Clerion Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Var veien dekt med snø? Ganske sikker på at dette blir 4800kr, og to prikker. Var som skrevet snøfokk, men de salter veien. Ho prata forresten ikke i tlf, ringte meg etterpå
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 90km/t i en 70 sone, vil være 4800,- pluss 2 prikker.Du vil enten få en telefon eller ett brev fra lokalt lennsmannskontor, hvorpå du blir spurt om du kan gjenkjenne sjåfør, eller vedgi at det var deg som kjørte. Nekt på dette, så du kan reise på det lokale lennsmannskontoret for å se på bildet, er dette utydelig så kan du bare si at du ikke vet hvem sjåføren er, for det er politiets sin oppgave å bevise sjåførens identitet, og er bildet uskarpt eller utydelig så henlegger de saken. Du kan og vil uansett ikke bli straffet hverken for fartsovertredelsen eller for å ikke oppgi riktig sjåfør, HVIS DETTE IKKE FREMGÅR TYDELIG på bildet. Tro meg, dette er meget enkel skuring, siden jeg selv har opplevd at 2 av 2 bøter er slette pga dårlige bilder. Saken blir i så tilfelle lagt til side. Er du uheldig og blir tatt igjen ved en senere anledning med et bedre bilde så får du 2 straffereaksjoner mot deg. Jeg vet om flere tilfeller hvor enkelte forsøker å lure seg unna (det er da sakene også blir lagt til side og ikke henlagt i sin helhet) og tror dem kommer igjennom med dette hvor man istede blir tatt med buksene nede ved andre anledninger. Og det blir langt dyrere...
Morty999 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 90km/t i en 70 sone, vil være 4800,- pluss 2 prikker.Du vil enten få en telefon eller ett brev fra lokalt lennsmannskontor, hvorpå du blir spurt om du kan gjenkjenne sjåfør, eller vedgi at det var deg som kjørte. Nekt på dette, så du kan reise på det lokale lennsmannskontoret for å se på bildet, er dette utydelig så kan du bare si at du ikke vet hvem sjåføren er, for det er politiets sin oppgave å bevise sjåførens identitet, og er bildet uskarpt eller utydelig så henlegger de saken. Du kan og vil uansett ikke bli straffet hverken for fartsovertredelsen eller for å ikke oppgi riktig sjåfør, HVIS DETTE IKKE FREMGÅR TYDELIG på bildet. Tro meg, dette er meget enkel skuring, siden jeg selv har opplevd at 2 av 2 bøter er slette pga dårlige bilder. dette gikk før.. men har blitt slutt på sånt nå og bota vil falle på bil eier.. har gjort dette endel ganger og det går ikke lengre.. såklart. er bildet dårlig er det greit. men du kan ikke si att du ikke veit hvem som kjørte bilen lengre...
Hansh Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Hvis det var snøfokk er det ihvertfall stor sjanse for at bildet var for dårlig på en eller annen måte. Er en del bilder som bare blir forkastet pga. dette.
Clerion Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Satser på det da ;D Uansett, blir ikke mitt budsjett dette går utover
316 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Kan jeg bli tatt i fotoboks/autopass når skiltet mitt ser slik ut? La kong vinter gjøre noe nytte for seg...
dutten Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 krev uansett og få se bildet.. de 2(3) strekene i veien skal være synlige for at bildet skal være lovlig men 4800 og 2 prikker stemmer ganske bra ja
E.H.D Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Bøtesatsene i 70 sone er: 71-75 km/t kr 600,- 76-80 km/t kr 1600,- 81-85 km/t kr 2600,- 86-90 km/t kr 3600,- 1 prikk 91-95 km/t kr 4900,- 2 prikker 96-100 km/t kr 6500,- 2 prikker 101-105 km/t kr 7800,- 2 prikker
Reef89 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 krev uansett og få se bildet.. de 2(3) strekene i veien skal være synlige for at bildet skal være lovlig +1 Husk og at sjåfør har rett til se bilde, da kan du evt. klage på linjene i veien.
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Til orientering så går Statens Vegvesen igjennom bildene og sletter da bildene som er ubrukelige før Politiet (ATK) får tilgang på de. Ergo vil de bildene som strekene ikke syns på bli slettet lenge før de befinner seg hos Politiet...
316 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Hvorfor skal linjene i veien være synlige? Det er de jo ALDRI på vinterføre. Du får skilt om fotoboks, hvorfor skal du se linjene da? Tror jeg ikke på, nesten...
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 De skal være synlige fordi det er de som måler akselavstanden på bilene. Er det for stort avvik (en viss sats) i forhold til originalt, så er ikke bildene gyldige og blir således forkastet av Statens Vegvesen dette også.
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Det skal jeg ikke si for sikkert, men det er jo litt av det som er utfordringen om vinterstid og at mange slipper unna. Ergo vil jeg ikke tro det. Det er jo et ganske bredt felt som denne streken går over, så bare man ser deler av den så skal det være tilfredstillende nok.
Bimmerfører Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Nå bor jeg rett siden av en fotoboks, og her finnes det ingen streker som er synlige, man ser bare fotoboksen. Fotoboksen kom opp for fire år siden og jeg kan ikke huske at det har vært noen synlige streker her heller, dessuten er veien asfaltert etter at boksen kom opp. Boksen er aktiv for det blunker titt og ofte i den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå