her - for de som ikke har Facebook ;)

Bilen er kun blitt brukt, ingen skruing eller noe slik. Og da blir det heller ingen updates...

Men var nå på BMW CCN-treff i helgen. Greit vær, banekjøring og utstilling. Og jaggumeg kjørte jeg et par rolige runder jeg også....

Tok ungene med på en familietur i familiebilen...

711g0u86m0z2hob9tikt.jpg

Tok det helt med ro, men ungene storkoste seg for det... De ville jo ikke inn i pit igjen ;) Litt morro å se bilder av bilen min i bevegelse også, ikke bare parkert.... ;)

zb3t2pcsrawdzaehatnf.jpg

Og for å runde av en lang og fin dag, så fikk jeg jaggu med meg en pokal hjem også. Kjempestas!

gcsd4wzmt8pdu3tkmb0s.jpg

Bildene er tatt av Ståle/BMW CCN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...