Gå til innhold

Min BMW 130i Performance (Masse nytt + Nürburgring trackday S.19)

-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

Supert "reisebrev", og takk for kule dager sammen med dere på DN10! Moro å sitte på med deg og Fredrik på onsdagen. Jeg skal etterhvert legge ut litt bilder sammen med en liten rapport i tråden min også. Men fortsatt er det ferietid, så rapporten kommer ikke før jeg har litt tid foran en PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ingen kommentert her? :roll: Uansett, takk for bilder. Det virker som om dere har hatt en utrolig fantastisk tur! :D

Må si jeg blir relativt misunnelig når jeg ser gjennom slikt..  8-[

Hadde gledet meg siden påmelding i Januar, og hadde sommerfugler i magen den siste uken før avreise. Så dette er helt klart en fantastisk tur som anbefales på det sterkeste. Bare ikke tro at det er noen "once in a lifetime" greie. Du blir så hekta at det blir en tradisjon :smile:

Tøff tur.. er ikje lenge til vi skal selv:-) så ut som dere har hatt en flott tur. Hvor bodde dere?

Kult! Skal dere kjøre Trackday eller Touristenfahrt?

Vi pleier å bo på Blaue-Ecke, -og de fleste bodde der, men jeg var über treig med å booke rom, så jeg endte opp på Gästhaus Biancka som ligger rett ved siden av Pinocchio i Adenau. Det er et pensjonat med veldig greie rom med bad og frokost. Kostet ca. 1900,- for 4 netter.

Kjempe bra oppsummering/oppdatering! Utrolig bra bilder dere fikk tatt også. 100%

Takk for det, og takk for selskapet! Håper på å ha noen bilder av bilen din ifra neste års Trackday også! :smile:

Ser ut som et utrolig bra opplegg! 

Gikk det fort rundt banen?

Absolutt et bra opplegg. Jeg tror nok at det fenomenale være gjorde at noen ble litt for harde på labben for sitt eget beste. Så det ble endel krasj. Hvis jeg fikk med meg riktig antall så ble det 7-8 stk som slapp å kjøre bilen sin hjem igjen...

Fikk ikke tatt så mye tider, Laptimer-appen bare tullet og de rundene jeg fikk filmet var som regel med for mye trafikk, eller så ble ikke hele runden filmet

Men min beste BTG tid er 8.18 og jeg merket at bilen var raskere. Men hvor mye må jeg finne ut av neste år :)

Tid eller ikke, jeg hadde det uansett dritgøy!

Supert "reisebrev", og takk for kule dager sammen med dere på DN10! Moro å sitte på med deg og Fredrik på onsdagen. Jeg skal etterhvert legge ut litt bilder sammen med en liten rapport i tråden min også. Men fortsatt er det ferietid, så rapporten kommer ikke før jeg har litt tid foran en PC.

Her er forresten et bilde fra bensinstasjonen, med fjerning av litt bugs. Det er en litt annen bilpark enn på en "normal" bensinstasjon :)attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1406153863.630283.jpg

Takk i like måte! Alltid gøy med passasjerer. Hadde faktisk ikke en eneste hel runde alene i bilen... :)

Stilig bilde! Er jo et ganske absurd klientell på den bensinstasjonen!

Ser ut som en genial tur! Fine bilder og reiseskildringer!

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bonuspost fra turen...

Selv om jeg er godt over middels opptatt av å holde bilen ren og pen så ble det aldri tid til å vaske bilen...

Frontruten ble hyppig skrapet ren for div insekter og andre lik, men resten av bilen fikk mer og mer dødvekt i form av gørr...

På hjemreisen la vi opp til en bedagelig ferd med 2 timer tilgode i Hirtshals for å kunne spise og nyte en "kold en".

Men etter milevis med kø og 35-40 varmegrader igjennom hele Tyskland kom vi omsider til Flensburg (Grensen til Danmark). GPS'en mente at vi ville ankomme Hirtshals en halvtime etter at fergen hadde gått. Jeg valgte å ta den på ordet og tok affære.

185km/t i gjennomsnittsfart igjennom Danmark gjorde av vi hadde 1 time tilgode før fergeavgang når vi ankom Hirtshals. Fronten på bilen bar også preg av dette...

post-42685-0-23852100-1406221303_thumb.j

Har laget en før/etter vask, bildeserie.

post-42685-0-31722800-1406221258_thumb.j

post-42685-0-52897600-1406221317_thumb.j

post-42685-0-05592700-1406221305_thumb.j

post-42685-0-79592200-1406221315_thumb.j

post-42685-0-86077700-1406221306_thumb.j

post-42685-0-09255400-1406221312_thumb.j

post-42685-0-81509100-1406221308_thumb.j

post-42685-0-43073400-1406221310_thumb.j

post-42685-0-28388600-1406221314_thumb.j

post-42685-0-15236700-1406221319_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig reisebrev! Kjenner reiselysten her altså. Har ikke vært der i år, så kanskje jeg må legge opp en langhelg mot høsten?

Aldri kjørt der med fire hjul, skal sies, men har vært noen runder med to  O:)  Her fra fjordårets:

IMG_4961.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Grune Holle, Lindner Hotellet rett ved Ringwerket. Har pleid å bo der.. Skulle egentligt bo på Dorint am ring, men de hadde ikke 3 manns rom.

Vi skal på Turistfahren.. Skal kjøre både på GP banen og Ringen. Og så skal vi få med oss fredagen av Oldtimer Grand Prix. Gleder oss :-D

Er det mye liv i adenau på kvelds tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Grune Holle, Lindner Hotellet rett ved Ringwerket. Har pleid å bo der.. Skulle egentligt bo på Dorint am ring, men de hadde ikke 3 manns rom.

Vi skal på Turistfahren.. Skal kjøre både på GP banen og Ringen. Og så skal vi få med oss fredagen av Oldtimer Grand Prix. Gleder oss :grin:

Er det mye liv i adenau på kvelds tid? 

vet ikke hvordan det er nå etter salget av ringen.. men Linder group hotellene er litt fy fy å bruke.. da de er noen kjelteringer som prøver/prøvde å ødelegge for alle andre.. 

greit liv i adenau på kveldene men ikke noe nattliv da ting som regel stenger rundt 12 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jo det at det er fyfy.. Men det blir jo litt merkelig å boikotte de som driver ringen også.. Samt at det er vel ikke bare lindner som er kjeltringer, er vel mye humbug fra staten også... Selv liker jeg meg veldig godt på Lindner hotellet, da det er nytt og pent samt betjeningen er greie.. Eneste er at det er litt rolig i området når alle boikotter det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nytt og pent og nurburgring går ikke hånd i hånd.. men nostalgi, arv og historie gjør det.. det er derfor man spiser på pistenclause for da sitter du der alle de store sjaførene også satt i sin tid.. ringen handler så mye om historie.. ihvertfall sånn jeg ser på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bonuspost fra turen...

Selv om jeg er godt over middels opptatt av å holde bilen ren og pen så ble det aldri tid til å vaske bilen...

Frontruten ble hyppig skrapet ren for div insekter og andre lik, men resten av bilen fikk mer og mer dødvekt i form av gørr...

På hjemreisen la vi opp til en bedagelig ferd med 2 timer tilgode i Hirtshals for å kunne spise og nyte en "kold en".

Men etter milevis med kø og 35-40 varmegrader igjennom hele Tyskland kom vi omsider til Flensburg (Grensen til Danmark). GPS'en mente at vi ville ankomme Hirtshals en halvtime etter at fergen hadde gått. Jeg valgte å ta den på ordet og tok affære.

185km/t i gjennomsnittsfart igjennom Danmark gjorde av vi hadde 1 time tilgode før fergeavgang når vi ankom Hirtshals. Fronten på bilen bar også preg av dette...

attachicon.gifDN10-92.JPG

Oida, jeg som synes synd på min bil etter et par tusen km i sommer. Fikk riktignok vasket bilen midtveis og kjørte igjennom noen regnskyll, men du verden, ikke i nærheten av dette...

Og å kjøre inn over en time igjennom danmark, det snittet var ganske heftig.... Hvis jeg skulle gjort noe sånt hadde jeg hatt blåmerker på hele høyresiden... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nytt og pent og nurburgring går ikke hånd i hånd.. men nostalgi, arv og historie gjør det.. det er derfor man spiser på pistenclause for da sitter du der alle de store sjaførene også satt i sin tid.. ringen handler så mye om historie.. ihvertfall sånn jeg ser på det :)

Hehe.. Ja.. Enig der.. Vi er å spiser alle de plassene vi også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...