Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Høres ikke dumt ut å lime nei! Masse nye biler er jo takplaten bare limt på, å det tåler ufattelig mye! :D

Ja har blitt mer og mer vanlig å lime,får jo en større kontaktflate mellom platene når en

limer også,så kan vel neppe være negativt å gjøre det.

Jeg syntes dette høres ut som en god ide, er jo ett problem at det blir rustdannelse en slik plass. Borret av ytterskjærmene på e30'n min, å da var det slik på hver side. Lim så det tyter ut overalt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at limet skal limes på bart metal. Hjelper ikke med lim med høy styrke hvis grunning/lakk ikke sitter med like høy styrke mot stålet. Blir som og lime oppå tape, er gitt hva som slipper da. Mulig du kan bruke en epoksy grunning med høy heft i mellom. Beste er og sandblåse for og få høy heft. Det du kan gjøre hvis du er redd for at du ikke får grunning på etterpå. er og ta en ca.5mm tape på begge flatene som skal limes. Og grunne som vanlig. Når du skal lime tar du av tapen og fyller med lim godt ut på grunningen. Da fungerer limet som en fuge ut mot/over grunningen.

Hvis du først skal lime burde du lime flere steder også, og heller bruke et par sveisepunkter her og der for og føle deg sikker. Da får du difusjons tette overlapper. Sikker lurt og ha mellom bagasje gulv og bakskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at limet skal limes på bart metal. Hjelper ikke med lim med høy styrke hvis grunning/lakk ikke sitter med like høy styrke mot stålet. Blir som og lime oppå tape, er gitt hva som slipper da. Mulig du kan bruke en epoksy grunning med høy heft i mellom. Beste er og sandblåse for og få høy heft. Det du kan gjøre hvis du er redd for at du ikke får grunning på etterpå. er og ta en ca.5mm tape på begge flatene som skal limes. Og grunne som vanlig. Når du skal lime tar du av tapen og fyller med lim godt ut på grunningen. Da fungerer limet som en fuge ut mot/over grunningen.

Hvis du først skal lime burde du lime flere steder også, og heller bruke et par sveisepunkter her og der for og føle deg sikker. Da får du difusjons tette overlapper. Sikker lurt og ha mellom bagasje gulv og bakskjerm.

Har hørt om det med bart metal.,kan jo maskere halvparten av falsen som du sier og

kjøre på med lim etterpå så det blir en god overlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip rent etter grunning, stryk limen utover det bare metallet. Legg så på limstrengen som skal binde platene utenpå det du har strøket på. Engangshansker er kjekt her....

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 3M i jobb sammenheng å er veldig fornøyd med det så lenge det blir limt på bart metal å overflaten er skikkelig vasket. Må bare huske at limet kun kan bearbeides i 1 time før det herder å da er det ingen vei tilbake :) stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt noen timer med karosseriarbeid igjen. Har fått sveiset på bakskjermen på

venstre side. Så ut som åpninger stemte bra etterpå også,ikke værst bare det. Prøve

monterte panser og forskjerm også for å se om kabalen gikk opp,og det ser ut som

jeg er på rett spor heldigvis [-o< Begynner jo å bli en del stål som er bytte ut nå kan

man si. Er litt sliping +div får skjermen er helt ferdig men det tar jeg når bilen kan

snurres rundt igjen,da det er lettere å komme til da.

Så da var det bare å sette i gang på andre siden. Satser på denne siden går litt fortere

siden jeg har fått øvd meg litt på den andre siden :wink:

Er litt vanskelig å få tatt noe bra bilder siden det er så trangt i garasjen, men her kommer

noen. Er vel bedre en ingen uansett :)

Bakskjerm på plass.

vqzf5a87k41tkgj7hibr.jpg

k6mx9fy9rjd5sjifizt6.jpg

Tatt av skjermen på den andre siden.

95ik4jm5gujgmxkv2p2y.jpg

På tiden å kaste litt skrotmetall.. :D

w6ihvpehqb3wf3fkrw2z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig bra!!

Ble det til at du sveisa hjulbuene?

(ser slik ut på bildene)

Ble sveising ja.. Var på Wurth i går for å handle,men måtte ha en spesiell pistol for å

presse ut limet. Hadde kommet på rundt 2tusen kroner for å lime to hjulbuer så da ga

jeg f.... Limet ble visst hardt når det har herdet også og da er jeg redd det kan sprekke

hvis jeg må valse litt på buene når RS`ene skal på. Får sause det inn til den store

guldmedalje når bilen er ferdig isteden. Har jo holdt i nesten 30 år,så da holder det nok

en stund nå også. Skal jo aldri ut snø og salt noe mer heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur ut i garasjen i dag også. Ble ikke den helt store framgangen i dag siden

jeg gikk tom for arbeidslyst og sveisegass ganske tidlig. Fikk reparert innerskjermen så

da er det klart for tilpassing av ny bakskjerm ved neste økt.

Tok et bilde i dag også,selv om det ikke er av den mest spennende sorten.

rsi7lbqhjwnpmvom1k6t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende arbeid.

Alltid moro å lese tråder ,der folk bygger "ny" bil av gammel.Og sist men ikke minst at det blir ferdig.

Er vel desverre mange som kjøper prosjekter og har de planene og til slutt gir opp,for å så selge ut prosjektet i deler.(Jeg har vært en av de :oops:)

Så igjen,stå på dette blir knall.E21 er bare helt perfekt :):) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av Pål, det er jo aldri kjedelig når du oppdaterer!

Du vet jo vi liker slike oppdateringer.

Men hvorfor ikke fjerne de BMW-klistremerkene ASAP, slik at de ikke blir gjemt og glemt? De sitter jo oftest som fy, og epoxyen gjør ingen god jobb påført merkene istedenfor stål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...