Turbo-HF Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Lykke til med salg, denne er jo så fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Takk for det! Bytter gjerne i F10'en din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 MEEEN det som skjedde var at du ikke fikk til å selge den, fordi du ikke klarte å skilles med go bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 DEEEET stemmer Fredrik! Kan jo ikke selge denne godbørsa... Nå har jeg kjøpt et brukt Bilstein B16 Coiloverkit som skal monteres til våren og i god tid til Destination Nürburgring trackday 2-3. Juli. Framdemperne er originalt i noe slags behandlet stål, da dette har stått på en bil (papperboys 123d) som har sett lite annet enn maskinvask så var de svært rustet. Etter en runde med WD40 og stålbørste på drill ble de ganske blanke... Håper jeg ikke trenger å nevne hvem som er pusset. Før trackday på Ringen så har jeg en liten checklist som skal gjennomføres... - Bytte bremseklosser til Ferodo DS2500 - Ny bremsevæske med høy varmeverdi - Fjerne Clutch Delay Valve. For de som lurer på hva dette er så kan de ta en titt her: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=209440 - Bytte diverse understellsdeler til M3-deler. Har ikke bestemt meg helt hva ennå, men blir i allefall traversforinger bak. - Montere coilovers - Ordne bremsekjøling. Har slitt litt med bremsefading under banekjøring i høye utetemperaturer. - Dekorere bilen i litt jålete Nurburgringdekor litt ala omrisset av ringen på denne Sciroccoen (dette er kun i anledning trackdayen): Men muligens på panser/venstre framskjerm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 ble bra det blir nok enda mere en kjøremaskin nå.. Fik kjenner en som har vekter så vi kan vekte opp bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 Har "slitt" litt med høy oljetemperatur etter 15-20 min med banekjøring, da oljen passerer 130 grader. Takket være performance-rattet så er det lett å holde oversikt over olje og vanntemp. Jeg blir aldri helt klok på hva som faktisk er akseptabel oljetemp, men jeg synes 130 grader er i overkant av komfortgrensa. 135i har originalmontert oljekjøler pga. turboer. Siden N52 og N54/N55 deler samme blokk så trenger jeg kun å montere termostathus og radiator med tilhørende slanger. Dette kommer på ca. 5-6k. Noen som mener noe om dette? Er det verdt det? Jeg har jo tenkt til å bruke bilen til litt banekjøring i fremtiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 5-6k hørtes mye ut.. når man får en oljekjøler på gs til 800kr.. og det er nok ikke så mye som egentlig skal til for å fikse problemet.. kanskje hvis du får tak i termostathus brukt så er nok det en mye billigere løsning.. da 135i krever en GOD del mere kjøling en hva din gjør pga turboer.. jeg tror det skulle holdt i massevis.. skal du legge på dekor kun for et epic race diesel vs bensin ned til ringen og etterpå bare for å kjøre på ringen???? jeg vil ihvertfall at Bildene fra frozenspeed av bilen min skal se ut som bilen min veldig lik sjekklista mi den der,, Merkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 Hvis jeg skal ha oljekjøler så blir det fra 135i, ikke noe GS ræl. Onkel legger dekor gratis så det er ikke noe stress. Skal nok klare å huske at det er min bil, selv med litt annen dekor Hvilke understellsdeler skal du bytte a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 casterstag og bærearmer forran.. mulig jeg bytter traversforingene også men da samtidig som jeg monterer stabstag ihvertfall vurderer sterkt om ferielønna skal gå til quaifediff så da gjør det ikke noe med stive stabilisator stag.. også kan jeg ikke la deg ha noen fordeler på meg heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Hvis jeg skal ha oljekjøler så blir det fra 135i, ikke noe GS ræl. Bra du går for noe som er org. Jeg har ikke mye peiling på dette, men jeg vil tro det vil hjelpe. Hvor skal den evt monteres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 Bra du går for noe som er org. Jeg har ikke mye peiling på dette, men jeg vil tro det vil hjelpe. Hvor skal den evt monteres? Den blir sittende rett bak venstre luftinntak i frontfangeren, og har utblås i hjulbrønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 jeg setter også pris på orginalt.. MEEEN føler man kan komme lengere for mindre ved å kjøre uorginalt men er kanskje enig at for din bil er det det som er det beste.. med tanke på stand ok Km stand osv Min er jo bare en pendle bil, en 120d med en ekstra turbo dytta på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Før trackday på Ringen så har jeg en liten checklist som skal gjennomføres... - Bytte bremseklosser til Ferodo DS2500 - Ny bremsevæske med høy varmeverdi .... - Ordne bremsekjøling. Har slitt litt med bremsefading under banekjøring i høye utetemperaturer. Er du sikker på at du trenger bremsekjøling når du får på plass Ferodo-klossene? Jeg har sett på noen fora at det skrytes av DS2500 i kombinasjon med gode skiver, som f.eks. Black Diamond. Denne komboen skal visstnok være gode greier. Biter bra og lite fade. Har et sett DS2500 liggende å vente på sommeren selv, men finner Black Diamond skiver kun til framenden. Jeg tenker jeg tar det litt i steg - Teste klosser først og evt noen andre skiver etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 vi snakker kroner når klosser rundt hele koster 4000,- på ebay men skal man være rask så koster det... har fått en del feilmeldinger i Idriven om varme bremser tidligere og det er 0 ventilasjon til bremsene i den performancefangeren.. da må man ha noen ekstra kanaler å rør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 ... det er 0 ventilasjon til bremsene i den performancefangeren.. Hæ! Jeg trodde de store hullene på sidene var til bremsekjøling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå