Gå til innhold

Montere H7 Xenon/Hid som fjernlys i E39 faceliftlykter


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde VVME 55W HB3-kit i fjernlysene på min gamle E39. Ingen feilmeldinger. Fungerte greit nok til prisen da, men makan til billig ræl? Som sagt over her, pærene har dårlig passform. Jeg klarte å montere mine, men måtte bryte mer enn jeg ønsket. Burde nok slipt av litt. Kvaliteten på kontakter er laber, ballastene ruster fort og det tar laaaang tid før de har oppnådd rett temp og lysstyrke. Sammenlignet med originale BMW-lykter med xenon fremstår det som en flau vits. Men til prisen kan man ikke forvente mere.

Lysstyrken ved full temp var helt upåklagelig. Dagslys hundrevis av meter forran bilen, men merket at spredningen langt fra var optimalt med en konsentrert lysstråle i deler av feltet. Mye bedre lys enn konvensjonelle halogen ekstralys, f.eks Hella 3000, som er alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja en får det en betaler for ingen tvil om det. Har Hella Facelift Xenon lykter selv og jeg har satt i 4300K 55W H7 Xenon i fjernlysa, billigballaster og pærer fra Vme. Det tar litt tid for full effekt men ville ikke bytta tilbake til Halogen for alt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det den originale ballasten som gjør at det er raskere eller er det 35W kontra 55W? Jeg vet at 55 watt er treigere enn 35 Watt men hvorvidt en original ballast er mye raskere enn en billig ballast på samme pæra hadde vært interessant å visst.

Den er raskere...Jeg har testa det. Kjøpte bare d2s pærer på ebay, og testet de på orginal og "billig"ballast...

Her er forresten er film jeg tok etter jeg monterte..

th_IMG_0297.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det den originale ballasten som gjør at det er raskere eller er det 35W kontra 55W? Jeg vet at 55 watt er treigere enn 35 Watt men hvorvidt en original ballast er mye raskere enn en billig ballast på samme pæra hadde vært interessant å visst.

Den er raskere...Jeg har testa det. Kjøpte bare d2s pærer på ebay, og testet de på orginal og "billig"ballast...

Her er forresten er film jeg tok etter jeg monterte..

th_IMG_0297.jpg

Kan ikke akkurat si at jeg ser noe forskjell på det der i forhold til mine Xenon sett i fjernlysa, jeg har uorginale ballaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bixenon har bare en pære som alltid lyser max. Ved nærlys er det et skjold som blender ned spredningen. Instant light...

Jeg ville valgt 4300k som gir best og riktigst lys. 6000k blir blått og lyser svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er forskjell. Jeg har uorginalt på alt i den andre bilen min... Er når pæra er kald du har forskjellen, ikke npr du driver å dimmer opp og med hele tiden..

4300k gir ikke best lys..6000k er det som gir mest lys/lumen. For hvert steg over mister man 20%... Det står overalt og er målt.

Jeg hadde 4300k i fjernlysa på golfen min.. Syns det var halvbra, og byttet til 6000k, og det ble mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du tar feil, 4300 Kelvin gir 3200 Lumen. 6000 Kelvin gir 2800 Lumen.

Det oppleves kanskje forskjellig fra person til person, jeg skifta at og fram mellom 4300K og 6000K i både nærlysa og fjernlysa flere ganger før jeg ble enig med meg selv hva jeg ville ha. Holder kanskje fremdeles en knapp på 6000K på tørr asfalt og på snø for det blir en bedre kontrast men her på vestlandet er det stort sett våt asfalt og da synes jeg 4300K er endel bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på nett så finner dere varierende info. Jeg har ingen problem med å finne mye på at 4300k er best. Det er også en god grunn til at 4300k brukes originalt. Det gir best, naturligst og mest behagelig lys. 6000k gir tilsynelatende sterkere lys, men blåskjæret i lyset "manipulerer" synet og gir deg reelt dårligere syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt og Philips sier deres 4300k gir 3200 lumen, 6000k gir 3000 lumen. Stoler mer på det enn annen info på nettet. Når det i tillegg gir et mer naturlig og behagelig lys bør valget være enkelt.

En annen ting med VVME er at deres 4300k har vesentlig mer blåskjær enn Philips-pærer. Minner mest om 6000k spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt og Philips sier deres 4300k gir 3200 lumen, 6000k gir 3000 lumen. Stoler mer på det enn annen info på nettet. Når det i tillegg gir et mer naturlig og behagelig lys bør valget være enkelt.

En annen ting med VVME er at deres 4300k har vesentlig mer blåskjær enn Philips-pærer. Minner mest om 6000k spør du meg.

kan ta bilde av lysa mine. Har 6000k i fjernlys og 4300 i nærlys på caddyn min. Litt forskjell kan du si. Ikke mye 6000preg over nærlysa:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt og Philips sier deres 4300k gir 3200 lumen, 6000k gir 3000 lumen. Stoler mer på det enn annen info på nettet. Når det i tillegg gir et mer naturlig og behagelig lys bør valget være enkelt.

En annen ting med VVME er at deres 4300k har vesentlig mer blåskjær enn Philips-pærer. Minner mest om 6000k spør du meg.

kan ta bilde av lysa mine. Har 6000k i fjernlys og 4300 i nærlys på caddyn min. Litt forskjell kan du si. Ikke mye 6000preg over nærlysa:p

Har originale pærer i nær på bmw'n. Og Gud hvor rævva det egentlig er.. Så skal bytte til 5000k eller noe sånt...4300 blir for tsmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If it makes you happy... De iskalde fakta er imidlertid annerledes. Dessuten blir det jo helt feil å sammenligne mellom forskjellige biler og forskjellige typer lys. Tilstand på reflektor og lykteglass har også "litt" inflytelse på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6000 på v70'en med klarglass lykter, syns det lyste greit, men er også fornøyd med lysa på bmw'en som er 4300. Har 5000k i grøftelysa, aner at dem er litt/ser litt blåere ut en hovudlysa.

På fjærnlys har jeg hatt 6000k pærer og 55w ballaster, jeg opplever da at 6000k blir mer som 4300k i og med at pæra lyser sterkere. Så jeg syns ikke lyser blir på langt nær så blått på 55w som på 35w med 6000k. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...